Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/231
Title: International market entry Marketing Strategies for foreign companies (on example of Subway)
საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის მარკეტინგული სტრატეგიები
Authors: მიქაბერიძე, შოთა 
Advisor: ჩაგელიშვილი, ლალი 
Degree Name: Master of Business Administration in International Business Management
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტში
Degree Discipline: საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტი
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Guram Tavartkiladze Tbilisi Teaching University 
გურამ თავართქილაძის სახელობის თბილისის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Business and Social Sciences 
ბიზნესისა და სოციალური მეცნიერებების ფაკულტეტი 
Keywords: საერთაშორისო ბაზარი
მარკეტინგული სტრატეგიები
Sabwey-ს განვითარების ისტორია
Issue Date: 2019
Publisher: Guram Tavartkiladze Tbilisi Teaching University 
გურამ თავართქილაძის სახელობის თბილისის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The following MA thesis discusses the international market entry strategies on the vivid example of the fast-food chain restaurant “Subway”. The given research reviews the impact of globalization and its importance in the contemporary business world. It gives the vivid example on the tools needed for attaining success on the international market and brings up the key points necessary for achieving it all. Moreover, the dissertation discusses the research conducted by Simon Sinek with the sufficient results that brought the whole revolution in defining the notion of success on the international market and business world.
The second chapter gives a concrete insight on the development of the Subway as a chain restaurant - from the early steps as a simple fast food restaurant to the global business giant. Besides, it also brings up the issues such as current positions of the company in the business world and specifically the Caucasus market, as well as the number of hindrances the company faced while occupying the new markets, what the solutions for these problems were and what the challenges of this current business giant are.
The third chapter discusses the research conducted on the attitude of customers towards the brand - Subway, the results of which gives us possibility to figure out and provide sufficient recommendations to the chain generally. It turned out that the main goal of the company on Georgian market should be raising the value of the brand name itself.

სამაგისტრო ნაშრომი შეეხება საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის სტრატეგიებს, სწრაფი კვების სარესტორნე ქსელის, Subway-ის მაგალითზე. ნაშრომში განხილულია გლობალიზაცია და მის მნიშვნელობა თანამედროვე ბიზნესში. როგორ შეიძლება ფირმამ მიაღწიოს წარმატებას საერთაშორისო ბაზარზე და რა არის ამის უპირველესი წინაპირობა. ნაშრომში ამის მაგალითად მოყვანილია საიმონ სინეკის კვლევა და მისი შედეგები, რომელმაც რევოლუცია მოახდინა წარმატების აღქმაში საერთაშორისო ბაზარზე.
მეორე თავში განხილულია უშუალოდ Subway-ის განვითარების ისტორია, უბრალო სწრაფი კვების რესტორნიდან გლობალური ბიზნესის გიგანტამდე. როგორია კომპანიის პოზიციები დღეს მსოფლიო და ამიერკავკასიის ბაზარზე. რა სიძნელეებს წააწყდა კომპანია ახალი ბაზრის ათვისების პროცესში, როგორ გადაჭრა ისინი და რა გამოწვევების წინაშე დგას დღეს ქსელი.
მესამე თავში თემას თან ახლავს ბრენდის მიმართ მომხმარებელთა დამოკიდებულების კვლევაც, რომელის შედეგები გვაძლევენ უფლებას გარკვეული რეკომენდაციები გავუწიოთ ზოგადად ქსელს. როგორც აღმოჩნდა დღეს ქართულ ბაზარზე კომპანიის მთავარი ამოცანა ბრენდის ღირებულების გაზრდაა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/231
Appears in Collections:ბიზნესისა და სოციალური მეცნიერებების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Samagistro Shota Mikaberidze.pdfსაერთაშორისო ბაზარზე გასვლის მარკეტინგული სტრატეგიები1.47 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

364
checked on Apr 18, 2024

Download(s)

4,460
checked on Apr 18, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.