Please use this identifier to cite or link to this item:
https://openscience.ge/handle/1/2709
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dolidze, Tamar | en |
dc.contributor.author | Doghonadze, Natela | en |
dc.contributor.author | დოლიძე, თამარ | ka |
dc.contributor.author | დოღონაძე, ნათელა | ka |
dc.date.accessioned | 2021-12-28T17:21:27Z | - |
dc.date.available | 2021-12-28T17:21:27Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | International Journal of Management, Knowledge and Learning, 9(2), 207-221 | en |
dc.identifier.uri | https://openscience.ge/handle/1/2709 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.48616/ijmkl-v9-i2-p207 | - |
dc.description.abstract | We are living in a world of advanced technology, and most learners are exposed to ICT-based classrooms, where technology integration in learning process serves as one of the hottest buzzwords in education all around the world. Nowadays, especially after the outbreak of COVID-19, technology integration has become not only a recommended, but also an inevitable way of running any academic process, including English as a Foreign Language (EFL) and English for Specific Purposes (ESP). The presented article is an attempt to once more emphasize the importance of integrating technologies in teaching ESP in at the level of tertiary education in Georgia for effective usage of authentic materials – TED Talks, Live stream, etc. – in the classroom, particularly while teaching ESP, and to prove its significance on the basis of the survey whose respondent were ESP specialists. A conclusion had been made that the application of ICT in teaching / learning ESP is the most contemporary approach, which increases student motivation, engagement, autonomy, and language skills level. This happened due to the authentic nature of materials. The article recommends to increase the ICT use in ESP classes, to make them more various by materials and methods of teaching | en |
dc.description.abstract | ჩვენ ვცხოვრობთ მოწინავე ტექნოლოგიების სამყაროში და მოსწავლეთა უმეტესობა ექვემდებარება ICT-ზე დაფუძნებულ საკლასო ოთახებს, სადაც ტექნოლოგიების ინტეგრაცია სასწავლო პროცესში ერთ-ერთი ყველაზე აქტუალური სიტყვაა განათლების სფეროში მთელ მსოფლიოში. დღესდღეობით, განსაკუთრებით COVID-19-ის გავრცელების შემდეგ, ტექნოლოგიების ინტეგრაცია გახდა არა მხოლოდ რეკომენდირებული, არამედ გარდაუვალი გზა ნებისმიერი აკადემიური პროცესის, მათ შორის ინგლისური, როგორც უცხო ენის (EFL) და ინგლისური სპეციფიკური მიზნებისათვის (ESP) სწავლებისას. წარმოდგენილი სტატია არის მცდელობა, კიდევ ერთხელ ხაზგასმით აღვნიშნოთ საქართველოში უმაღლესი განათლების საფეხურზე ESP-ის სწავლების ტექნოლოგიების ინტეგრირების მნიშვნელობა საკლასო ოთახში ავთენტური მასალების - TED Talks, Live stream და ა.შ. ეფექტური გამოყენებისას, განსაკუთრებით სწავლების დროს. ESP-სა და მისი მნიშვნელობის დასამტკიცებლად გამოყენებულ იქნა გამოკითხვა, რომლის რესპოდენტებიც იყვნენ ESP სპეციალისტები. გამოტანილ იქნა დასკვნა, რომ ICT-ის გამოყენება სწავლა/სწავლაში ESP არის ყველაზე თანამედროვე მიდგომა, რომელიც ზრდის სტუდენტის მოტივაციას, ჩართულობას, ავტონომიას და ენის ცოდნის დონეს. ეს ხდება მასალების ავთენტური ბუნების გამო. სტატია გვირჩევს გავზარდოთ ICT-ის გამოყენება ESP კლასებში, გავხადოთ ისინი უფრო მრავალფეროვანი მასალებითა და სწავლების მეთოდებით | ka |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | International School for Social and Business Studies | en |
dc.subject | ICT | en |
dc.subject | ESP | en |
dc.subject | authentic materials | en |
dc.subject | learner autonomy | en |
dc.subject | engagement | en |
dc.subject | language skills | en |
dc.subject | ინფორმაციულ-კომუნიკაციური ტექნოლოგიები | ka |
dc.subject | ინგლისური ენა სპეციფიკური მიზნებისათვის | ka |
dc.subject | მოსწავლეთა ავტონომია | ka |
dc.subject | ჩართულობა | ka |
dc.subject | ენობრივი უნარ-ჩვევები | ka |
dc.title | Incorporating ICT for authentic materials application in English for Specific Purposes classroom at higher education institutions | en |
dc.title | ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ინტეგრირება უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებებში ავთენტური მასალების გამოყენებისათვის ინგლისური ენის სპეციფიკური მიზნებით სწავლებისას | ka |
dc.type | Article | en |
dc.type | სტატია | ka |
dc.contributor.institution | ბათუმის საზღვაო სახელმწიფო აკადემია | ka |
dc.contributor.institution | შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტი | ka |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairetype | სტატია | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-7333-8692 | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-7333-8692 | - |
Appears in Collections: | სტატიები |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
article 2020.pdf | Incorporating ICT for authentic materials application in English for Specific Purposes classroom at higher education institutions | 10.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
189
checked on Sep 12, 2024
Download(s)
103
checked on Sep 12, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.