Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/196
Title: დაფინანსების შესაძლებლობები სტარტაპებისთვის საქართველოში და მსოფლიოში
Authors: გაბედავა, ანა 
ტაბატაძე, ანნა 
Keywords: სტარტაპების დაფინანსების პროგრამები;სტარტაპ აქსელერატორი;ვენჩურული კაპიტალი;ენჯელ ინვესტორები;Crowdfunding;პლათფორმები
Issue Date: 2019
Abstract: 
XX საუკუნის 90-იან წლებში ინტერნეტმა მთელი მსოფლიოს ცენტრალიზაცია მოახდინა ერთ სივრცეში, რამაც გაამარტივა კომუნიკაცია ადამიანებს შორის. სწორედ ამ გარემოებამ ჩაუყარა საფუძველი სტარტაპების შექმნას. პროდუქტისა და მომსახურების მიწოდების მიდგომები შესაძლოა ორ ეტაპად დაიყოს: ინტერნეტის გაპოპულარებამდე და მის შემდეგ. მიწოდების კლასიკური მეთოდი ინტერნეტის გამოჩენამდე იყო შემდეგი: კომპანიები ქმნიდნენ პროდუქციას/მომსახურებას იმ სივრცეზე მორგებულს სადაც ისინი ოპერირებდნენ, გაფართოებაში კი იგულისხმებოდა მომხმარებლის ზრდა, შესაბამისად ათვისებული გეოგრაფიული არეალის გაფართოვება. მთელი მსოფლიოს ცენტრალიზაციამ ინტერნეტ სივრცეში კომპანიებს გაუჩინა ვირტუალური გეორგაფიული არეალი, რამაც ადამიანები მთელი მსოფლიოს მასშტაბით, მათ პოტენციურ კლიენტებად აქცია. დაინახეს რა ეს შესაძლებლობა, მიმწოდებლებმა დაიწყეს ფიქრი იმაზე, თუ რა პროდუქტი შეეთავაზებინათ მთელი მსოფლიოსთვის, რომელიც მოერგებოდა მომხმარებელს განურჩევლად სქესისა, რასისა, კანის ფერისა თუ რელიგიისა. მხოლოდ იდეები არ იყო საკმარისი კომპანიების შესაქმნელად, ამიტომ მათ დაიწყეს დაფინანსებების მოძიება ამ იდეების განსახორციელებლად. სწორედ ამ პროდუქტისა და მომსახურების მწარმოებლები მოგვევლინენ შემდგომ სტარტაპებად. სტარტაპების ძლიერი გავლენა მსოფლიოზე ცხადი გახდა, რამაც გაზარდა დამფინანსებლების ნდობა მათ მიმართ და წარმოიქმნა დამფინანსებლების ბაზარი.
საქართველომ ბოლო წლებში აქტიურად აუწყო ფეხი მსოფლიო ტენდენციას და გაჩნდა დაფინანსების ადგილობრივი წყაროები.
ჩვენი კვლევის მიზანია შევისწავლოთ, რამდენად ფართო და ხელმისაწვდომია ადგილობრივი, თუ უცხოური ინვესტიციების ბაზარი სტარტაპების დაფინანსების მიმართულებით.

In the early 90’s, the internet boom lead communities around the world to centralize virtually in the same place. Centralization increased communication between them, this circumstance helped the emergence of startups. Types of supply product and service are divided into two parts: Before and after the internet became popular. The classical model of supplying product/service before internet was the following: Companies were making products/services for the area where they were operating and their only opportunity to increase the number of customers relied on expanding the area. Because of the centralization of the whole world, Companies’ access to their potential customers increased. They started thinking on what was the product that could fit to different types of people, who have different sex, age, religion, taste, interest, etc. But only ideas were not enough, so they started to look for financing to fulfill the ideas. These enterprises who have found the product and financing are operating as startups nowadays. As they have great influence over the world economy, they became trustworthy for the Market of investors. Nowadays, there are some of financial sources to finance startups in Georgia. Our main goal is to study how big and accessible is the market of local/foreign
investments to finance Startups.
URI: https://openscience.ge/handle/1/196
Appears in Collections:დისერტაციები

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Samagistro - Gabedava, Tabatadze.pdfდაფინანსების შესაძლებლობები სტარტაპებისთვის საქართველოში და მსოფლიოში441.92 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

13
checked on Oct 29, 2019

Download(s)

70
checked on Oct 29, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.