Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1060
Title: სპეციალური პედაგოგების როლი სკოლებში ინკლუზიური განათლების დანერგვის პროცესში
Other Titles: ოზურგეთის მუნიციპალიტეტის სკოლების მაგალითი
Authors: ჭანიშვილი, ხატია 
Advisor: კაჭკაჭიშვილი, იაგო 
Degree Name: Master of Sociology
სოციოლოგიის მაგისტრი
Degree Discipline: სოციოლოგია. Sociology
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: საერთაშორისო აქტები ინკლუზიური განათლების შესახებ
საქართველოში ინკლუზიური განათლების შესახებ ჩატარებული კვლევების შედეგები
სპეციალური პედაგოგების მხრიდან თვითგანვითარებაზე ზრუნვა
Issue Date: 2017
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The paper aims to explore the role of special education teacher in planning process of inclusive education. Inclusive education is being implemented gradually and step by step at schools of Georgia, therefore, there are many various opinions around the issue. Regarding the fact that this is quite new topic for our society, it is important, how the process is going on, what kind of challenges do the schools meet regarding the issue. Despite the fact that there have been conducted many studies about this topic in Georgia, the paper is distinguished by the fact that there has not been done any research about the role and practical work of special education teachers. At the beginning of the research there was identified the goal of the research: to determine special education teachers’ involvement in studying process from theoretical and practical perspectives. In order to reach the research goal, there have been formulated study objectives:
• To identify the role of special education teacher based on the existing regulations during working process with children with special education needs.
• To observe special education teachers’ competence in performing their professional role (their awareness about existing regulations, knowledge they own, required skills and etc.)• Existing practice – how special education teachers actually participate in studying process.

ნაშრომი ეძღვნება ინკლუზიური განათლების დაგეგმვის პროცესში სპეციალური მასწავლებლის როლის კვლევას. შეიძლება ითქვას, რომ ინკლუზიური განათლება თანდათანობით და ნაბიჯ-ნაბიჯ ინერგება დღეს საქართველოს სკოლებში, შესაბამისად, ამ თემასთან დაკავშირებით მრავალი განსხვავებული აზრი არსებობს. იქიდან გამომდინარე, რომ თემა საკმაოდ ახალია ჩვენი საზოგადოებისთვის, მნიშვნელოვანია, როგორ მიმდინარეობს პროცესი, რა გამოწვევების წინაშე დგას სკოლები ამ კუთხით.
მიუხედავად იმისა, რომ ამ თემაზე საკმაოდ ბევრი კვლევა ჩატარებულა ქართულ რეალობაში, აღნიშნული ნაშრომი გამორჩეულია იმით, რომ უშუალოდ სპეციალური პედაგოგების როლი და მათი პრაქტიკული მუშაობა ჯერ არ უკვლევიათ. ასევე აღსანისანავია ის ფაქტიც, რომ კვლევა ეყრდნობა მხოლოდ ოზურგეთის მუნიციპალიტეტის სკოლების მაგალითს, რაც ასევე მნიშვნელოვანია, რადგან ასე ნათლად შეიძლება დავინახოთ კონკრეტული მოცემულება კონკრეტული მუნიციპალიტეტის მაგალითზე.
კვლევის საწყის ეტაპზე დაისახა კვლევის მიზანი: სასწავლო პროცესში სპეციალური მასწავლებლების ჩართულობის განსაზღვრა თეორიული და პრაქტიული პერსპექტივებიდან. მიზნამდე მისასვლელად ჩამოყალიბდა შემდეგი ამოცანები:
• არსებული რეგულაციებიდან გამომდინარე, სპეციალური პედაგოგის როლის განსაზღვრა სსსმ მოწავლეებთან მუშაობის პროცესში.
• სპეციალური პედაგოგების კომპეტენციის განსაზღვრა თავიანთი როლის შესრულებაში (მათი ინფორმირებულობა არსებული რეგულაციების შესახებ, განათლება, რომლესაც ფლობენ, საჭირო უნარები და სხვა.)• არსებული პრაქტიკა - რეალურად როგორ ხდება სპეც. პედაგოგების მონაწილეობა სასწავლო პროცესში.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1060
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis _ Khatia Tchanishvili sociologia.pdfსპეციალური პედაგოგების როლი სკოლებში ინკლუზიური განათლების დანერგვის პროცესში401.01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

146
checked on May 4, 2024

Download(s)

1,905
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.