Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2344
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorარღუთაშვილი, ვალერიka
dc.contributor.authorIosava, Mariamen
dc.contributor.authorიოსავა, მარიამka
dc.date.accessioned2021-04-14T19:40:58Z-
dc.date.available2021-04-14T19:40:58Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/2344-
dc.description.abstractThe tourism and hospitality industry is one of the most prominent in terms of the use of information technology. It should be noted, that organizing a tourism business is practically impossible without implementation of modern technologies. The technologies are actively used in the process of formation of tourism products, as well as in the process of distribution. Implementation of technologies in practice contributes to the operational efficiency of the business and increases competition. The paper analyzes the practical aspects of the use of technology in the tourism and hospitality industry. Furthermore, the role of technology in the development of tourist destinations is assessed. Herewith, the impact of technology on tourism organizations is systematically analyzed.en
dc.description.abstractტურიზმისა და მასპინძლობის ინდუსტრია ერთ-ერთი მოწინავეა ინფორმაციული ტექნოლოგიების გამოყენების თვალსაზრისით. ტურისტული ბიზნესის ორგანიზება თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენების გარეშე პრაქტიკულად შეუძლებელია. ტექნოლოგიები აქტიურად გამოიყენება როგორც ტურისტული პროდუქტების ფორმირების, ასევე მისი დისტრიბუციის პროცესში. ტექნოლოგიების პრაქტიკაში იმპლემენტაცია ხელს უწყობს ბიზნესის ოპერაციულ ეფექტიანობას და კონკურენციის ზრდას. ნაშრომში გაანალიზებულია ტექნოლოგიების გამოყენების პრაქტიკული ასპექტები ტურიზმისა და მასპინძლობის ინდუსტრიაში. შეფასებულია ტექნოლოგიების როლი ტურისტული დანიშნულების ადგილის განვითარებაში. სისტემურად არის გაანალიზებული ტექნოლოგიების გავლენა ტურისტულ ორგანიზაციებზე.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectინფორმაციული ტექნოლოგიებიka
dc.subjectტურიზმიka
dc.titleThe Role of Information Technologies in the Tourism Industryen
dc.titleინფორმაციული ტექნოლოგიების როლი ტურიზმის ინდუსტრიაშიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Business Administrationen
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრიka
thesis.degree.disciplineბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)ka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Economics and Businessen
dc.contributor.facultyეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Mariam Iosava amagistro.pdfინფორმაციული ტექნოლოგიების როლი ტურიზმის ინდუსტრიაში1.17 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on May 5, 2024

Download(s)

675
checked on May 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.