Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Universities
  3. Ivane Javakhishvili Tbilisi State University
  4. Faculties
  5. Faculty of Social and Political Sciences
  6. Dissertations and Master Theses
  7. საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგიები საქართველოში საბანკო სექტორის მაგალითზე
 
  • Details
Options

საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგიები საქართველოში საბანკო სექტორის მაგალითზე

Date Issued
2019
Author(s)
დვალიშვილი, გიორგი  
Advisor(s)
გერსამია, მარიამ  
Institution
Ivane Javakhishvili Tbilisi State University  
Faculty
Faculty of Social and Political Sciences  
Publisher
Ivane Javakhishvili Tbilisi State University  
URI
https://openscience.ge/handle/1/1194
Abstract
Public relations, in the Georgian academic space, there are not too many researches, especially
studies that relate to the theory of public relation with the immediate community. One such
theory is the Exccelence Theory, which is interested in the organization's public relations
strategies. The thesis "Public Relations Strategies in the Banking Sector in Georgia" is based on
this theory, he main purpose of which is to research public relations strategies of banks and
determine which model of communication is used in banks, how to interact with the media and
how much social responsibility.

Based on the ratings, 4 banks in the Georgian market: "Liberty", "Bank of Georgia", "TBC" and
"Kartu Bank". The research method is selected as quantitative and qualitative methods.

Quantitative method of surveying - Mass Survey is used to find out the bank's customers’
opinion. Within the survey, 200 respondents were interviewed (140 face-to-face surveys, 60
internet polls). Due to the results of the survey, 8 ads were selected, according to the semiotic
analysis of the main trends and messages that the banks used to communicate with the consumer.
Subjects

ექსელენსის თეორია

რეკლამების სემიოტიკურ...

სიღრმისეული ინტერვიუე...

Degree Name
MA of Mass Communications in Media Studies
Degree Discipline
მასობრივი კომუნიკაციის მაგისტრი მედიის კვლევებში (MA of Mass Communications in Media Studies)
Degree Grantor
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი.  
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

MA Thesis.Dvalishvili maskomi2019.pdf

Description
საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგიები საქართველოში საბანკო სექტორის მაგალითზე
Size

643.34 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):71727cce0765547bbb351219047d5cc1

Communities & Collections Research Outputs Fundings & Projects People
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Contact