გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/3017
DC ველიმნიშვნელობაენა
dc.contributor.advisorღვინერია, ეთერka
dc.contributor.authorფანცულაია, ქეთევანka
dc.date.accessioned2024-05-21T08:19:06Z-
dc.date.available2024-05-21T08:19:06Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/3017-
dc.description.abstractწინამდებარე ნაშრომში განხილულია საქართველოს უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში უცხოური ენის (საფაკულტეტო ევროპული ენა) სწავლების საკითხები დარგობრივი უცხოური ენის ჭრილში. ტერმინი დარგობრივი უცხოური ენა გულისხმობს სპეციალიზირებულ, პროფესიულ უცხურ ენას. ნაშრომი წარმოადგენილია უცხოური ენის სწავლების მეთოდიკის პირობებში დარგობრივი კომპონენტების საკითხები, საბაკალავრო საფეხურზე დარგობრივი უცხოური ენის სწავლისა და სწავლების მიმართ სტუდენტებისა და პროფესორმასწავლებლების დამოკიდებულება და აღქმა. კვლევის ფოკუსში ექცევა უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებები, როგორც გარემო და ინსტიტუცია, სტუდენტები და უცხოური ენის პედაგოგები, სოციალიზაციის პროცესში. გამოვლენილია მათი თავდაპირველი დამოკიდებულება საბაკალავრო საფეხურზე დარგობრივი უცხოური ენის სწავლების სტილზე და საჭიროებებზე. ნაშრომში განხილულია დარგობრივი უცხოური ენის სწავლების კომპონენტები, არსებული განსხვავებები და ენის სპეციფიკური მახასიათებლები. ნაშრომი ფოკუსირებას ახდენს იმაზე, თუ რა საშუალებებით და სტილით ხდება უცხოური ენის სწავლება უმაღლეს სკოლაში და რა მიმართებაშია ენის ცოდნა დარგობრივი ენის დაუფლების საკითხებთან. ჩვენ დავინტერესდით საკითხით, თუ როგორ დავეხმაროთ საბაკალავრო საფეხურზე სტუდენტებს ისწავლონ უცხოური ენა უფრო დარგობრივად და მოახდინონ ადაპტაცია სასწავლო სიტუაციაში. ნაშრომში წარმოდგენილია საქართველოში არსებული უცხოური ენის პრაქტიკის მიმოხილვა. დეტალურად განხილულია და ინტერპრეტირებულია კვლევითი სამუშაო საქართველოს უმაღლესი განათლების დაწესებულებებში. შედეგების საფუძველზე დადგენილია საქართველოში უცხოური ენის სწავლებისთვის დარგობრივი ენის ელემენტების ოპტიმიზაციის ასპექტები და ყველა შესაძლო მიდგომები, რომლებიც დარგობრივი უცხოური ენის სწავლებას უკავშირდება.ka
dc.description.abstractThis thesis evaluates the issues related to teaching of foreign language for specific purposes (faculty European language) in higher educational institutions of Georgia. The term - foreign language for specific purposes (LSP) implies specialized professional language for undergraduate students, who study the second language as a faculty discipline. This thesis turns the proven paradigm upside down. Taking into consideration the existing situation, within the higher educational process, majority of undergraduate students already have the knowledge of basic foreign language and the saturation of the learning process with directly by LSP teaching is crucially important. Therefore, teaching of general foreign language will fail to be effective in terms of professional development and/or motivation of the students, as the approach proposed in this thesis. Within the frames of learning and teaching of a foreign language, the challenges for undergraduate students regarding the prerequisite of optional subjects (foreign language B1) have been identified, that explains the fact that for the purposes of evaluation of this work, research on the teaching practice of language for specific purposes at the undergraduate level was selected. Undergraduate students at universities who choose a compulsory foreign language discipline and complete the study component, are not able to choose field subjects in the next (III, IV) semester, since the prerequisite for various subjects is the B1 level for foreign language. The trend indicates that students are not able to use a foreign language in a real environment and as a result, interest in learning disappears, which in turn, affects the academic performance as well. The thesis refers to the research on the teaching of language for specific purposes in higher educational institutions in Georgia and refers to the evaluation of the needs of specialized foreign language elements. The issue is considered in three dimensions, on the one hand, foreign language teachers of higher education institutions, specialized subject teachers – who teach various subjects, and, in some cases, their subject prerequisite is B1 level of foreign language and the third undergraduate students, who study a foreign language as a faculty discipline. Two approaches have been taken into consideration, i.e., on the one hand, reliable representative data, which were determined by a quantitative survey, and on the other hand, the qualitative (individual questions) interviews, that gave a more in-depth look at the mentioned issue. Herewith, an overview of the important aspects of the language for specific purposes is presented, as well as the chronological development of German language teaching and the existing situation in terms of teaching of language for specific purposes.en
dc.language.isokaen
dc.subjectდარგობრივი ენაka
dc.subjectტექნიკური ენაka
dc.subjectპროფესიული ენაka
dc.subjectlanguage for specific purposes (LSP)en
dc.subjecttechnical languageen
dc.subjectprofessional languageen
dc.titleუმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში დარგობრივი ენის სწავლების პრაქტიკის კვლევა (გერმანული ენის მაგალითზე)ka
dc.typedoctoral thesisen
dc.typeდისერტაციაka
thesis.degree.nameგანათლების მეცნიერებების დოქტორიka
thesis.degree.namePHD in Educationka
thesis.degree.disciplineგანათლების მეცნიერებებიka
thesis.degree.disciplineEducation Sciencesen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypedoctoral thesis-
item.openairetypeდისერტაცია-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1ka-
item.fulltextWith Fulltext-
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
Pantsulaia Ketevan Disertatsia.pdfუმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში დარგობრივი ენის სწავლების პრაქტიკის კვლევა (გერმანული ენის მაგალითზე)1.67 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
დასკვნა პლაგიატის შესახებ -ფანცულაია .pdfანტიპლაგიატი241.81 kBAdobe PDF    ასლის გამოთხოვა
მარტივი ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

188
checked on Jul 16, 2024

გადმოწერა

26
checked on Jul 16, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.