გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/3014
DC ველიმნიშვნელობაენა
dc.contributor.advisorჯავახიშვილი, ნინოka
dc.contributor.advisorკარანაძე, თამაზka
dc.contributor.authorვარდოსანიძე, ფიქრიაka
dc.date.accessioned2024-05-20T11:50:11Z-
dc.date.available2024-05-20T11:50:11Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/3014-
dc.description.abstractსამყარო იცვლება, იცვლება უმაღლესი განათლებაც და უმაღლესი განათლების საერთაშორიო განზომილება. ის ხდება უფრო მნიშვნელოვანი და ამავდროულად რთული. წინამდებარე კვლევის მიზანია უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებებში ინტერნაციონალიზაციის პოლიტიკისა და ხარისხის უზრუნველყოფის მექანიზმებს შორის მიმართების შესწავლა უმაღლესი განათლების მესამე საფეხურზე. თემის აქტუალობა განაპირობა ახალმა მოთხოვნებმა საგანამანათლებლო სივრცეში, სადაც ხდება საერთაშორისო სტანდარტებთან დაახლოება, სწავლებისა და კვლევების ხარისხის ამაღლება, ერთიან სამეცნიერო სივრცეში კვლევების მოქცევა და ა.შ. ბოლო პერიოდში უფრო და უფრო აქტუალური გახდა სწავლებისა და კვლევების ინტერნაციონალიზაციის საკითხი. საქართველო, ბუნებრივია, გვერდს ვერ აუვლის სიახლეებს თუ გამოწვევებს, რომლებიც გლობალურად მიმდინარეობს. უმაღლესი განათლებისათვის მნიშვნელოვანი თემებიდან კვლევისათვის შევარჩიე ხარისხის უზრუნველყოფისა და განათლების ინტერნაციონალიზაციის მიმართების საკითხი სადოქტორო საფეხურზე. თუ საქართველოს უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებები შემოთავაზებულ მოდელს გამოიყენებენ ინეტრნაციოანლიზაციის შეფასებისას, ეს უფრო სისტემურს გახდიდა ინეტრნაციონალზიაციის მნიშვნელოვან და მრავალფეროვან პროცესს, იქნებოდა ტერმინის სირღმისეული გააზრებაც და მაქსიმალურად შემცირდებოდა პროცესის ქაოტურობა. როდესაც ზუსტადაა განსაზღვრული შენატანი, პროცესის/განხორცილების გზები, მეთოდები, საშუალებები და მოსალოდნელი შედეგები, ანუ ამონაგები, სისტემურადაა შესაძლებელი უნივერსიტეტებმა დაინახონ რამდენად ეფექტიანად ახორციელებენ ამ პროცესს, ან დაინახონ ნაკლოვნებები და ეფექტიანად გამოასწორონ. საქართველო ყოფილი საბჭოთა რესპუბლიკაა და აქვს სპეციფიკური საზოგადოებრივ-პოლიტიკური და სოციალურ-ეკონომიკური მახასიათებლები, მათ შორის განათლების სისტემა. საქართველოსათვის ძირითადი სტრატეგიული მიზანი - ევროატლანტიკურ სტრუქტურებში გაწევრიანება ჯერ კიდევ მხოლოდ სამომავლო პერსპექტივაა, მიუხედავად იმისა, რომ მიზნის მიღწევისათვის საზოგადოებრივი ცხოვრების ყველა სფეროში დაუღალავი მუშაობაა. ჩვენი ქვეყნის განათლების სივრცეში ხშირია რეფორმების პირდაპირ გადმოტანა, ადგილობრივი კონტექსტის გაუაზრებლად, რაც, სამწუხაროდ, ართულებს ინტერნაციონალიზაციის პროცესის გააზრებულად წარმართვას, აქვს ფორმალობის ელფერი და ეჭვქვეშ აყენებს პროცესის ობიექტურობასა და ეფექტიანობას. ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, საქართველოს უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებებში განათლების მესამე საფეხურზე ინტერნაციოანლიზაციისა და ხარისხის უზრუნველყოფის მიმართების შესწავლა და კვლევის საფუძველზე შესაბამისი რეკომენდაციების წარმოდგენა (ინტერნაციოანლზიაციის შეფასების სქემის სახით ), უმნიშვნელოვანესია ჩვენი ქვეყნის უმაღლესი განათლების შემდგომი გაუმჯობესებისა და საერთაშორისო ცნობადობისათვის. სადოქტორო საფეხურზე ინტერნაციონალიზაცია ეს არის უფრო კულტურათა შორის დიალოგი, უნივერსიტეტის ინტეგრირებაა მსოფლიოს უმაღლეს, გლობალურ საგანმანთლებლო სივრცეში, ესაა ჩართულობა საერთაშორისო და საუნივერსიტეტო ქსელებში და ამ პროცესის გარეშე წარმოუდგენელია უნივერსიტეტეტის მისიის შესრულება.ka
dc.description.abstractThe world constantly changes, so does the higher education and its international dimension. Together with the increase in its importance, the higher education is becoming more difficult as well. The aim of the present study is to research the relationship between internationalization policy and quality assurance mechanisms in higher education institutions in the third stage of higher education. The urgency of the topic was conditioned by the new requirements in the educational space, which include getting closer to the international standards, improving the quality of teaching and research, turning research into a unified scientific space, etc. Recently, the issue of internationalization of teaching and research has become more and more relevant. Georgia, naturally, cannot ignore the news or challenges that are taking place globally. Among the numerous topics important for higher education, the issues I have selected for the research are the quality assurance and the internationalization of education at the doctoral level. If Georgian higher education institutions use this proposed model in the evaluation of internationalization, it would make the important and diverse process of internationalization more systematic, there would be an in-depth understanding of the term and the chaos of the process would be minimized. When the input, process, implementation, methods, means, and expected outcomes, or outputs, are precisely defined, it is systematically possible for universities to see how effectively they are performing the process, or to see shortcomings and to correct them effectively. Georgia is a former Soviet republic with specific socio-political and socio-economic characteristics, including an education system. The main strategic goal for Georgia - to join the Euro-Atlantic structures - is still only a future perspective, despite the tireless work in all areas of public life to achieve the goal. In the education space of our country, it is common to bring reforms directly, without understanding the local context, which, unfortunately, complicates the deliberate conduct of the internationalization process, is only a formality and calls into iii question the objectivity and efficiency of the process. Based on the above, the study of the relationship between internationalization and quality assurance in the third level of higher education in Georgia and the presentation of relevant recommendations based on the research (in the form of internationalization evaluation scheme) is crucial for the further improvement of higher education and international recognition in our country. Internationaliz ation at the doctoral level is more of a dialogue between cultures, the integration of the university into the world's higher, global educational space, the involvement in international and university networks, and without this process it is impossible to fulfill the mission of a university.en
dc.language.isokaen
dc.subjectუმაღლესი განათლებაka
dc.subjectსაერთაშორისო სტანდარტებიka
dc.subjectსწავლებისა და კვლევების ხარისხის ამაღლებაka
dc.title„ხარისხის უზრუნველყოფისა და ინტერნაციონალიზაციის პროცესების ურთიერთმიმართების კვლევა უმაღლესი განათლების მესამე საფეხურზე“ka
dc.typedoctoral thesisen
dc.typeდისერტაციაka
thesis.degree.nameგანათლების მეცნიერებების დოქტორიka
thesis.degree.namePHD in Educationen
thesis.degree.disciplineგანათლების მეცნიერებებიka
thesis.degree.disciplineEducation Sciencesen
dc.place.publicationთბილისიka
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypedoctoral thesis-
item.openairetypeდისერტაცია-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1ka-
item.fulltextWith Fulltext-
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
Pikria Vardosanidze Disertatsia.pdf„ხარისხის უზრუნველყოფისა და ინტერნაციონალიზაციის პროცესების ურთიერთმიმართების კვლევა უმაღლესი განათლების მესამე საფეხურზე“1.14 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
დასკვნა პლაგიატის შესახებ-ვარდოსანიძე.pdfანტიპლაგიატი78.65 kBAdobe PDF    ასლის გამოთხოვა
მარტივი ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

34
checked on Jul 16, 2024

გადმოწერა

23
checked on Jul 16, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.