Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1495
Title: უმაღლესი განათლების მიღების მოტივაციები საქართველოში
Authors: მჭედლიშვილი, ქეთევან 
Advisor: დურგლიშვილი, ნინო 
Degree Name: Master of Sociology
სოციოლოგიის მაგისტრი
Degree Discipline: სოციოლოგია. Sociology
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: უმაღლესი განათლების მიღების მოტივაციები საქართველოში
უმაღლესი განათლების სტერეოტიპი და სოციალური ინერცია
პროფესიული თვითგამორკვევა
Issue Date: 2018
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Nowadays and in the future education will be the most solid capital that the person owns and
the use of which is infinite. It has a vital role in the development of the country and society on
a macro (community) and micro (individual) level.For a human being, getting higher education
is cultural and social, therefore, represents the ability to accumulate financial capital.
Implementation of the proper educational policy is an important obligation for each state.
The purpose of a research “Motivation of Getting Higher Education in Georgia” is to study the
main motivations for getting higher education. The objective of the research is to identify and
analyze expectations related to the main motivations for getting higher education, the
influencing substantial factors and revealing and analyzing of expectations that are related to
the higher education.
At the first stage, the study of the theories related to the research issue was conducted;
Reviewing existing theories about economic and social effects of education as well as analysis of
Social and Cultural capital theories of Bourdieu and Theoretic Model of Philip Kare (on adult
motivations of getting education).
At the next stage, qualitative and quantitative research was conducted. The target groups of
research were school-leavers, students and graduates.
It can be said that social inertia is a major motivational descriptor for getting higher education:
it motivationally strengthens the will to enter the higher university, stimulates parental
demand, behavior of mates or desire to acquire student experience. Getting knowledge and
orientation on successful career is still a more implicit factor and such role is less obvious.
According to the main findings of the research, the main motivations for getting higher
education are: social inertia, professional self-determination, employment, diploma, personal
growth, learning for knowledge, and student experience.
It can be said that social inertia is a major motivational descriptor for getting higher education:
it motivationally strengthens the will to enter the higher university, stimulates parental demand, behavior of mates or desire to acquire student experience. Getting knowledge and
orientation on successful career is still a more implicit factor and such role is less obvious.

განათლება არის და მომავალშიც იქნება ყველაზე მყარი კაპიტალი, რომელსაც ადამიანი
ფლობს და რომლის გამოყენებაც უსასრულოდაა შესაძლებელი. მას სასიცოცხლო
ფუნქცია გააჩნია ქვეყნისა და საზოგადოების განვითარების როგორც მაკრო
(საზოგადოების), ისე მიკრო (ინდივიდის) დონეზე. უმაღლესი განათლების მიღება
ადამიანისთვის არის კულტურული და სოციალური, შესაბამისად, ფინანსური
კაპიტალის დაგროვების შესაძლებლობა. სწორი საგანმანათლებლო პოლიტიკის
გატარება ყოველი სახელმწიფოსთვის მნიშვნელოვან ვალდებულებას წარმოადგენს.
კვლევის - „უმაღლესი განათლების მიღების მოტივაციები საქართველოში“ მიზანია
უმაღლესი განათლების მიღების ძირითადი მოტივაციების შესწავლა. კვლევის
ამოცანებს წარმოადგენს: უმაღლესი განათლების მიღების ძირითადი მოტივაციების,
მათზე ზეგავლენის მქონე არსებითი ფაქტორების, აგრეთვე უმაღლესი განათლების
მიმართ დამოკიდებულებასთან დაკავშირებული მოლოდინების გამოვლენა და
ანალიზი.
პირველ ეტაპზე განხორციელდა საკვლევ საკითხთან დაკავშირებული თეორიების
მიმოხილვა; განათლების ეკონომიკური და სოციალური ეფექტის შესახებ არსებული
თეორიების განხილვა, ბურდიეს სოციალური და კულტურული კაპიტალის
თეორიების, ასევე ფილიპ კარეს თეორიული მოდელის (ზრდასრულთა განათლების
მიღების მოტივაციების შესახებ) ანალიზი.
შემდეგ ეტაპზე ჩატარდა თვისებრივი და რაოდენობრივი კვლევა. კვლევის სამიზნე
ჯგუფებს წარმოადგენდა აბიტურიენტები, სტუდენტები და კურსდამთავრებულები.
კვლევის ძირითადი მიგნებების მიხედვით, უმაღლესი განათლების მიღების ძირითად
მოტივაციებს წარმოადგენს: სოციალური ინერცია, პროფესიული თვითგამორკვევა,
დასაქმება, დიპლომი, პიროვნული ზრდა, სწავლა ცოდნისთვის, სტუდენტობის
გამოცდილების შეძენა. შეიძლება ითქვას, რომ სოციალური ინერცია უმაღლესი
განათლების მიღების ძირითადი მოტივაციური დესკრიპტორია: უმაღლესში ჩაბარებას
მოტივაციურად ამყარებს, ასტიმულირებს მშობლის მოთხოვნა, თანატოლების ქცევა ან
სტუდენტობის გამოცდილების შეძენის სურვილი. ცოდნის მიღება და წარმატებულ კარიერაზე ორიენტაცია ჯერჯერობით უფრო იმპლიციტური ფაქტორის როლს
ასრულებს და ნაკლებად არის გამოკვეთილი.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1495
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis.Mchedlishvili sociol.pdfუმაღლესი განათლების მიღების მოტივაციები საქართველოში805.24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

249
checked on May 2, 2024

Download(s)

639
checked on May 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.