გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/484
DC ველიმნიშვნელობაენა
dc.contributor.advisorბარბაქაძე, ირმაka
dc.contributor.authorოდოშაშვილი, მარიამka
dc.date.accessioned2019-11-12T07:55:53Z-
dc.date.available2019-11-12T07:55:53Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/484-
dc.description.abstractThe priority of all democratic states is the creation of equal opportunities for education. According to the various studies, adolescents with disabilities are feeling alone and mostly they are unable to become full-fledged members of society. The relevance of the theme: The State must provide an adaptive environment for young people with disabilities, where they will be able to socialize and have the same functions as the healthy adolescents. In addition, the most important thing is that, society must change the point of view and has to accept people with disabilities in the way they are, without any kid of discrimination. Based on various studies, it seems that the society is the biggest barrier for people with disabilities, which is often difficult to overcome. If this barrier will be overcome, the disabled people will be able to become full-fledged members of society and be functional. It is imperative that their interests and opinions be taken into consideration. The goal of the research is to identify and analyze the problems related to young people with disabilities, especially at public schools and day-care centers. The subject of the research – Studying how adolescents with disabilities are socializing in modern environment. The object of the research - Study of the quality of socialization of children with disabilities in the day –care center and public school. The hypothesis of the research topic – There is no adaptive environment for the socialization of adolescents with disabilities. The research conducts a qualitative nature based on personal experience and in-depth interviews. The public school teachers, public school special teachers, day care teachers and parents of disabled children participated in the study. Based on the results of the survey in a day-care center and public school all the existing problems became clear and had revealed. This study shows the degree of socialization of disabled children.en
dc.description.abstractყველა დემოკრატიული სახელმწიფოს პრიორიტეტია თანაბარი შესაძლებლობების შექმნა განათლების მისაღებად. სხვადასხვა კვლევების თანახმად შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდები თავს გრძნობენ გარიყულად და ვერ ყალიბდებიან საზოგადოების სრულფასოვან წევრებად. თემის აქტუალობა: სახელმწიფომ უნდა უზრუნველყოს განათლების მისაღებად თანაბარი შესაძლებლობები, ამასთანავე სახელმწიფოს მიერ უზრუნველყოფილი უნდა იყოს ადაპტირებული გარემო, რომელშიც შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდები შეძლებენ სოციალიზაციას და იქნებიან ისეთივე ფუნქციურები როგორც არიან ტიპური განვითარების მოზარდები. ამასთანავე მნიშვნელოვან და ყველაზე მთავარ როლს წარმოადგენს საზოგადოების დამოკიდებულება, რაც უნდა შეიცვალოს და საზოგადოებამ შეზღუდული შესაძლებლობის პირი არ უნდა აღიქვას როგორც განსახვევბული და არ უნდა გარიყოს ისინი. სხვადასხვა კვლევებიდან გამომდინარე, ჩანს, რომ სწორედ საზოგადოება წარმოადგენს შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირებისთვის ყველაზე დიდ ბარიერს, რომელიც ხშირ შემთხვევაში ძნელი გადასალახია, თუ ეს ბარიერი იქნება დაძლეული შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდები შეძლებენ გახდნენ საზოგადოების სრულფასოვანი წევრები და იყვნენ ფუნქციურები. აუცილბელია, რომ მათი ინტერესები და შეხედულებები იყოს გათვალისწინებული. კვლევის მიზანს წარმოადგენს შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდების სოციალიზაციის კვლევა, საჯარო სკოლასა და დღის ცენტრში, შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდების სოციალიზაციასთან დაკავშირებული პრობლემების გამოვლენა და ანალიზი. კვლევის საგანია - შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდების სოციალიზაციის კვლევა. კვლევის ობიექტი - შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდების სოციალიზაციის ხარისხის შესწავლა დღის ცენტრში და საჯარო სკოლაში. საკვლევი თემის ჰიპოთეზა - შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდების სოციალიზაციისათვის არ არის შექმნილი შესაბამისი ადაპტირებული გარემო. კვლევა ატარებს თვისებრივ ხასიათს, დაფუძნებულია პირად გამოცდილებასა და ჩაღრმავებულ ინტერვიუზე. აღნიშულ კვლევაში მონაწილეობა მიიღეს საჯარო სკოლის პედაგოგებმა, საჯარო სკოლის სპეციალურმა პედაგოგებმა, დღის ცენტის პედაგოგებმა და შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოზარდების მშობლებმა. კვლევის შედეგებიდან გამომდინარე ნათელი გახდა და გამოიკვეთა არსებული პრობლემები როგორც დღის ცენტრში ასევე საჯარო სკოლაში.ka
dc.language.isoka-
dc.publisherEast European Univeristyen
dc.publisherაღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტიka
dc.subjectშეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირებიka
dc.subjectსოციალიზაციაka
dc.subjectდღის ცენტრიka
dc.subjectსაჯარო სკოლაka
dc.titleშეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირების სოციალიზაცია დღის ცენტრისა და საჯარო სკოლის მაგალითზეka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Educationen
thesis.degree.nameგანათლების მეცნიერებების მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineგანათლების კვლევებისა და ადმინისტრირების სამაგისტრო პროგრამაka
dc.contributor.institutionEast European Univeristyen
dc.contributor.institutionაღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyჰუმანიტარულ და სოციალურ მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
ჩანს კოლექციებში:ბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
samagistro odoshashvili.pdfშეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირების სოციალიზაცია დღის ცენტრისა და საჯარო სკოლის მაგალითზე549.09 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
მარტივი ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

221
checked on May 18, 2024

გადმოწერა

713
checked on May 18, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.