Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2277
Title: მოდულური არითმეტიკა და რიცხვითი შედარებები
Authors: ცივაძე, ქეთი 
Advisor: ჭუმბურიძე, გივი 
Degree Name: განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლება
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი 
Keywords: არითმეტიკის სწავლება საშუალო საფეხურზე
რიცხვითი შედარებება და ნაშთთა არითმეტიკა
Issue Date: 2017
Abstract: 
Keti Tsivadze Master Degree - New approaches to student pedagogical practice. The paper discusses the issues of teaching and analyzing the numerical (numerical) arithmetic and numerical comparisons in the initial, basic and secondary stages.
Subject actuality: There are mathematical issues that are directly related to school mathematics content but they were not sufficiently integrated and taught within the programs of mathematical specialties, as a result to which most teachers do not know discrete mathematics, including the scientific basis of the arithmetic balance, thus they have difficulties with explaining and teaching the material appropriately. By omitting and neglecting these issues during the teaching they violate Education Law, Article 5. (Article 5. (5) The implementation of the National Curriculum is mandatory for all general educational institutions).
The aim of the study. The study refers to the teaching of the arithmetic balance for the secondary level students. The aim of the study is to find out the quality and efficiency of teaching the arithmetic balance in schools.
The research task. Conduct a survey of private and public school teachers in order to find out what’s their attitude towards teaching the arithmetic balances and numerical comparisons, how well these issues are taught in schools and what are the challenges they face.
The research subject. The subject is the study of the numerical comparisons and the arithmetic balance.
Object. Process of teaching the above mentioned issue.
Novelty. New issues of arithmetic balances are already integrated in the content of the National Curriculum program. The novelty of the study is addressing the problem of methodological literature, not adequately emphasizing the teaching of the above mentioned issue, it is necessary to study how the matter of arithmetic issues are taught in schools.
Basic results. As a result of conducted research, we came to some conclusions and made relevant recommendations for solving the existing problem, as it is evident for the study that teachers frequently ignore teaching the concept of arithmetic balance and numerical comparisons.

ქეთი ცივაძის სამაგისტრო ნაშრომი - სტუდენტის პედაგოგიური პრაქტიკისადმი ახალი მიდგომები. ნაშრომში განხილულია ნაშთთა (მოდულური) არითმეტიკისა და რიცხვითი შედარებების სწავლების საკითხები დაწყებით, საბაზო და საშუალო საფეხურზე.
თემის აქტუალობა: არის მათემატიკის საკითხები, რომლებიც უშუალოდ უკავშირდება სასკოლო მათემატიკის შინაარს, მაგრამ მათ სათანადო ყურადღება არ ექცეოდა მათემატიკურ სპეციალობებზე სწავლების დროს, სასწავლო მიზნის მიღწევაში ბაშთთა არითმეტიკას მნიშვნელოვანი როლი აქვს. ნაშთიანი გაყოფის შესახებ არსებობს თეორემა: თუ a და b მთელი რიცხვებია , b>0 მაშინ ისეთი მთელი q და r, რომ a=bq+r და 0≤rკვლევის მიზანი. კვლევა ეხება მოდულური არითმეტიკის სწავლებას საშუალო საფეხურზე კვლევის მიზანია გაირკვეს ნაშთთა არითმეტიკის სწავლების რა ხარისხი და მდგომარეობაა სკოლებში.
კვლევის ამოცანა. გამოიკითხოს კერძო და საჯარო სკოლის მასწავლებლები, რადგან გავარკვიოთ მათი დამოკიდებულება ნაშთთა არითმეტიკის და რიცხვითი შედარებების საკითხთან დაკავშირებით, რამდენად კარგად შეისწავლება ეს საკითხები სკოლებში და რა პრობლემის წინაშე დგანან მასწავლებლები.
კვლევის საგანი. საგანს წარმოადგენს რიცხვითი შედარებების და ნაშთთა არითმეტიკის საკითხის სწავლება.
ობიექტი.კვლევის ობიექტია აღნიშნული საკითხის სწავლების პროცესი.
სიახლე. ეროვნული სასწავლო გეგმაში, პროგრამის შინაარსი შეივსო ახალი ნაშთთა არითმეტიკის საკითხით. კვლევის სიახლე გახლავთ ის, რომ ამ საკითხების სწავლების პრობლემებს მეთოდურ ლიტერატურაში სათანადო ყურადღება არ ეთმობოდა, საჭიროა დავადგინოთ როგორ ისწავლება ნაშთთა არითმეტიკის საკითხი სკოლებში.
ძირითადი შედგები.კვლევის ჩატარებამ და შეჯამებმა საშუალება მოგვცა გარკვეული დასკვნები გამოგვეტანა და შესაბამისი რეკომენდაციები გაგვეკეთებინა პრობლემის გადასაჭრელად, რაგდან შედეგებიდან გამომდინარე ჩანს, რომ მეტი ყურადღება უნდა დაეთმოს არითმეტიკის და რიცხვითი შედარებების საკითხის სწავლებას.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2277
Appears in Collections:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Keti Tsivadze Samagistro.pdfმოდულური არითმეტიკა და რიცხვითი შედარებები1.62 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

835
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.