Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1804
Title: Transnational corporations influence the development of the country's consumer market in globalization
ტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენა ქვეყნის სამომხმარებლო ბაზრის განვითარებაზე გლობალიზაციის პირობებში
Authors: Imnadze, Eka 
იმნაძე, ეკა 
Advisor: დუდაური, თამარ 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტში
Degree Discipline: საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Institution: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Business 
ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: ქვეყნის სამომხმარებლო ბაზარი
ტრანსნაციონალიზაციის გავლენა
გლობალიზაციის არსი
ტრანსნაციონალური კორპორაციები
Issue Date: 2019
Publisher: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The theme of the work is the influence of transnational corporations on the country's consumer market. Under globalization, transnational corporations are the driving force of the key processes in the world and national economies. They, in most cases, have a positive impact on developing economies and their consumer markets.
The impact of transnational corporations on the consumer market of receiving countries is very versatile and is not always positive. This is due to the fact that the attitude of the receiving countries and transnational corporations is difficult, which is due to their different interests, as well as the asymmetry of power. But in most cases (especially if there is a target program for the development of relations with transnational corporations), the recipient country is acquired by transnational companies in the country.
The evolution of the transnational corporations originated, the advantages and disadvantages of entering their national consumer markets, the goals and the peculiarities.
The characteristics of the transnational corporations influence on the development of Georgia's consumer market discussed in the paper. By analyzing the data obtained based on the respondents' surveys, we have identified the impact of transnational corporations on Georgia's consumer market. Based on the research conducted at the end of the thesis conclusions are made and practical suggestions are set.

ნაშრომის თემას წარმოადგენს ქვეყნის სამომხმარებლო ბაზარზე ტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენა. გლობალიზაციის პირობებში, ტრანსნაციონალური კორპორაციები გვევლინებიან მსოფლიო და ეროვნული ეკონომიკებში მიმდინარე საკვანძო პროცესების მამოძრავებელ ძალად. ისინი, უმეტეს შემთხვევაში, ახდენენ პოზიტიურ ზემოქმედებას განვითარებად ეკონომიკებსა და მათ სამომხმარებლო ბაზრებზე.
ტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენა მიმღები ქვეყნების სამომხმარებლო ბაზარზე ძალიან მრავალმხრივია და ყოველთვის არ არის დადებითი. ეს გამოწვეულია იმით, რომ მიმღები ქვეყნებისა და ტრანსნაციონალური კორპორაციების დამოკიდებულება რთულია, რაც განპირობებულია მათი სხვადასხვა ინტერესებით, ასევე ძალაუფლების ასიმეტრიით. მაგრამ უმეტეს შემთხვევაში (განსაკუთრებით ტრანსნაციონალურ კორპორაციებთან ურთიერთობის განვითარების მიზნობრივ პროგრამის არსებობის შემთხვევაში) მიმღები ქვეყანა იგებს ტრანსნაციონალური კომპანიების ქვეყანაში შემოსვლით.
განხილულია ტრანსნაციონალური კორპორაციების წარმოშობის ევოლუცია, მათი ეროვნულ სამომხმარებლო ბაზრებზე შესვლის დადებითი და უარყოფითი მხარეები, მიზნები და თავისებურებები.
ნაშრომში განხილული საქართველოს სამომხმარებლო ბაზრის განვითარებაზე ტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენის თავისებურებები. რესპოდენტთა გამოკითხვის საფუძველზე მიღებული მონაცემების გაანალიზებით განვსაზღვრეთ თუ რა გავლენა აქვს ტრანსნაციონალური კორპორაციების საქმიანობას საქართველოს სამომხმარებლო ბაზარზე. ნაშრომის ბოლოს ჩატარებული კვლევის საფუძველზე გაკეთებულია დასკვნები და დასახულია პრაქტიკული წინადადებები.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1804
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Eka Imnadze Samagistro.pdfტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენა ქვეყნის სამომხმარებლო ბაზრის განვითარებაზე გლობალიზაციის პირობებში998.76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on May 4, 2024

Download(s)

518
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.