Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2141
Title: მასწავლებლის მზაობა და მიმღეობა ინკლუზიური განათლების მიმართ
Authors: ფალავანდიშვილი, რუსუდან 
Advisor: გახელაძე, გიორგი 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების კვლევებისა და ადმინისტრირების სამაგისტრო პროგრამა
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: East European Univeristy 
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი 
Faculty: ბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტი 
Keywords: ინკლუზიური განათლება
სსიპ ქ. თბილისის N 72 საჯარო სკოლა
სპეციალური საგანამანთლებლო საჭიროების მქონე (სსსმ) მოსწავლეები
Issue Date: 2020
Publisher: East European Univeristy 
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Inclusive education is an approach that aims to engage children of all ages in the curriculum,
regardless of their abilities and difficulties in the process of learning.
For students with special educational needs in the process of inclusive education : an individual curriculum is created, learning progress is constantly being assessed, the individual curriculum is changed, various support measures for integration into the learning environment are implemented for them to get the same perfect education as children with typical development. However there are many difficulties with this issue and one of them is the readness of teachers to involve the children with special educational needs in the process of inclusive education: how well the teachers create individual curriculum, how well they work with their pupils, how well they use individual curriculum and how they end the school year.
The relevance of the theme: Although inclusive education has started in Georgia since 2005
and the field is constantly changing, there are still problems with teachers’ attitudes. There are not many studies on this issue in Georgia, which are more focused on the organizational, infrastructural and socio-economic factors of the introduction of inclusive education. Therefore, research data on teacher acceptance and readiness for inclusive education are less available. However, this factor is the subject of intensive study in the modern world.
This research will reveal how prepared the subject teachers are for working with children with special educational needs, how well they are familiar with inclusive education, what difficulties they face during the learning process and how they cooperate with their parents, special education teachers and psychologists. All this is important for the proper course of the learning process.
It has been interesting to see if the willingness of teachers to introduce inclusive education has increased in recent years.
The goal of the research: The purpose of the presented research is to study the readiness of teachers of students with special educational needs and to determine their attitudes towards inclusive education...

ინკლუზიური განათლება არის მიდგომა, რომელიც ცდილობს სკოლის ასაკის ყველა ბავშვის ჩართვას სასწავლო პროცესში, მიუხედავად მისი შესაძლებლობისა და
სირთულეებისა სწავლის პროცესში.
ინკლუზიური განათლების პროცესში სპეციალური საგანამანთლებლო საჭიროების მქონე (სსსმ) მოსწავლეებისათვის: იქმნება ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა (ისგ), მუდმივად მიმდინარეობს სწავლის პროგრესის შეფასება, ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ცვლილება და ხორციელდება სასწავლო გარემოში ინტეგრაციის სხვადასხვა დამხმარე ღონისძიებები, რომ მათ ისეთივე სრულყოფილი განათლება მიიღონ, როგორც ტიპური განვითარების მქონე ბავშვებმა. თუმცა, ბევრი სირთულე არსებობს ამ საკითხთან დაკავშირებით და ერთ-ერთი ასეთია მასწავლებლების მზაობა სსსმ ბავშვების ინკლუზიურ განათლებაში ჩართვისათვის: რამდენად სწორად ადგენენ ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმებს, როგორ ასრულებენ დაკისრებულ მოვალეობას, სასწავლო პროცესის დროს რამდენად ითვალისწინებენ გაწერილ გეგმას და სასწავლო წელს რა შედეგით ამთავრებენ.
თემის აქტუალობა: საქართველოში ინკლუზიური განათლების მიზანმიმართული დანერგვა 2005 წლიდან დაიწყო და ამ კუთხით მუდმივად მიმდინარეობს ცვლილებები, თუმცა მაინც არსებობს პრობლემები და სირთულეები მასწავლებლების განწყობებსა და მზაობაში. ამ საკითხთან დაკავშირებით საქართველოში არც თუ ისე ბევრი კვლევა არსებობს, რომლებიც უფრო ორიენტირებულია ინკლუზიური განათლების დანერგვის ორგანიზაციულ, ინფრასტრუქტურულ და სოციალ-ეკონომიკური ფაქტორების შესწავლაზე. ამიტომ ნაკლებად არის ხელმისაწვდომი კვლევითი მონაცემები მასწავლებლების მიმღეობასა და მზაობაზე ინკლუზიური განათლების მიმართ. არადა, ეს ფაქტორი არის ინტენსიური შესწავლის საგანი თანამედროვე მსოფლიოში. ამ კვლევის შედეგად გამოვლინდა, რამდენად არიან მომზადებულები საგნის პედაგოგები სსსმ ბავშვებთან სამუშაოდ, რამდენად კარგად იცნობენ ინკლუზიურ განათლებას, რა სირთულეებს აწყდებიან სასწავლო პროცესის მსვლელობისას და როგორ თანამშრომლობენ მათ მშობლებთან, სპეც პედაგოგებთან, ფსიქოლოგებთან. ეს ყველაფერი მნიშვნელოვანია სასწავლო პროცესის სწორი მსვლელობისთვის. საინტერესოა, ბოლო წლების განმავლობაში გაიზარდა თუ არა მასწავლებლების მზაობა ინკლუზიური განათლების დანერგვაში.
კვლევის მიზანი: წარმოდგენილი კვლევის მიზანია სსსმ მოსწავლეების მასწავლებლების მზაობის შესწავლა და მათი დამოკიდებულებების განსაზღვრა ინკლუზიურ განათლებასთან დაკავშირებით...
URI: https://openscience.ge/handle/1/2141
Appears in Collections:ბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Rusudan Palavandishvili Samagistro.pdfმასწავლებლის მზაობა და მიმღეობა ინკლუზიური განათლების მიმართ1.04 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

385
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

1,728
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.