Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1213
Title: კრეატიულობის მნიშვნელობა მცირე ზომის ორგანიზაციებში
Authors: კაჭახიძე, ნუცი 
Advisor: ბელქანია, ნოდარ 
Degree Name: სოციალურ მეცნიერებათა მაგისტრი ორგანიზაციის განვითარებაში.
Degree Discipline: ორგანიზაციის განვითარება და კონსულტირება. Organization Development and Consulting
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: თვისებრივი კვლევის ანალიზი
ინდივიდუალური კრეატიულობა
კრეატიული გარემო
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Nowadays creativity is considered to be one of the most important factors which cause
companies' success. Constantly changing and renewable market requires creating products and
services that attract more consumers. Companies tend to hire employees who are able to promote
and modernize products. The highest standard of success in the XXI century is characterized by
innovative and creative thinking, which has become the subject of interest for many scholars and
researchers.
The work aims at reviewing the literature on the idea of creativity within the organization.
Three main levels of creativity were identified due to the analysis of the theory of creativity:
individual, environmental and organizational. These levels have an impact on companies' internal
climate and work environment.
In addition, the work covers the main notions related to creativity. Qualitative research
methods used throughout the survey examined 3 startup and 3 small business type organizations,
where focus groups and one-to-one interviews were conducted. Not only employees were
interviewed, but top managers as well which enabled to analyze a wide range of opinions.
The results of the research show that a comfortable and friendly environment is believed to be
a vital aspect of motivation for the creative process. Most of the respondents emphasized the
importance of receiving respect and recognition in addition to financial encouragement which leads
to a desire to create something interesting and different. Also, it's worth mentioning that the more
friendly relationships the employees had, the better feedback was received on the process of their
work, which, in turn, was manifested through the productivity of the organization.

კრეატიულობა გახლავთ ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორი, რომელიც განაპირობებს
კომპანიის წარმატებას დღესდღეობით. მუმივად განახლებად და ცვალებად ბაზარზე
საჭიროა ისეთი პროდუქციის ან სერვისის შექმნა, რომელიც მოიზიდავს ბევრს
მომხმარებელს. კომპანიები ცდილობენ დაიქირავონ ისეთი კადრები, რომლებიც
განავითარებენ და დახვეწავენ გასაყიდ პროდუქტს. ინოვაციური და კრეატიული
აზროვნება XXI საუკუნეში წარმატების მთავარ სტანდარტად იქცა, რამაც სხვადასხვა
მკლევარების თუ თეორეტიკოსების დაინტერესება გამოიწვია.
ნაშრომში განხილულია უშალოდ ის ლიტერატურა, რომელიც კრეატიულობის ცნების
ორგანიზაციულ ჭრილში ჩაშლას ახდენს. თეორიის ანალიზის შედეგად გამოვლინდა
კრეატიულობის ძირითადი სამი შრე: ინდივიდუალური, გარემო და ორგანიზაციული. ეს
სამი დონე გავლენას ახდენს კომპანიის შიდა კლიმატსა თუ სამუშაო პროცესზე. ასევე
კვლევაში განმარტებულია ის ძირითადი ცნებები, რაც კრეატიულობას უკავშირდება.
კვლევაში გამოყენებულ იქნა თვისებრივი კვლევის მეთოდები. 3 სტარტაპ ტიპის და 3 მცირე
ზომის ორგანიზაციაში ჩატარადა ფოკუს-ჯგუფები და პირისპირ ინტერვიუები.
გამოიკითხნენ არა მხოლოდ რიგითი თანამშრომლები, არამედ ზედა რგოლის
მენეჯერებიც, რამაც აზრთა ფართო სპექტრის გაანალიზება გახადა შესაძლებელი.
კვლევის შედეგებიდან გამოვლინდა, რომ თანამშრომლების უმეტესობა დიდ
მნიშვნელობას ანიჭებენ კომფორტულ და მეგობრულ სამუშაო გარემოს და სამუშაო
პროცესის მიმდინარეობას, როგორც მთავარ მოტივატორს შემოქმედებითი პროცესის.
რესპონდენტების უმეტესობამ ხაზი გაუსვა დაფასების და აღიარების მნიშვნელობას და
იმას, თუ რამდენად განაპირობებს ფინანსური სარგებელი სტიმულს, შექმნან რაიმე უფრო
გასხვავებული და საინტერესო. ასევე აღსაღნიშნავია, რომ რაც უფრო მეგობრული და ახლო
დამოკიდებულება ჰქონდათ თანამშრომლებს ერთმანეთისადმი, მით უფრო დადებითად
ახასიათებდნენ კრეატიული მუშაობის მიმდინარეობას, რაც თავის მხრივ ორგანიზაციის
პროდუქტიულობაზე აისახებოდა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1213
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis. KachakhidzeORG2019.pdfკრეატიულობის მნიშვნელობა მცირე ზომის ორგანიზაციებში492.1 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

516
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.