Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2244
Title: გეომეტრიის სწავლების მეთოდიკა საშუალო დონეზე
Authors: ბოლქვაძე, ინეზა 
Advisor: ჭუმბურიძე, გივი 
Degree Name: განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლება
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი 
Keywords: მათემატიკის სწავლების პროცესი
საშუალო სკოლა
Issue Date: 2019
Abstract: 
When we teach math, we tradiotionally answer the questions of “What to teach?”, “How to teach?” and “Whom to teach?”. The question “Why” is left out of the attention, the learner needs to show more mathemetical facts, texstbooks and class room work with geometrical tasks that requirethe use of special methods and/or techniques and the content of the tasks and their solutions. Using methods and tools don’t gobeyond the high scool math program doing so, we help to encourage students intrinsic motivation, deepen their knowlage, and develop critical thinking. Simply, we teach students analytical thinking.
Historical experience has shown that teaching math at all levels needs to be done consciously. The teacher needs to prioritize students reasoning and thinking rather then teaching the material orally.He/She should be able to read the students thoughts, encourage and support the students individual ideas and unexpected discoveries.

მათემატიკის სწავლების დროს ტრადიციულად ვპასუხობთ კითხვებზე „რა ვასწავლოთ“, „როგორ ვასწავლოთ“ და „ვის ვასწავლოთ“. ყურადღების მიღმა კი გვრჩება შეკითხვა „რატომ“, ანუ მოსწავლეს მეტად უნდა დავანახოთ ამა თუ იმ მათემატიკური ფაქტის შესწავლის საჭიროება, სახელმძღვანელოები და საკლასო მუშაობა მეტად უნდა დავტვირთოთ გეომეტრიული ამოცანებით, რომელთა ამოხსნა მოითხოვს სპეციალური მეთოდების ან/და ხერხების გამოყენებას და ამავე დროს ამოცანების შინაარსი და მათი ამოხსნისას გამოყენებული მეთოდები და/ან ხერხები არ სცილდება საშუალო სკოლის მათემატიკის პროგრამას. ამით ჩვენ ხელს ვუწყობთ მოსწავლეთა შინაგანი მოტივაციის ამაღლებას, მათი ცოდნის გაღრმავებას და კრიტიკული აზროვნების ჩამოყალიბებას.მარტივად რომ ვთქვათ, მოსწავლეებს ვასწავლით ანალიზურ აზროვნებას.
ისტორიული გამოცდილება ადასტურებს, რომ მათემატიკის სწავლება ყველა საფეხურზე საჭიროა მიმდინარეობდეს შეგნებულად. საჭიროა მასწავლებელმა უპირატესობა მიანიჭოს მოსწავლეთა მსჯელობას და აზროვნებას, ვიდრე მასალის ზეპირად დასწავლას. მან უნდა შეძლოს მოსწავლეთა აზრების ამოცნობა-წაკითხვა, მეტად უნდა წაახალისოს და მხარი დაუჭიროს მოსწავლეთა ინდივიდუალურ იდეებსა და მოულოდნელ აღმოჩენებს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2244
Appears in Collections:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Ineza Bolkvadze Samagistro .pdfგეომეტრიის სწავლების მეთოდიკა საშუალო დონეზე1.09 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

131
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

368
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.