Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1823
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorდუდაური, თამარka
dc.contributor.authorMaisuradze, Spartaken
dc.contributor.authorმაისურაძე, სპარტაკka
dc.date.accessioned2020-05-09T18:52:33Z-
dc.date.available2020-05-09T18:52:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1823-
dc.description.abstractსამაგისტრო ნაშრომი ეძღვნება საერთაშორისო ბიზნესში სტრატეგიული ალიანსების როლისა და მნიშვნელობის შესწავლას. სტრატეგიული ალიანსები ქმნიან მის მონაწილეებს შორის თანამშრომლობის მოქნილ მექანიზმს, რაც უზრუნველყოფს მონაწილეთა ძლიერი მხარეების უფრო ეფექტიანად გამოყენებას, სტრატეგიული ამოცანების გადაწყვეტას, აძლიერებს მათ კონკურენტულ უპირატესობას რესურსების ერთობლივი მართვის ხარჯზე. ნაშრომში განხილულია სტრატეგიული ალიანსების შექმნისა და ფუნქციონირების თეორიულ - მეცნიერული საფუძვლები. გაანალიზებულია ისეთი მნიშვნელოვანი საკითხები, როგორებიცაა: მაღალტექნოლოგიურ დარგების ალიანსებში კონკურენცია პარტნიორებს შორის, სტრატეგიული ალიანსების ფორმირების ფაქტორები, საერთაშორისო ალიანსების და შერწყმა და შთანთქმის განხორციელებული გარიგებები 2010-2018 წლებში, სტრატეგიული ალიანსების განვითარების თავისებურებები. სტატისტიკური მონაცემების ანალიზის საფუძველზე მოყვანილია მდგრადი კონკურენციული უპირატესობის მიღწევის სტრუქტურა და ჩამოყალიბებულია მისი გაუმჯობესების გზები. ნაშრომის მესამე თავში გაანალიზებულია სტრატეგიული ალიანსების როლი და მნიშვნელობა საქართველოს ეკონომიკის განვითარებაში. მოყვანილია ქართული კომპანიების უცხოურ კომპანიებთან სტრატეგიული ალიანსის წარმატებული მაგალითები. გაანალიზებულია ქართული კომპანიებისათვის სტრატეგიული ალიანსების შექმნის მნიშვნელობის განსაზღვრისათვის ჩატარებული კვლევის შედეგები, რომელიც განხორციელდა რესპოდენტების გამოკითხვით მეთოდით და ამ ანალიზის საფუძველზე გაკეთებულია დასკვნები და დასახულია პრაქტიკული წინადადებები.ka
dc.description.abstractThe master's thesis is dedicated to studying the role and importance of strategic alliances in international business. Strategic alliances create a flexible mechanism of cooperation between its participants, ensuring more efficient use of the strengths of participants, solving strategic tasks, enhancing their competitive advantage at the expense of joint management of resources. The thesis is based on the theoretical - scientific basis for the creation and operation of strategic alliances. Analyzing key issues such as competition among partners, strategic alliance formation factors, international alliances, and mergers and acquisitions in 20102018, the peculiarities of development of strategic alliances. Based on the analysis of statistical data, the structure of achievement of sustainable competitive advantage is given and the ways of its improvement are established. The third chapter of the work analyzes the role and importance of strategic alliances in the development of the Georgian economy. The successful examples of strategic alliance with foreign companies of Georgian companies are presented. The results of the survey carried out for determining the importance of strategic alliances for Georgian companies are analyzed by the respondents' survey methodology and based on this analysis conclusions and practical proposals have been made.ka
dc.language.isoka-
dc.language.isoen
dc.publisherCaucasus International Universityen
dc.publisherკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.subjectსაერთაშორისო ბიზნესიka
dc.subjectსტრატეგიული ალიანსებიka
dc.subjectქართული კომპანიებიka
dc.titleStrategic alliance in international businessen
dc.titleსტრატეგიული ალიანსების როლი საერთაშორისო ბიზნესშიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineსაერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამაka
thesis.degree.grantorკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.institutionCaucasus International Universityen
dc.contributor.institutionკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Businessen
dc.contributor.facultyბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Spartak Maisuradze Samagistro.pdfსტრატეგიული ალიანსების როლი საერთაშორისო ბიზნესში1.2 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

415
checked on May 16, 2024

Download(s)

710
checked on May 16, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.