Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1820
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorქარჩავა, ლოიდka
dc.contributor.authorBeruashvili, Nikaen
dc.contributor.authorბერუაშვილი, ნიკაka
dc.date.accessioned2020-05-09T16:42:22Z-
dc.date.available2020-05-09T16:42:22Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1820-
dc.description.abstractThe master's work deals with the essence of social responsibility of international business, what is the importance of it in modern international markets as well as for the company of international business and to the environment and to the society where its activities are. What does international business mean? What marketing rules this market has and what can motivate a company when fulfilling the obligation of social responsibility. The theme's actuality is due to the importance of international business in the modern world. The process of globalization has contributed to the world as cultural relations as well as trade-economic. Despite the positive side, the international business is accompanied by risk factors that are evident in a negative environmental or cultural point of view. The work deals with the distinguishing characteristics of the business from the general business of the international business, and the greater responsibility. It creates cultural-economic relations among other countries and its role in making social-political consciousness is more profound. The work deals with the types of responsibility of international business, its importance for society and business environment. It is important to understand the international marketing and market social responsibility for achieving commercial success. The protection of ethical principles implies the social, economic, ecological, level of life of the society, in terms of relations between cultures and countries.en
dc.description.abstractსამაგისტრო ნაშრომში განხილულია საერთაშორისო კომპანიების სოციალური პასუხისმგებლობის არსი, თუ რა მნიშვნელობა აქვს მას თანამდროვე საერთაშორისო ბაზრებზე, როგორც საერთაშორისო ბიზნესის მქონე კომპანიისათვის ასევე იმ გარემოსათვის და საზოგადოებისათვის სადაც ხორციელდება მისი საქმიანობა. რას გულისხმობს საერთაშორისო ბიზნესი. ნაშრომში განხილულია საერთაშორისო ბიზნესის თვისებები, თუ რაოდენ დიდი პასუხისმგებლობა აკისრია. ის ქმნის კულტურულ-ეკონომიკურ ურთიერთობას სხვადასხვა ქვეყნებს შორის და მისი როლი საზოგადოებრივ-პოლიტიკური ცნობიერების ჩამოყალიბებაში მეტად მნიდშვენელოვანია. ნაშრომში ასევე განხილულია საერთაშორისო ბიზნეისის პასუხისმგებლობის სახეები, მისი მნიშვნელობა საზოგადოებისა და ბიზნესს გარემოსათვის. რაოდენ მნიშვნელოვანია კომერციული წარმატების მისაღწევად საერთაშორისო მარკეტინგისა და ბაზრის სოციალური პასუხისმგებლობის გათვალისიწნება. რა ეთიკური პრინციპეპის დაცვას გულისხმობს სოციალური, ეკონომიკური, ეკოლოგიური, საზოგადოების ცხოვრების დონის, კულტურის თუ ქვეყნებს შორის ურთიერთობის თვალსაზრისით.ka
dc.language.isoka-
dc.publisherCaucasus International Universityen
dc.publisherკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.subjectMcdonaldsen
dc.subjectსაერთაშორისო ბიზნესიka
dc.subjectგლობალიზაციაka
dc.subjectსოციალური პასუხისმგებლობაka
dc.subjectსაერთაშორისო კომპანიებიka
dc.subjectსაქართველოka
dc.titleSocial responsibility in international companiesen
dc.titleსოციალური პასუხისმგებლობა საერთაშორისო კომპანიებშიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineსაერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამაka
thesis.degree.grantorკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.institutionCaucasus International Universityen
dc.contributor.institutionკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Businessen
dc.contributor.facultyბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Nika Beruashvili Samagistro.pdfსოციალური პასუხისმგებლობა საერთაშორისო კომპანიებში760.11 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on May 17, 2024

Download(s)

459
checked on May 17, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.