Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Universities
  3. Caucasus International University
  4. ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
  5. The strategies of the international market on the example of Georgian wine company "Badagoni"
 
  • Details
Options

The strategies of the international market on the example of Georgian wine company "Badagoni"

Date Issued
2019
Author(s)
Berianidze, Rati  
Advisor(s)
ქარჩავა, ლოიდ  
Institution
Caucasus International University  
Faculty
Faculty of Business  
Publisher
Caucasus International University  
URI
https://openscience.ge/handle/1/1821
Abstract
In the master's thesis logical sequence is considered the strategies of exchanging the international market on the example of Georgian wine. What are the strategies for the international market, the importance of international exports to the company and the economy of the country, the prerequisites for access to the international market, such as license, franchise, the importance of a joint venture and subsidiary company.
The study of wine production is discussed in Georgia, general characterization of the wine market and possibilities of establishing Georgian wine. As well as the dynamics of exports of Georgian wine and its impact on the economic development of the country and the utilization of new wine markets for further sustainable development of the economy.
There is also a general overview of the World Wine Market, research of Georgian wine companies on the world market and research results.
Subjects

საერთაშორისო ბაზარი

ლიცენზია

ღვინის წარმოება

ღვინის მსოფლიო ბაზარი...

ქართული ღვინის ექსპორ...

კომპანია „ბადაგონი“

Degree Name
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტში
Degree Discipline
საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
Degree Grantor
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი  
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

Rati Berianidze Samagistro.pdf

Description
საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის სტრატეგიები ქართული ღვინის კომპანია „ბადაგონის“ მაგალითზე
Size

696.04 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):61358cb0ed26d523956e9ecdc1317d66

Communities & Collections Research Outputs Fundings & Projects People
  • Terms and Conditions of Use
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Contact