Please use this identifier to cite or link to this item:
https://openscience.ge/handle/1/1246
Title: | ქართული ენის სწავლების მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულებების განმაპირობებელი ფაქტორები კომპაქტურად მცხოვრებ ეთნიკურ უმცირესობებში | Authors: | ბარამიძე, ირაკლი | Advisor: | მაჭარაშვილი, ნანა | Degree Name: | Master of Arts in Public Policy and Administration საჯარო მმართველობის მაგისტრი |
Degree Discipline: | სახელმწიფო მართვა და საჯარო პოლიტიკა. Public Policy and Administration | Degree Level (0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral): | 1 | Degree Grantor: | ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. | Institution: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
Faculty: | Faculty of Social and Political Sciences სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი |
Keywords: | ქართული ენის სწავლება ეთნიკური უმცირესობები პოზიტიური დამოკიდებულებები |
Issue Date: | 2019 | Publisher: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
Abstract: | Ethnic Azeri and Armenian Georgian citizens living in Kvemo Kartli and SamtskheJavakheti have been living for more than a century, in some closed information, public and cultural spaces. Their compact settlements are the ones that have been cut off from the country's daily life, which are importantly exhausted from the ongoing processes in the country, largely due to the barriers arising from the lack of Georgian language. In addition, it should be noted that the compact ethnic minority settlements, different historical and political events that are located on their historic homeland in the border areas, which is why the local population for cultural, economic and social power of attraction has always been and is in Armenia and Azerbaijan, their's Oriya homeland, as well as in many cases the Russian Federation and Turkey. Based on all of the above, it is clear that the current problem is state level that demands from the government of the country to make deliberate implementation and enforcement of decisions based on in-depth analysis, which should constitute a systematic combination of adequate and realistic steps to address existing difficulties. ქვემო ქართლსა და სამცხე-ჯავახეთში მცხოვრები ეთნიკური აზერბაიჯანელი და სომეხი საქართველოს მოქალაქეები საუკუნეზე მეტია ცხოვრობენ, ერთგვარ ჩაკეტილ საინფორმაციო, საზოგადოებრივ და კულტურულ სივრცეში. მათი კომპაქტური ჩასახლებები წარმოადგენენ ქვეყნის ყოველდღიური ცხოვრებისგან მოწყვეტილ ერთეულებს, რომლებიც მნიშნელოვნად არიან ამოვარდნილნი ქვეყანაში მიმდინარე პროცესებიდან, რაც მეტწილად განპირობებულია მათ მიერ ქართული ენის არცოდნით წარმოქმნილი ბარიერების გამო. ამასთან ერთად, გასათვალისწინებელია, რომ კომპაქტურად მცხოვრები ეთნიკური უმცირესობების დასახლებები, სხვადახვა ისტორიულ და პოლიტიკურ მოვლენათა გამო, მდებარეობენ საქართველოსა და მათი ისტორიული სამშობლოს სასაზღვრო რაიონებში, რის გამოც აქ მცხოვრები მოსახლეობისთვის კულტურული, ეკონომიკური და სოციალური მიზიდულობის ძალა ყოველთვის იყო და არის სომხეთი და აზერბაიჯანი, მათი ისტორიული სამშობლო, ასევე ხშირ შემთხვევაში რუსეთის ფედერაცია და თურქეთი. ყოველივე ზემოთქმულისგან გამომდინარე, ნათელია, რომ არსებული პრობლემა სახელმწიფოებრივი დონისაა, რომელიც ქვეყნის ხელისუფლებისგან მოითხოვს სიღრმისეული ანალიზის საფუძველზე მიღებული გადაწყვეტილებების მიზანმიმართულ გატარებასა და აღსრულებას, რომელიც უნდა წარმოადგენდეს არსებული სიძნელეების გადაჭრის ადეკვატური და რეალისტური ნაბიჯების სისტემურ ერთობლიობას. |
URI: | https://openscience.ge/handle/1/1246 |
Appears in Collections: | სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MA thesis.Baramidze SAJAR2019.pdf | ქართული ენის სწავლების მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულებების განმაპირობებელი ფაქტორები კომპაქტურად მცხოვრებ ეთნიკურ უმცირესობებში | 1.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
79
checked on Apr 26, 2024
Download(s)
767
checked on Apr 26, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.