Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1326
Title: თბილისის სახელმწიფო და კერძო უნივერსიტეტების აკადემიური პერსონალის დამოკიდებულება სპეციალური საჭიროების მქონე პირების მიმართ
Authors: ოდიშარია, ქეთევან 
ბიწაძე, ლიკა 
Advisor: ბერძენიშვილი, ამირან 
ქეცბაია, კახა 
Degree Name: Master of Sociology
სოციოლოგიის მაგისტრი
Degree Discipline: სოციოლოგია. Sociology
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ინკლუზიური განათლება
სოციოლოგიური თეორიები
განათლების უფლება
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Inclusive education has been one of the priorities of education system reforms in Georgia
since 2006. Today the model of education is a necessary component of state policy. But as any
change, the involvement of people with special needs in the educational space is not a simple
process. The aim of the research was to understand the attitude of academic personnel of
Tbilisi State and Private Universities toward people with special needs. According to the
research purpose, the following main tasks were outlined: what is the attitude of the academic
personnel towards the inclusive education model? The attitude towards people with special
needs and how they evaluate the internal policy of the university in the direction of the
inclusive education. The survey was carried out using an opinion poll of experts and an indepth

interview method. The general unity were people employed in private and state
universities in Tbilisi. The following findings have been revealed: the attitude of the
academic staff participating in the studying process is positive about the inclusive education
model, both in private and state universities. They have information about the model of
inclusive education, but the level of information differs from universities and the faculties of
the university itself. Private and state university academic personnel believe that students
with special needs should study at higher education institutions because the right of education
is established by law, so they believe that any university should be prepared to welcome any
person with special need. The study also showed that the internal policy of the university
differs not only at the level of state and private universities but also between state universities
and private universities. However, it is noteworthy that the state accreditation program gives
obligation to create conditions for people with special needs in the university area.

ინკლუზიური განათლება საქართველოში განათლების სისტემის რეფორმის ერთერთ

პრიორიტეტად 2006 წლიდან იქცა. დღეისათვის განათლების მოცემული
მოდელი სახელმწიფო პოლიტიკის აუცილებელი შემადგენელი ნაწილია. მაგრამ
როგორც ნებისმიერი სიახლე, სპეციალური საჭიროების მქონე პირთა ჩართვა
საგანმანათლებლო სივრცეში მარტივ პროცესს არ წარმოადგენს. კვლევის მიზანი იყო
თბილისის სახელმწიფო და კერძო უნივერსიტეტების აკადემიური პერსონალის
დამოკიდებულების გაგება სპეციალური საჭიროების მქონე პირების მიმართ.
აღნიშნული მიზნის შესაბამისად დაისვა შემდეგი ძირითადი ამოცანები: როგორია
აკადემიური პერსონალის დამოკიდებულება ინკლუზიური განათლების მოდელის
მიმართ, რა დამოკიდებულება აქვთ უშუალოდ სპეციალური საჭიროების მქონე
პირების მიმართ და როგორ აფასებენ ისინი უნივერსიტეტის შიდა პოლიტიკას
ინკლუზიური განათლების მოდელის მიმართულებით. კვლევა განხორციელდა
ექსპერთა გამოკითხვისა და სიღრმისეული ინტერვიუს მეთოდის გამოყენებით.
გენერალურ ერთობლიობას წარმოადგენდნენ ქალაქ თბილისში არსებული კერძო და
სახელმწიფო უნივერსიტეტებში დასაქმებული პირები. კვლევამ შემდეგი ძირითადი
მიგნებები გამოავლინა : კვლევაში მონაწილე აკადემიური პერსონალის
დამოკიდებულება, ინკლუზიური განათლების მოდელის მიმართ არის დადებითი,
როგორც კერძო, ასევე სახელმწიფო უნივერსიტეტებისა. მათ აქვთ ინფორმაცია
ინკლუზიური განათლების მოდელის შესახებ, თუმცა ინფორმაციულობის დონე
განსხვავდება უნივერსიტეტებსა და თვითონ უნივერსიტეტის ფაკულტეტებს
შორისაც. კვლევაში მონაწილე, როგორც კერძო, ასევე სახელმწიფო უნივერსიტეტის
აკადემიური პერსონალი, თვლის, რომ სპეციალური საჭიროების მქონე სტუდენტები
უნდა სწავლობდნენ უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებებში, რადგან განათლების
მიღების უფლება ნებისმიერი ადამიანისთვის არის კანონით დადგენილი, ამიტომაც
მათი აზრით, ნებისმიერი სასწავლებელი უნდა იყოს მზად ყველანაირად, მიიღოს
სპეციალური საჭროების მქონე პირი დაწესებულებაში. კვლევამ ასევე აჩვენა, რომ
უნივერსიტეტის შიდა პოლიტიკა განსხვავდება არა მხოლოდ სახელმწიფო და კერძო
უნივერსიტეტების დონეზე, არამედ სახელმწიფო უნივერსიტეტებს და კერძო უნივერსიტეტებს შორისაც. თუმცა აღსანიშნავია, რომ სახელმწიფოს აკრედიტაციის
პროგრამა მათ თანაბრად ავალდებულებს, სპეციალური საჭიროების მქონე პირების
მიღების პირობების შექმნა, საუნივერსიტეტო სივრცეში.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1326
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis.Bitsadze. Odisharia SOCIO2019.pdfთბილისის სახელმწიფო და კერძო უნივერსიტეტების აკადემიური პერსონალის დამოკიდებულება სპეციალური საჭიროების მქონე პირების მიმართ884.24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

107
checked on May 3, 2024

Download(s)

225
checked on May 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.