Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2303
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorსარჯველაძე, ეთერka
dc.contributor.authorGabelaia, Ananoen
dc.contributor.authorგაბელაია, ანანოka
dc.date.accessioned2021-04-13T08:16:51Z-
dc.date.available2021-04-13T08:16:51Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/2303-
dc.description.abstractGiven work describes the study of the dairy market and the attitude of consumers towards the product. It describes consumer properties of dairy products, its place and role in nutrition as well as their classification and characteristics. The study also discusses the world production of milk and dairy product, it’s abundance and shortage in countries. We discussed the world trade in dairy products and the situation in terms of export and import. We researched which are the leading companies and what positions they hold in the world market. Also, their marketing moves and techniques, advertising campaigns and key slogans. It also shows recent studies by leading organizations on the benefits of dairy products and their impact on the environment. The main part of presented work is the research of the Georgian dairy market, the volume of production and the situation in regions. We found out which product is the most consumed, how many business entities work in this field, how many of them use natural milk in production, how many use raw materials with additives and etc. We also studied farm types, learnt about the methods of milk processing by business entities and Georgia's export-import. One of the main tasks of the research was the attitude of Georgian consumers towards dairy products. We conducted a consumer market analysis to determine their level of satisfaction with the dairy products on the market. We also conducted a survey of dairy suppliers in the market. Based on the goals and objectives of the research topic, one of the types of quantitative research - internet survey was used as a method and an online questionnaire was used as a tool. Three hundred people took part in the questionnaire and we came to conclusions.en
dc.description.abstractაღნიშნული ნაშრომი ეხება რძის პროდუქტების ბაზრის კვლევასა და მომხმარებლების დამოკიდებულებას პროდუქტისადმი. ნაშრომში განხილულია, რძის პროდუქტების სამომხმარებლო თვისებები, მისი ადგილი და როლი კვებაში, ასევე რძის პროდუქტების კლასიფიკაცია და მახასიათებლები. კვლევაში ასევე განხილული გვაქვს, მსოფლიოს რძისა და რძის პროდუქტების წარმოება, მისი სიჭარბე ან დეფიციტი ქვეყნებს მიხვედით. განვიხილეთ რძის პროდუქტებით ვაჭრობა მსოფლიოში და მდგომარეობა ექსპორტ-იმპორტის თვალსაზრისით. გამოვიკვლიეთ რომელია ლიდერი კომპანიები და რა პოზიციებს იკავებენ ისინი მსოფლიო ბაზარზე. ასევე მათი მარკეტინგული ნაბიჯები და ხერხები, სარეკლამო კამპანიები და ძირითადი სლოგანები. ასევე განხილული გვაქვს წამყვანი ორგანიზაციების ბოლოდროინდელი კვლევები რძის პროდუქტების სარგებლობასა და გარემოზე მათ ზემოქმედებასთან დაკავშირებით. ნაშრომში მთავარი ნაწილი უკავია საქართველოს რძის პროდუქტების ბაზრის კვლევას, წარმოების მოცულობას და მდგომარეობას რეგიონების მიხედვით. გავარკვიეთ, რომელი პროდუქტია ყველაზე მოხმარებადი, რამდენი ბიზნესუბიექტი მუშაობს ამ სფეროში, რამდენი აწარმოებს პროდუქტს ნატურალური რძით, რამდენი იყენებს დანამატებით ნედლეულს და ა.შ ასევე შევისწავლეთ ფერმების ტიპები, დავინტერესდით ბიზნესსუბიექტების მიერ რძის გადამუშავების მეთოდით და საქართველოს ექსპორტ-იმპორტით. კვლევის ერთ-ერთ ძირითად ამოცანას წარმოადგენდა ქართველი მომხმარებლების დამოკიდებულება რძის პროდუქტებისადმი, ამის დასადგენად კი ჩავატარეთ მომხმარებელთა ბაზრის ანალიზი. კვლევის მეთოდი - კვლევის თემის მიზნებიდან და ამოცანებიდან გამომდინარე, კვლევის მეთოდად რაოდენობრივი კვლევის ერთ-ერთი მეთოდი - ინტერნეტ გამოკითხვა იქნა გამოყენებული, ხოლო კვლევის ინსტრუმენტად - ონლაინ კითხვარი. ჩატარებულ კითხვაში მონაწილეობა მიიღო 300 ადამიანმა რის შედეგადაც მივიღეთ დასკვნები.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectრძის პროდუქტების ბაზრის კვლევაka
dc.subjectმსოფლიოს რძისა და რძის პროდუქტების წარმოებაka
dc.subjectქართველი მომხმარებლებიka
dc.titleDairy Product Market Researchen
dc.titleრძის პროდუქტების ბაზრის კვლევაka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Business Administrationen
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრიka
thesis.degree.disciplineბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)en
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Economics and Businessen
dc.contributor.facultyეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Anano Gabelaia Samagistro.pdfრძის პროდუქტების ბაზრის კვლევა1.47 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

117
checked on May 2, 2024

Download(s)

683
checked on May 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.