Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1640
Title: გასართობი ცენტრების მარკეტინგული სტრატეგიები საქართველოში
Authors: Turenko, Tsitsi 
ტურენკო, ციცი 
Advisor: გოგოხია, თეიმურაზ 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო მარკეტინგში
Degree Discipline: საერთაშორისო მარკეტინგის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Institution: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Business 
ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: გასართობი ცენტრები
მარკეტინგული სტრატეგიები
Issue Date: 2020
Publisher: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The reason for our interest in our master's thesis is the fact that the entertainment industry is accumulating billions of dollars and is an important part of the economy of many countries.
The purpose of the present paper is to identify the methods and methods of marketing strategies used by the example of several companies operating in Georgia (namely the entertainment center) and, consequently, to identify the problems and challenges faced by these organizations in the current business environment. Against the background of web characterization.
The paper discusses the essence and importance of marketing strategies in company activities, the specifics of marketing strategies in the entertainment business, and examines the activities of two entertainment center on the Georgian market in the context of development and implementation of marketing strategies.

სამაგისტრო ნაშრომის თემით დაინტერესების მიზეზს წარმოადგენს ის ფაქტი, რომ გართობის მსოფლიო ინდუსტრია მილიარდობით დოლარის აკუმულირებას ახდენს და უამრავი ქვეყნის ეკონომიკის მნიშვნელოვან ნაწილს წარმოადგენს.
წარმოდგენილი ნაშრომის მიზანია საქარველოში მოქმედი რამდენიმე კომპანიის (კერძოდ, გასართობი ცენტრის) მაგალითზე გამოყენებული მარკეტინგული სტრატეგიების მეთოდებისა და ხერხების და, შესაბამისად, ეფექტური, მარკეტინგულად ორიენტირებული, სამმართველო გადაწყვეტოლებების თავისე¬ბურებების გამოვლენა არსებულ ბიზნესგარემოში ამ ორგანიზაციების წინაშე მდგარი პრობლემებისა და გამოწვევების დახასიათების ფონზე.
ნაშრომში განხილულია მარკეტინგული სტრატეგიების არსი და მნიშვნელობა კომპანიის საქმიანობაში, მარკეტინგული სტრატეგიების სპეციფიკა გასართობ ბიზნესში და გამოკვლეულია საქართველოს ბაზარზე არსებული ორი გასართობი ცენტრის საქმიანობა მარკეტინგული სტრატეგიების შემუშავებისა და განხორციელების ჭრილში.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1640
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Tsitsi Turenko Samagistro.pdfგასართობი ცენტრების მარკეტინგული სტრატეგიები საქართველოში560.5 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

119
checked on Apr 26, 2024

Download(s)

699
checked on Apr 26, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.