Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1415
Title: ორგანიზაციის შემაკავშირებელ რგოლებს შორის შრომითი უკმაყოფილებით გამოწვეული კონფლიქტის გადაწყვეტის მექანიზმები
Other Titles: საბანკო სექტორის მაგალითი
Authors: მეტრეველი, სოფიკო 
Advisor: ჯორბენაძე, რევაზ 
გეგენავა, დიმიტრი 
Degree Name: Master of Arts in Conflictology
კონფლიქტოლოგიის მაგისტრი
Degree Discipline: კონფლიქტების ანალიზი და მართვა. Conflict Analysis and Management
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ორგანიზაციაში რგოლებს შორის კონფლიქტი
შრომითი უკმაყოფილება
კონფლიქტის პრევენცია და გადაწყვეტის მექანიზმები
Issue Date: 2018
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Organizacion from the beginning means individuals and groups who are inited to achieve
common goal, often there are conflict cases between separate individuals as well as gropus. The
organizational conflicts are one of the key directions in conflict studies. This is a field which
covers the daily life of people and concerns them. Accordingly the study of the aspects which
are vital for the proper function of an organization is very important and responsible task. In
order to avoid a dysfunctional conflict, every organization has to study the attitudes of its own
workers. An attention should be paid on official conflicts management, functional and
dysfunctional conflicts must be designated, also it is needed to be analyzed the positive sides of
functional conflicts, it promotes formation of new ideas and stimulates the re-valuation of
individual’s goals and activities , that raises their labor productivity.
Conflicts management in a company is a process aimed at uninterrupted production of the
enterprise, receiving profits and preventing conflicts between personnel. The key role in this
process has employees and employers. Therefore, when the requirements and expectations are
clear, the company is successful. That’s why conflict management research is very relevant in
business.

ორგანიზაცია, თავის საწყისშივე გულისხმობს ინდივიდებსა და ჯგუფებს, რომლებიც
გაერთიანებულნი არიან საერთო მიზნის მისაღწევად. მასში ხშირია კონფლიქტების
შემთხვევები, როგორც ცალკეულ ინდივიდთა, ასევე ჯგუფთა შორის. კონფლიქტების
განხილვისას, ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მიმართულებაა ორგანიზაციული
კონფლიქტები. ეს არის სფერო, რომელიც ადამიანთა უმეტესობის ყოველდღიურობას
ფარავს და ეხება მათ. შესაბამისად, იმ ასპექტების შესწავლა, რომელიც ორგანიზაციის
ჯანსაღი ფუნქციონირებისთვისაა საჭირო, არის ძალიან მნიშვნელოვანი და
საპასუხისმგებლო საქმე. იმისათვის, რომ ორგანიზაციამ თავიდან აირიდოს
დისფუნქციური კონფლიქტი, საჭიროა შეისწავლოს საკუთარი თანამშრომლების
დამოკიდებულებები. საჭიროა ყურადღება დაეთმოს სამსახურეობრივი კონფლიქტების
მართვას. გამოყოფილ იქნას ფუნქციური და დისფუნქციური კონფლიქტები. ასევე
საჭიროა მოხდეს ფუნქციური კონფლიქტების დადებით მხარეთა გაანალიზება. იგი
ხელს უწყობს ახალი იდეების წარმოქმნას და სტიმულირებს ინდივიდების მიზნებისა
და საქმიანობების ხელახალ შეფასებაზე, რაც თავის მხრივ ამაღლებს შრომის
პროდუქტიულობას.
კონფლიქტის მართვა კომპანიაში ეს არის პრიცესი, რომელიც მიზნად ისახავს
კვლავწარმოების შეუფერხებელ წარმართვას, მოგების მიღებას და თანამშრომელთა
შორის მის პრევენციას. ამ პროცესში მნიშვნელოვანი როლი ეკისრება დამქირავებლებს
და დაქირავებუ მომუშავეებს. ამიტომ მათ მიმართ, როცა მოთხოვნები და მოლოდინები
ნათელია კომპანია წარმატებულია. აქედან გამომდინარე დღეისთვის კონფლიქტების
მართვის კვლევა ბიზნესში მეტად აქტუალურია.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1415
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis metreveli konfliq.pdfორგანიზაციის შემაკავშირებელ რგოლებს შორის შრომითი უკმაყოფილებით გამოწვეული კონფლიქტის გადაწყვეტის მექანიზმები (საბანკო სექტორის მაგალითი)1.12 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

1,287
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.