Options
გიორგი თავზიშვილი უმაღლესი განათლების ისტორიის მკვლევარი
Date Issued
2020
Author(s)
Advisor(s)
Abstract
მარიამ კირჩხელის ნაშრომში „გიორგი თავზიშვილი უმაღლესი განათლების ისტორიის მკვლევარი“ განხილული არის გიორგი თავზიშვილის მეცნიერული მოღვაწეობა. ავტორი თემის აქტუალობის დასაბუთებისას აღნიშნავს, რომ თანამედროვე სკოლის მასწავლებლის კარიერული წინსვლის განსახორციელებელი საქმიანობის ერთ-ერთი მახასიათებელია გაცნობიერება იმისა, რომ განათლების მეცნიერებების დარგობრივი ცოდნა მისი პედაგოგიური საქმიანობის ამოსავალია. ამ მიმართულებით შესწავლილია გიორგი თავზიშვილის კვლევები, რომელთაც ღრმა კვალი დატოვეს ქართული პედაგოგიური აზროვნების განვითარებაში.
კვლევის მეცნიერული სიახლე: ნაშრომში შესწავლილი და გაანალიზებული გიორგი თავზიშვილის კვლევა, უმაღლესი განათლების ისტორიისათვის საქართველოში XI-XII საუკუნეში ნაჩვენებია ის შედეგები, რომელიც მაშინდელმა საგანმანათლებლო საქმიანობამ იქონია კულტურის, საზოგადოების განვითარებაზე და აქტუალურია თანამედროვეებისათვის.ახალი მიდგომებით არის წარმოდგენილი ის პედაგოგიური საქმიანობა, რომელიც პირველ ქართულ აკადემიაში მიმდინარეობდა და მნიშვნელოვანია დღევანდელ საგანმანათლებლო ცხოვრებაში.
კვლევის თეორიული მნიშვნელობა: გაანალიზებულია გიორგი თავზიშვილის კვლევები, რომელიც უკავშირდება პირველ ქართულ აკადემიებს საქართველოს საზღვრებს გარეთ და საქართველოში. განხილულია აკადემიების დაარსების, ხელმძღვანელობის, სტრუქტურისა და სასწავლო გეგმებთან დაკავშირებული მასალები.
კვლევის პრაქტიკული მნიშვნელობა: თანამედროვე მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ერთ-ერთი კომპეტენციაა-გააცნობიეროს, რომ პედაგოგიურ მეცნიერებაში დაგროვილი ცოდნა მისი პედაგოგიური საქმიანობის ამოსავალი წერტილია. ამ მიმართულებით ნაშრომში წარმოდგენილი ცნობები,მიდგომები ძველ ქართულ აკადემიებში პედაგოგიური საქმიანობის შესახებ დაეხმარება მასწავლებლს აღნიშნული კომპეტენციის მიღწევაში.
კვლევის მიზნის შესაფერისი მეთოდის საშუალებით შესაძლებელი გახდა განათლების მეცნიერებაში დაგროვილი ცოდნის წარმოჩენა და გათვალისწინება.
კვლევის მეცნიერული სიახლე: ნაშრომში შესწავლილი და გაანალიზებული გიორგი თავზიშვილის კვლევა, უმაღლესი განათლების ისტორიისათვის საქართველოში XI-XII საუკუნეში ნაჩვენებია ის შედეგები, რომელიც მაშინდელმა საგანმანათლებლო საქმიანობამ იქონია კულტურის, საზოგადოების განვითარებაზე და აქტუალურია თანამედროვეებისათვის.ახალი მიდგომებით არის წარმოდგენილი ის პედაგოგიური საქმიანობა, რომელიც პირველ ქართულ აკადემიაში მიმდინარეობდა და მნიშვნელოვანია დღევანდელ საგანმანათლებლო ცხოვრებაში.
კვლევის თეორიული მნიშვნელობა: გაანალიზებულია გიორგი თავზიშვილის კვლევები, რომელიც უკავშირდება პირველ ქართულ აკადემიებს საქართველოს საზღვრებს გარეთ და საქართველოში. განხილულია აკადემიების დაარსების, ხელმძღვანელობის, სტრუქტურისა და სასწავლო გეგმებთან დაკავშირებული მასალები.
კვლევის პრაქტიკული მნიშვნელობა: თანამედროვე მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ერთ-ერთი კომპეტენციაა-გააცნობიეროს, რომ პედაგოგიურ მეცნიერებაში დაგროვილი ცოდნა მისი პედაგოგიური საქმიანობის ამოსავალი წერტილია. ამ მიმართულებით ნაშრომში წარმოდგენილი ცნობები,მიდგომები ძველ ქართულ აკადემიებში პედაგოგიური საქმიანობის შესახებ დაეხმარება მასწავლებლს აღნიშნული კომპეტენციის მიღწევაში.
კვლევის მიზნის შესაფერისი მეთოდის საშუალებით შესაძლებელი გახდა განათლების მეცნიერებაში დაგროვილი ცოდნის წარმოჩენა და გათვალისწინება.
File(s)
Loading...
Name
Mariam Kirchkheli Samagistro.pdf
Description
გიორგი თავზიშვილი უმაღლესი განათლების ისტორიის მკვლევარი
Size
510.7 KB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):c1fd27ac262140c9032a8ac4bbc5b42a