გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/815
სათაური: ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების პროცესში არსებული გამოწვევების კვლევა
ავტორები: შავაძე, ინგა 
ხელმძღვანელი: ხარაძე, ეფემია 
ხარისხის სახელი: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
სასწავლო პროგრამის სახელი: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
ხარისხის გამცემი: ი. 
დაწესებულება: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა
საბაზო საფეხური
ბიოლოგიის სწავლება
გამოცემის თარიღი: 2019
გამომცემელი: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
რეზიუმე: 
The master's work deals with challenges in the study of biology at the basic level of
secondary school. The study of biology as the subject begins from the seventh grade. The study
of biological issues at the primary stage is combined as an integral part with physics, chemistry
and natural science issues. These issues are combined into one textbook – under the name of
Nature / Natural science. In the documents that regulate education are clearly defined the
scientific knowledge and skills that the pupil should take as a result of teaching biology.
Nevertheless, the existing reality shows that pupils are less interested in studying natural
sciences, including biology. According to the International Educational Research (TIMS
2007/2011, 2011. National Examinations Center), the achievements of Georgian pupils are far
below to the international scaled average index.
It is noteworthy that biology is one of the most important fields of natural sciences and,
therefore, we found the study of problems related to its teaching at secondary school as
relevant. The study of biology and the formation of interest in it takes a special importance at
the basic level where the basic biological concepts are laid out and the biological consciousness
begins to form.

სამაგისტრო ნაშრომში საუბარია ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო
საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების პროცესში არსებული გამოწვევების
შესახებ.ბიოლოგიის,როგორც საგნის სწავლება იწყება მეშვიდე კლასიდან.დაწყებით
საფეხურზე ბიოლოგიური საკითხების შესწავლა ფიზიკის,ქიმიის და
დედამიწათმცოდნეობის საკითხებთან ერთად,ინტეგრირებულად,ხდება.აღნიშული
საკითხები გაერთიანებულია ერთ სახელმძღვანელოში-ბუნება/ბუნებისმეტყველების
სახელწოდებით.განათლების მარეგულირებელ დოკუმენტებში ნათლად არის
გაწერილი ის მეცნიერული ცოდნა და უნარ-ჩვევები,რომელიც მოსწავლემ ბიოლოგიის
სწავლების შედეგად უნდა მიიღოს. მიუხედავად ამისა,არსებული რეალობა
გვაჩვენებს,რომ მოსწავლეები ნაკლებად ინტერესდებიან საბუნებისმეტყვეტყველო
მეცნიერებების, და, მათ შორის, ბიოლოგიის, შესწავლით. საერთაშორისო
საგანმანათლებლო კვლევების (TIMS 2007,2011,2015. გამოცდების ეროვნული ცენტრი)
თანახმად, საქართველოს მოსწავლეების მიღწევები ბუნებისმეტყველებაში მკვეთრად
ჩამორჩება საერთაშორისო სკალირებულ საშუალო მაჩვენებელს. აღსანიშნავია ისიც,
რომ ბიოლოგია საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების ერთ-ერთ უმნიშველოვანეს დარგს
წარმოადგენს და, შესაბამისად, ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლაში მის სწავლებასთან
დაკავშირებული პრობლემების კვლევა აქტუალურად მივიჩნიეთ.
ბიოლოგიის შესწავლა და მისდამი ინტერესის ფორმირება განსაკუთრებულ
დატვირთვას იღებს საბაზო საფეხურზე, სადაც სწორედ ძირითად ბიოლოგიურ ცნებებს
ეყრება საფუძველი და ჩამოყალიბებას იწყებს ბიოლოგიური ცნობიერება. თუ რა სახის
კომპლექსურ პრობლემებთანაა დაკავშირებული საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის
სწალება ბოლო წლებში გამოკვლეული არ არის და შესაბამისად, ჩვენი ნაშრომი
წარმოადგენს სიახლეს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/815
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
სამაგისტრო ნაშრომი-ინგა შავაძე.pdfზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების პროცესში არსებული გამოწვევების კვლევა2.04 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

99
checked on Jun 14, 2024

გადმოწერა

1,576
checked on Jun 14, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.