Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2356
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorკიკუტაძე, ვასილka
dc.contributor.authorOdishvili, Salomeen
dc.contributor.authorოდიშვილი, სალომეka
dc.date.accessioned2021-04-19T17:38:46Z-
dc.date.available2021-04-19T17:38:46Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/2356-
dc.description.abstractTotal quality management emphasizes continuous improvement, which requires participation of company’s whole permanent staff in the aim of developing vision, plans and seeking continuous improvement. Higher education institutions are complex organizations, practicing traditional and distinct culture. At all stages employees of the institution are organized and motivated with knowledge and responsibility, because the results obtained in the field of education are not only reflected in the product received by any institution, but also the importance and effects of these results reflect on public welfare and development. Adoption/Introduction of TQM in HEIs helps to maintain competitiveness, determine the requirements of the labor market and make adequate decisions in accordance with these requirements, eliminate organizational problems. TQM is a new management philosophy and combination of methods that requires not only a change in management/administration methods, but also a change in managerial thinking, which is reflected in improved teamwork and enhanced collaboration. In higher education, this cooperation has enormous importance to ensuring continuous quality progress. Aforementioned is achieved by readiness of the top management to raise awareness of the employees in regards with the importance of TQM. The aim of the paper is to determine the readiness of HEIs and to identify the features, challenges, and barriers that arise in the process of introducing TQM.en
dc.description.abstractხარისხის ტოტალური მენეჯმენტი ხაზს უსვამს მუდმივ გაუმჯობესებას, რაც მოითხოვს კომპანიაში ყველას მონაწილეობას მისიის, ხედვის, გეგმების შემუშავებასა და მუდმივი გაუმჯობესების ძიებაში. უმაღლესი საგანმანათლებო დაწესებულებები არიან რთული ორგანიზაციები, რომელთაც აქვთ ტრადიციული და მკაფიო კულტურა. დაწესებულების თანამშრომლები ყველა დონეზე არიან ორგანიზებული და მოტივირებული ცოდნითა და პასუხისმგებლობით, რადგან განათლების სფეროში, მიღებული შედეგები, არ აისახება მხოლოდ რომელიმე დაწესებულების მიღებულ პროდუქტად, არამედ გრძელვადიან პერიოდში ამ შედეგების მნიშვნელობა და ეფექტები ასახვას ჰპოვებს მთლიანად საზოგადოების კეთილდღეობასა და განვითარებაზე. უსდ-ებში TQM-ის მიღება ხელს უწყობს კონკურენტუნარიანობის შენარჩუნებას, შრომის ბაზარზე არსებული მოთხოვნების განსაზღვრას და ამ მოთხოვნების შესაბამის ადეკვატურ გადაწყვეტილებების მიღებას, ორგანიზაციული პრობლემების აღმოფხვრას. TQM არის მართვის ახალი ფილოსოფია და მეთოდების ერთობლიობა, რომელიც მოითხოვს არა მხოლოდ მენეჯმენტის მეთოდების ცვლილებას, არამედ მენეჯერული აზროვნების ცვლილება, რაც გამოიხატება გუნდურ მუშაობასა და თანამშრომლობის გაძლიერებაში. უმაღლეს განათლებაში კი აღნიშნული თანამშრომლობა კრიტიკულად მნიშვნელოვანია, უწყვეტი ხარისხის უზრუნველყოფისათვის. რაც მიიღწევა ტოპ მენეჯმენტის მზაობით, აამაღლოს თანამშრომელთა ინფორმირებულობა TQM-ის მნიშვნელობაზე. ნაშრომის მიზანია განსაზღვროს უსდ-ების მზადყოფნა და დაადგინოს ის თავისებურებები, გამოწვევები, ბარიერები, რომელიც წარმოიშობა TQM-ის დანერგვის პროცესში.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectხარისხის ტოტალური მენეჯმენტიka
dc.subjectკომპანიაka
dc.subjectმისიის, ხედვის, გეგმების შემუშავებაka
dc.titlePeculiarities of Implementation the Total Quality Management (TQM) System in High Educational Institutions (HEIs)en
dc.titleუსდ-ებში ხარისხის ტოტალური მართვის სისტემის დანერგვის თავისებურებებიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Business Administrationen
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრიka
thesis.degree.disciplineბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)ka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Economics and Businessen
dc.contributor.facultyეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Salome Odishvili.pdfუსდ-ებში ხარისხის ტოტალური მართვის სისტემის დანერგვის თავისებურებები1.53 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on May 16, 2024

Download(s)

212
checked on May 16, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.