Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Universities
  3. Ivane Javakhishvili Tbilisi State University
  4. Faculties
  5. Faculty of Social and Political Sciences
  6. Dissertations and Master Theses
  7. ნორმალურობის კოდექსი: ფემინურობის და მასკულინობის მოდელები ქართულ სარეკლამო სივრცეში
 
  • Details
Options

ნორმალურობის კოდექსი: ფემინურობის და მასკულინობის მოდელები ქართულ სარეკლამო სივრცეში

Date Issued
2017
Author(s)
ტაკიძე, მარიამ  
Advisor(s)
ცოფურაშვილი, სალომე  
Institution
Ivane Javakhishvili Tbilisi State University  
Faculty
Faculty of Social and Political Sciences  
Publisher
Ivane Javakhishvili Tbilisi State University  
URI
https://openscience.ge/handle/1/1281
Abstract
Let's see what is invisible. TV Commercial is field is a very interesting but complex business. With little stories it simultaneously reflects our everyday life and at the same time influences society, human behavior, social roles and stereotypes. That's one of the main factors that gender advertisers pay attention to when creating advertising campaigns. In our reality, there are less papers and studies that analyze advertising in the category of gender. That is the invisible message that the Georgian TV commercials have.
In this paper, we will use TV commercials as a medium, a kind of "mirror" and we will try to see the invisible details of our society in terms of gender norms. We would like to show the social and cultural environment in which we live and provide for a number of values and stereotypes of our community in connection with our gender roles.
Subjects

რეკლამა, გენდერი & სტ...

როლი/სფერო/სტატუსი

პროდუქტი, რომლის რეკლ...

Degree Name
Master of Social Sciences (MSocSc) in Gender Studies
Degree Discipline
გენდერის კვლევა. Gender Studies
Degree Grantor
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი  
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

MA Thesis.Takidze.doc genderi.pdf

Description
ნორმალურობის კოდექსი: ფემინურობის და მასკულინობის მოდელები ქართულ სარეკლამო სივრცეში
Size

633.38 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):6861f91eea717d27b102ce47fe6bbee4

Communities & Collections Research Outputs Fundings & Projects People
  • Terms and Conditions of Use
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Contact