გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/1804
DC ველიმნიშვნელობაენა
dc.contributor.advisorდუდაური, თამარka
dc.contributor.authorImnadze, Ekaen
dc.contributor.authorიმნაძე, ეკაka
dc.date.accessioned2020-05-07T09:43:15Z-
dc.date.available2020-05-07T09:43:15Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1804-
dc.description.abstractThe theme of the work is the influence of transnational corporations on the country's consumer market. Under globalization, transnational corporations are the driving force of the key processes in the world and national economies. They, in most cases, have a positive impact on developing economies and their consumer markets. The impact of transnational corporations on the consumer market of receiving countries is very versatile and is not always positive. This is due to the fact that the attitude of the receiving countries and transnational corporations is difficult, which is due to their different interests, as well as the asymmetry of power. But in most cases (especially if there is a target program for the development of relations with transnational corporations), the recipient country is acquired by transnational companies in the country. The evolution of the transnational corporations originated, the advantages and disadvantages of entering their national consumer markets, the goals and the peculiarities. The characteristics of the transnational corporations influence on the development of Georgia's consumer market discussed in the paper. By analyzing the data obtained based on the respondents' surveys, we have identified the impact of transnational corporations on Georgia's consumer market. Based on the research conducted at the end of the thesis conclusions are made and practical suggestions are set.en
dc.description.abstractნაშრომის თემას წარმოადგენს ქვეყნის სამომხმარებლო ბაზარზე ტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენა. გლობალიზაციის პირობებში, ტრანსნაციონალური კორპორაციები გვევლინებიან მსოფლიო და ეროვნული ეკონომიკებში მიმდინარე საკვანძო პროცესების მამოძრავებელ ძალად. ისინი, უმეტეს შემთხვევაში, ახდენენ პოზიტიურ ზემოქმედებას განვითარებად ეკონომიკებსა და მათ სამომხმარებლო ბაზრებზე. ტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენა მიმღები ქვეყნების სამომხმარებლო ბაზარზე ძალიან მრავალმხრივია და ყოველთვის არ არის დადებითი. ეს გამოწვეულია იმით, რომ მიმღები ქვეყნებისა და ტრანსნაციონალური კორპორაციების დამოკიდებულება რთულია, რაც განპირობებულია მათი სხვადასხვა ინტერესებით, ასევე ძალაუფლების ასიმეტრიით. მაგრამ უმეტეს შემთხვევაში (განსაკუთრებით ტრანსნაციონალურ კორპორაციებთან ურთიერთობის განვითარების მიზნობრივ პროგრამის არსებობის შემთხვევაში) მიმღები ქვეყანა იგებს ტრანსნაციონალური კომპანიების ქვეყანაში შემოსვლით. განხილულია ტრანსნაციონალური კორპორაციების წარმოშობის ევოლუცია, მათი ეროვნულ სამომხმარებლო ბაზრებზე შესვლის დადებითი და უარყოფითი მხარეები, მიზნები და თავისებურებები. ნაშრომში განხილული საქართველოს სამომხმარებლო ბაზრის განვითარებაზე ტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენის თავისებურებები. რესპოდენტთა გამოკითხვის საფუძველზე მიღებული მონაცემების გაანალიზებით განვსაზღვრეთ თუ რა გავლენა აქვს ტრანსნაციონალური კორპორაციების საქმიანობას საქართველოს სამომხმარებლო ბაზარზე. ნაშრომის ბოლოს ჩატარებული კვლევის საფუძველზე გაკეთებულია დასკვნები და დასახულია პრაქტიკული წინადადებები.ka
dc.language.isoka-
dc.language.isoen
dc.publisherCaucasus International Universityen
dc.publisherკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.subjectქვეყნის სამომხმარებლო ბაზარიka
dc.subjectტრანსნაციონალიზაციის გავლენაka
dc.subjectგლობალიზაციის არსიka
dc.subjectტრანსნაციონალური კორპორაციებიka
dc.titleTransnational corporations influence the development of the country's consumer market in globalizationen
dc.titleტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენა ქვეყნის სამომხმარებლო ბაზრის განვითარებაზე გლობალიზაციის პირობებშიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineსაერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამაka
thesis.degree.grantorკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.institutionCaucasus International Universityen
dc.contributor.institutionკავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Businessen
dc.contributor.facultyბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
ჩანს კოლექციებში:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
Eka Imnadze Samagistro.pdfტრანსნაციონალური კორპორაციების გავლენა ქვეყნის სამომხმარებლო ბაზრის განვითარებაზე გლობალიზაციის პირობებში998.76 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
მარტივი ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

135
checked on May 18, 2024

გადმოწერა

525
checked on May 18, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.