Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/535
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorრამიშვილი, ბადრიka
dc.contributor.authorგოგოლაძე, ანიka
dc.date.accessioned2019-11-15T10:23:10Z-
dc.date.available2019-11-15T10:23:10Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/535-
dc.description.abstractEvery industry has different characteristics of development. The industry’s life cycle theory makes it possible to find these changes. Especially in the current period, when the temp of changes in the modern world is accelerated, companies are vitally important to follow these changes. Globalization has led to a strengthening of competitive struggles, which puts companies in need of new approaches. If the company wants to succeed, when entering the field they should develop a strategy, which will bring a competitive advantage. But before the formation of the strategy it is important to correctly select the field. The purpose of the work is to describe organizations, which are on the stage of maturity of the life cycle and their competitive strategies. The main attention is paid to the following factors: the situation in the field and the competitive situation will be studied, as well as the internal environment of the companies and competitiveness. Based on the examples of Georgian companies, the difficulties are revealed, which they encounter at the stage of maturity of the life cycle. The research presented in the study covers comparative analysis of competitive strategies used by Georgian oil companies. On the basis of research I identified the main problems, which are facing companies and the means to overcome these difficulties. The study showed the situation in Georgian companies and what is customers satisfaction for products and services offered by them.en
dc.description.abstractყოველი დარგისთვის განვითარების სხვადასხვა თავისებურებებია დამახასიათებელი. ინდუსტრიის სასიცოცხლო ციკლის თეორია კი საშუალებას იძლევა გაირკვეს აღნიშნული ცვლილებები. განსაკუთრებით მიმდინარე პერიოდში, როდესაც თანამედროვე მსოფლიოში ცვლილებების ტემპი აჩქარებულია, კომპანიებისთვის სასიცოცხლოდ აუცილებელია ფეხი აუწყონ ამ ცვლილებებს. გლობალიზაციამ კონკურენტული ბრძოლის გაძლიერება გამოიწვია, რამაც ბიზნესი ახალი მიდგომების გამოყენების აუცილობლობის წინაშე დააყენა. თუ კომპანიას სურს წარმატების მიღწევა, დარგში შესვლისას უნდა შეიმუშაოს ისეთი სტრატეგია, რომელიც კონკურენტულ უპირატესობას მოუტანს. თუმცა სტრატეგიის ფორმირებამდე მნიშვნელოვანია სწორად შეირჩეს დარგი, რომელშიც იფუნქციონირებს ფირმა. ნაშრომის მიზანია, აღწეროს სასიცოცხლო ციკლის სიმწიფის სტადიაზე მყოფი ორგანიზაციები და მათ მიერ გამოყენებული კონკურენტული სტრატეგიები. მასში შესწავლილია საანალიზო დარგში არსებული ზოგადი ვითარება და კონკურენტული მეტოქეობა, ასევე განსახილველი კომპანიების მიერ კონკურენტული უპირატესობის მოპოვებისთვის განხორციელებული სტრატეგიული ქმედებები. ქართული კომპანიების მაგალითებზე დაყრდნობით გამოკვეთილია ის სირთულეები, რომლებსაც ისინი აწყდებიან სასიცოცხლო ციკლის სიმწიფის ეტაპზე გადასვლისას. ნაშრომში წარმოდგენილი კვლევა მოიცავს საქართველოს ნავთობკომპანიების მიერ გამოყენებული კონკურენტული სტრატეგიების შედარებით ანალიზს. კვლევის საფუძველზე გამოვყავით ის ძირითადი პრობლემები, რომლებსაც კომპანიები აწყდებიან და ამ სირთულეების დაძლევის საშუალებები. კვლევამ აჩვენა რა ვითარებაა ქართულ კომპანიებში და როგორია მომხმარებელთა კმაყოფილება მათ მიერ შეთავაზებულ პროდუქციასა და მომსახურებაზე.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectსასიცოცხლო ციკლიka
dc.subjectსიმწიფის ეტაპიka
dc.titleსასიცოცხლო ციკლის სიმწიფის ეტაპზე გარდამავალ დარგში გამოყენებული კონკურენტული სტრატეგიების ანალიზიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Business Administrationen
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)ka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Economics and Businessen
dc.contributor.facultyეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
gogoladze ani.pdfსასიცოცხლო ციკლის სიმწიფის ეტაპზე გარდამავალ დარგში გამოყენებული კონკურენტული სტრატეგიების ანალიზი1.65 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

159
checked on Jun 15, 2024

Download(s)

1,571
checked on Jun 15, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.