Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2251
Title: გიორგი თავზიშვილი უმაღლესი განათლების ისტორიის მკვლევარი
Authors: კირჩხელი, მარიამ 
Advisor: დედა ბარბარე (მეგრელაძე) 
Degree Name: განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლება
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი 
Keywords: გიორგი თავზიშვილი
უმაღლესი განათლება
თანამედროვე სკოლის მასწავლებელი
Issue Date: 2020
Abstract: 
მარიამ კირჩხელის ნაშრომში „გიორგი თავზიშვილი უმაღლესი განათლების ისტორიის მკვლევარი“ განხილული არის გიორგი თავზიშვილის მეცნიერული მოღვაწეობა. ავტორი თემის აქტუალობის დასაბუთებისას აღნიშნავს, რომ თანამედროვე სკოლის მასწავლებლის კარიერული წინსვლის განსახორციელებელი საქმიანობის ერთ-ერთი მახასიათებელია გაცნობიერება იმისა, რომ განათლების მეცნიერებების დარგობრივი ცოდნა მისი პედაგოგიური საქმიანობის ამოსავალია. ამ მიმართულებით შესწავლილია გიორგი თავზიშვილის კვლევები, რომელთაც ღრმა კვალი დატოვეს ქართული პედაგოგიური აზროვნების განვითარებაში.
კვლევის მეცნიერული სიახლე: ნაშრომში შესწავლილი და გაანალიზებული გიორგი თავზიშვილის კვლევა, უმაღლესი განათლების ისტორიისათვის საქართველოში XI-XII საუკუნეში ნაჩვენებია ის შედეგები, რომელიც მაშინდელმა საგანმანათლებლო საქმიანობამ იქონია კულტურის, საზოგადოების განვითარებაზე და აქტუალურია თანამედროვეებისათვის.ახალი მიდგომებით არის წარმოდგენილი ის პედაგოგიური საქმიანობა, რომელიც პირველ ქართულ აკადემიაში მიმდინარეობდა და მნიშვნელოვანია დღევანდელ საგანმანათლებლო ცხოვრებაში.
კვლევის თეორიული მნიშვნელობა: გაანალიზებულია გიორგი თავზიშვილის კვლევები, რომელიც უკავშირდება პირველ ქართულ აკადემიებს საქართველოს საზღვრებს გარეთ და საქართველოში. განხილულია აკადემიების დაარსების, ხელმძღვანელობის, სტრუქტურისა და სასწავლო გეგმებთან დაკავშირებული მასალები.
კვლევის პრაქტიკული მნიშვნელობა: თანამედროვე მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ერთ-ერთი კომპეტენციაა-გააცნობიეროს, რომ პედაგოგიურ მეცნიერებაში დაგროვილი ცოდნა მისი პედაგოგიური საქმიანობის ამოსავალი წერტილია. ამ მიმართულებით ნაშრომში წარმოდგენილი ცნობები,მიდგომები ძველ ქართულ აკადემიებში პედაგოგიური საქმიანობის შესახებ დაეხმარება მასწავლებლს აღნიშნული კომპეტენციის მიღწევაში.
კვლევის მიზნის შესაფერისი მეთოდის საშუალებით შესაძლებელი გახდა განათლების მეცნიერებაში დაგროვილი ცოდნის წარმოჩენა და გათვალისწინება.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2251
Appears in Collections:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Mariam Kirchkheli Samagistro.pdfგიორგი თავზიშვილი უმაღლესი განათლების ისტორიის მკვლევარი510.7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

137
checked on Apr 12, 2024

Download(s)

592
checked on Apr 12, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.