Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1212
Title: უკუკავშირის ფორმები ორგანიზაციებში
Other Titles: საქართველოს მაგალითზე
Authors: ჩილინგარაშვილი, მაკა 
Advisor: ბელქანია, ნოდარ 
Degree Name: სოციალურ მეცნიერებათა მაგისტრი ორგანიზაციის განვითარებაში
Degree Discipline: ორგანიზაციის განვითარება და კონსულტირება. Organization Development and Consulting
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: უკუკავშირის ფორმები
ორგანიზაციები
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Nowadays, feedback has crucial role in the development of individuals and organization, in terms
of achieving their individual or mutual goals. This enables to direct and support employees to
work effectively and efficiently, considering the needs of the organizations. Based on the
importance of the topic, the research aims at studying the types and characteristics of feedback in
organizations, using the example of Georgia. The objectives of the research were to find, whether
there were forms of feedback in the organizations in Georgia; the attitude, the issues that were
related to the process of feedback. The first, literature survey and analysis was curried out; then
quantitative research method was chosen for the relevancy with the topic. The target of the
research were people employed within the organizations. 147 respondents participated in the
internet survey. The following were revealed as a result of the research: some type of feedback
exists in the organizations. The attitude of respondents towards the feedback is following: the vast
majority of them considers it important, feedback impacts on the efficiency of performance. In
terms of negative feedback: the respondents consider that it is important for performance
evaluation. The problems and issues that are connected with the feedback were: great number of
respondents found it difficult to answer, because they had not received or given feedback, also,
respondents considered that there were no openness and acceptance of feedback. But, overall,
respondents consider that feedback, those who received it, had positive impact on their
performance. Thus, based on the findings of the research: it is reasonable if organizations focus on
introducing, adapting and using the performance management and feedback. Organizations
should not just copy the methods, rather they have to modify them according to the organization
culture, to bring changes, for the improvement and development of organization and individual.
Also, it is worth to emphasize, how important it is to learn delivery and acceptance skills of
feedback.

დღევანდელ მსოფლიოში უკუკავშირს ორგანიზაციებსა და დასაქმებულების
განვითარებასა და მიზნების მიღწევაში ერთერთი მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია. ხდება
დასაქმებულთა მიმართვა და მხარდაჭერა, რათა ეფექტურად და ეფექტიანად იმუშაონ
ორგანიზაციის საჭიროებების გათვალისწინებით. მისი მნიშვნელობისა და აქტუალობიდან
გამომდინარე მოცემული კვლევის მიზანია საქართველოს სხვადასხვა ორგანიზაციებში
დასაქმებულთა მაგალითზე უკუკავშირის ფორმების თავისებურებების ანალიზი. კვლევის
ამოცანებს წარმოადგენდა ორგანიზაციებში უკუკავშირის ფორმების არსებობის დადგენა,
დასაქმებულთან ზოგადი დამოკიდებულების გარკვევა უკუკავშირის მიმართ, იმ
პრობლემების არსებობის დადგენა, რაც უკუკავშირის დროს წარმოიშვება და უკუკავშირის
როლი სამუშაოს შესრულებაში; მოცემული საკითხების ანალიზი შემდგომი
რეკომენდაციების შემუშავების მიზნით. კვლევა დაიგეგმა და განხორციელდა წესების
შესაბამისად; კვლევის პირველ ეტაპზე განხორციელდა ლიტერატურის ანალიზი, მოხდა
არსებული ლიტერატურის მიმოხილვა და გაანალიზება შემდგომი გამოყენებისთვის;
შემდგომ ეტაპზე მოხდა რაოდენობრივი კვლევის მეთოდის შერჩევა, ინტერნეტგამოკითხვის

საშუალების გამოყენება. შერჩევის გენერალური ერთობლიობა იყო
ორგანიზაციაში დასაქმებულნი. ინტერნეტ-გამოკითხვის საშუალებით გამოიკითხა 147
რესპონდენტი. კვლევის შედეგად გამოვლინდა რომ ორგანიზაციებში, გარკვეული სახით
არსებობს სხვადასხვა ტიპის უკუკავშრი, თუმცა უფრო არაფორმალური, არა
დოკუმენტირებული სახით. რესპონდენტთა მიმართება უკუკავშირის მიმართ შემდეგია:
დიდი ნაწილი თვილის რომ უკუკავშირი მნიშვნელოვანია, გავლენას ახდენს სამუშაოს
შესრულების ეფექტიანად წარმართვასა და შედეგების გაუმჯობესებაში. ნეგატიურ
უკუკავშირს რაც შეეხება: რესპონდენტები თვლიან, რომ უკუკავშირი შესრულებული
სამუშაოს შეფასებისთვის მნიშვნელოვანია. რაც შეეხება იმ პრობლემებს რაც
უკუკავშირთანაა დაკავშირებული, რესპონდენტები აღნიშნავენ რომ პასუხის გაცემა



უჭირით, რადგან არ მიუღიათ/გაუციათ უკუკავშირი, ასევე აღნიშნავენ რომ არ არის
უკუკავშირის მიმღებლობა, ხშირი გაცემა/მიღება, არ არის კონკრეტული, არ არის
კომფორტული გარემო. თუმცა რესპონდენტები აღნიშნავენ მთლიანობაში რომ
უკუკავშირს დადებითი გავლენა აქვს სამუშოს შესრულებაზე. ამგვარად, ჩატარებული
კვლევის მიერ მიღებული შედეგებიდან გამომდინარე სასურველია და მიზანშეწონილია,
რომ ორგანიზაციებმა უფრო აქტიურად მიაქციონ ყურადღება, დანერგონ და გამოიყენონ
სამუშაოს შესრულება და უკუკავშირი, მოახდინონ ყველა იმ მეთოდისა თუ მიდგომის
ადაპტირება, ორგანიზაციის, ქვეყნის კულტურის გათვალისწინებით, რათა უკუკავშირის,
როგორც ცვლილებების მომტანი პროცესის, მიმართვა მოხდეს შემდგომი ერთიანი
განვითარებისთვის. აგრეთვე, მნიშვნელოვანია უკუკავშირის მიწოდებისა და მიღების
უნარებზე გამახვილდეს ყურადღება.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1212
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis. Chilingarashviliorg2019.pdfუკუკავშირის ფორმები ორგანიზაციებში (საქართველოს მაგალითზე)430.34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on May 4, 2024

Download(s)

344
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.