Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1015
Title: ქართველობის პერფორმანსი: გიდების მიერ საქართველოს პრეზენტაცია უცხოელ სტუმრებთან
Authors: დავითაშვილი, სალომე 
Advisor: წულაძე, ლია 
ბერძენიშვილი, ამირან 
Degree Name: MA in Social and Cultural Studies
სოციალური და კულტურული კვლევების მაგისტრი
Degree Discipline: კულტურის და მედიის სოციოლოგია. Sociology of Culture and Media
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ტრადიციის გამოგონების თეორიული კონსტრუქტი
ემპირიული ნაწილი
გიდების დისკურსი-ქართველობის განსხვავებული პერფორმანსი
Issue Date: 2017
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The purpose of the dissertation is to study the performance of being Georgian. More specifically, it looks at how Georgian guides present Georgia to foreign visitors. The act of creating an image for Georgia and presenting it in order to carve out its niche on the international stage has become an important endeavor. In this process, it is important for the characteristics and the traditions of the nation, which are to be emphasized, to be chosen wisely, be they intended for official or unofficial discussions.
I chose the Georgian guides as my target sample, as they tend to present themselves and their country in an official manner, which makes their presentation a part of the national narrative.
The guides are the individuals, who are presenting the country to both foreign, as well as domestic guests and play an important role (alongside historians) in formulating the national narrative.
The aim of my research is to study the specifics of the presentation of the country with an emphasis on tradition invention (Hobsbawm. 1983) and cultural intimacy (Herzfeld. 2005. 2nd edition), using the qualitative methods of research. The targets that need to be studied in order for the said aim to be achieved include researching the angles that the guides try to present the country from, the differences between the guides presenting the country to foreigners and them doing the same with local guests and how they themselves believe the narratives that they are presenting to the foreign tourists.
The results of the research conducted showed that the performance of the guides is dependent on their work location. They often show the country in a variety of lights. Those working in museums emphasize the rich and ancient culture of the nation, those from Gelati and Mtskheta prefer to show the country that of Orthodox Christians, while some unattached guides like to show Georgia as a unique, traditionalist country which also happens to be the homeland of wine.

სამაგისტრო ნაშრომი მიზნად ისახავს ქართველობის პერფორმანსის საკითხის შესწავლას. კერძოდ, როგორ ახდენენ ქართველი გიდები საქართველოს პრეზენტაციას უცხოელ სტუმრებთან. თანამედროვე საზოგადოებაში აქტუალურ საკითხად იქცა ქვეყნისთვის იმიჯის შექმნა, მისი პრეზენტაცია და თავის დამკვიდრება საერთაშორისო ასპარეზზე. იმიჯის შექმნის პროცესში მნიშვნელოვანია სწორად იქნას შერჩეული ერის ის მახასიათებლები თუ ტრადიციები, რომელთა წარდგენაც ხდება როგორც ოფიციალურ, ასევე არაოფიციალურ დისკურსებში.
ჩემი კვლევის სამიზნე ჯგუფად ქართველი გიდები შევარჩიე, რადგან მათი დისკურსი ოფიციალურია და ნაციონალურ ნარატივად შეგვიძლია მივიჩნიოთ. გიდები არიან ის ადამიანები, რომლებიც ახდენენ ქვეყნის წარდგენას როგორც უცხოელ, ასევე ადგილობრივ სტუმრებთან და ისტორიკოსებთან ერთად მნიშვნელოვან როლს თამაშობენ ნაციონალური ნარატივების ფორმულირებაში.
ჩემი კვლევის მიზანს წარმოადგენს, კვლევის თვისებრივი მეთოდების გამოყენებით, შევისწავლო გიდების მიერ ქვეყნის წარდგენის თავისებურებები, რაც მჭიდრო კავშირშია ტრადიციის გამოგონებასთან (Hobsbawm. 1983) და კულტურულ ინტიმურობასთან (Herzfeld. 2005. 2nd edition). მიზნის განსახორციელებლად დასახული ამოცანებია: რა კუთხით ცდილობენ ქართველი გიდები ქვეყნის პრეზენტაციას, რამდენად განსხვავდება გიდების დისკურსის ხასიათი ქართველ და უცხოელ სტუმრებთან მიმართებაში და რამდენად იზიარებენ თავად გიდები იმას, რის წარდგენასაც ახდენენ უცხოელ სტუმრებთან.
კვლევის შედეგად გამოვლინდა, რომ ქართველობის პერფორმანსის თავისებურებები დამოკიდებულია გიდების სამუშაო ლოკაციაზე. ისინი განსხვავებული ეროვნული ასპექტებით წარადგენენ ქვეყანას. მუზეუმში მომუშავე გიდები ქვეყნის პრეზენტაციას ახდენენ მდიდარი კულტურის მქონე უძველესი ქვეყნის იმიჯით, გელათში და მცხეთაში მომუშავე გიდები მართლმადიდებელი ქვეყნის იმიჯის განმტკიცებას ანიჭებენ უპირატესობას, ხოლო თავისუფალი გიდები საქართველოს ღვინის სამშობლოდ და ტრადიციების დამცველ უნიკალურ ერად წარადგენენ.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1015
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis. Davitashvili kultura.pdfქართველობის პერფორმანსი: გიდების მიერ საქართველოს პრეზენტაცია უცხოელ სტუმრებთან550.97 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

135
checked on May 4, 2024

Download(s)

323
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.