Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1052
Title: სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვები სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებში - ძირითადი საჭიროებები და გამოწვევები
Authors: მათიაშვილი, ნინო 
Advisor: მახარაძე, თამარ 
Degree Name: Master of Social Work
სოციალური მუშაობის მაგისტრი
Degree Discipline: სოციალური მუშაობა. Social Work
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულება
ინკლუზიური განათლების დანერგვა და ხელშეწყობა
ფიზიკური ბარიერები
Issue Date: 2017
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Research conducted within MA thesis of social work was aimed to discovery and study of basic needs and challenges of children having special educational needs in institutions of preschool education, to establish how ready preschool educational institutions are to effectively serve children with special educational needs. Research is conducted in Tbilisi. Research participants are directors, teachers of preschool educational public institutions, parents and parents of children with special educational needs.
Introduction and support of inclusive education is priority question of many countries.
Legislation of Georgia supports its development, although practically process of education cannot be complete and children with special educational needs, as well as their parents, face internal or outer barriers of various types.
Research is conducted by the use of featured method- instrument of the research is guidance of deepened interview. As result of research it is marked out that the state policy, particularly law on preschool growth and education supports introduction of inclusive education, although children with special educational needs and disabled children face physical barriers in preschool education institutions, besides, there are barriers connected to attitude, especially in parents, the problem is also qualification of pedagogues and big number of children in groups, what causes different difficulties. In order preschool education institutions can completely serve to children with special educational needs, realization of additional changes is necessary, as well as support of the state.

სოციალური მუშაობის სამაგისტრო ნაშრომის ფარგლებში ჩატარებული კლვევა მიზნად ისახავდა სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებში სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვების ძირითადი საჭიროებებისა და გამოწვევების წარმოჩენასა და შესწავლას, დადგენას, თუ რამდენად არიან სკოლამდელი აღზდის დაწესებულებები მზად ეფექტურად მოემსახურონ სსსმ ბავშვებს. კვლევა ჩატარებულია თბილისში. კვლევის მონაწილეები არიან სკლოლამდელი აღზრდის საჯარო დაწესებულებების დირექტორები, მასწავლებლები, მშობლები და სსსმ ბავშვების მშობლები.
ინკლუზიური განათლების დანერგვა და ხელშეწყობა მრავალი ქვეყნის პრიორიტეტულ საკითხს წარმოადგენს. საქართველოს კანონმდებლობა მხარს უჭერს მის განვითარებას, თუმცა პრაქტიკულად განათლების პროცესი სრულყოფილად ვერ მიმდინრეობს და სსსმ ბავშვები ისევე, როგორც მათი მშობლები სხვადასხვა სახის შიდა და გარე ბარიერებს ხვდებიან.
კვლევა ჩატარებულია თვისებრივი კვლევის მეთოდის გამოყენებით - კვლევის ინსტრუმენტს წარმოადგენს სიღრმისეული ინტერვიუს გზამკვლევი. კვლევის შედეგად იკვეთება, რომ სახელმწიფო პოლიტიკა, კერძოდ კანონი სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების შესახებ მხარს უჭერს ინკლუზიური განათლების დანერგვას, თუმცა სსსმ და შშმ ბავშვები სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებში ხვდებიან ფიზიკურ ბარიერებს, გარდა ამისა, არსებობს დამოკიდებულებასთან დაკავშირებული ბარიერები, განსაკუთრებით მშობლებში, პრობლემას წარმოადგენს ასევე პედაგოგების კვალიფიკაცია და ბავშვების დიდი რაოდენობა ჯგუფებში, რაც იწვევს სხვადასხვა სახის სირთულეებს. იმისათვის, რომ სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებები სრულყოფილად ემსახურებოდნენ სსსმ ბავშებს, საჭიროა დამატებითი ცვლილებების განხორციელება და სახელმწიფო მხარდაჭერა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1052
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis. Matiashvili socmuS.pdfსპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვებისკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებში - ძირითადი საჭიროებები და გამოწვევები1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

231
checked on May 4, 2024

Download(s)

573
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.