Please use this identifier to cite or link to this item:
https://openscience.ge/handle/1/1340
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | მახარაძე, თამარ | ka |
dc.contributor.author | ტიკურიშვილი, ლია | ka |
dc.date.accessioned | 2020-01-14T10:43:24Z | - |
dc.date.available | 2020-01-14T10:43:24Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://openscience.ge/handle/1/1340 | - |
dc.description.abstract | The research was carried out within the Master program of Social work, whose study direction was next: Day care centers and 24 hours respite care center’s role in the educational process of homeless children: challenges and perspectives. The research was carried out in Tbilisi’s acting centers. Staff of those centers, beneficiaries, representatives of educational institutions and the experts were involved in this study. For carrying research, we discussed relevant literature connected to this issue. After analyzing, some cases were revealed: According to the children care standards, day care centers and 24 hours respite care centers are helping services in children development. One of the main responsibilities is to promote children to have education, which is relevant of their age. Though, there are some obstacles and because of them, those services can’t work properly. So there are many-sided challenges in this sphere. For understanding this issue, we used methods of qualitative research. We held in-depth interviews with relevant people. Based on this research, some cases were revealed: day care centers and 24 hours respite care centers play important role in involving children in educational systems. Despite this, there are some difficulties, which interrupt the process of the system. It is vitally important to increase the quantity of countries foundation and supporting programs, create specific programs, which will support homeless children’s families, increase role of schools and give teachers proper information about this subject. and all of them are for decreasing the amount of school leaving occasions. | en |
dc.description.abstract | სოციალური მუშაობის სამაგისტრო ნაშრომის ფარგლებში ჩატარდა კვლევა, რომლის საკვლევ მიმართულებასაც წარმოადგენდა: დღის ცენტრებისა და 24 საათიანი თავშესაფრების როლი მიუსაფარ ბავშვთა განათლების პროცესში: გამოწვევები და პერსპექტივები. კვლევა ჩატარდა ქ. თბილისში მოქმედ ცენტრებთან. კვლევაში მონაწილეობა მიიღეს აღნიშნული ცენტრის თანამშრომლებმა, ბენეფიციარებმა, საგანმანათლებლო დაწესებულებების თანამშრომლებმა და სფეროს ექსპერტებმა. კვლევის ჩასატარებლად შევისწავლეთ საკითხთან დაკავშირებული ლიტერატურა, რომლის ანალიზის შედეგად გამოიკვეთა შემდეგი საკითხები: დღის ცენტრები და 24 საათიანი თავშესაფრები ბავშვთა ზრუნვის სტანდარტის მიხედვით, წარმოადგენენ დამხმარე სერვისებს მიუსაფარი ბავშების განვითარების პროცესში. მათი ერთ-ერთი ძირითადი ვალდებულებაა ხელი შეუწყონ ბავშვებს, რომ მიიღონ ასაკის შესაბამისი განათლება. თუმცა არსებობს გარკვეული სახის შემაფერხებელი ფაქტორები, რის გამოც აღნიშნული დამხმარე სერვისები ვერ ახერხებს ხარისხიანად ფუნქციონირებას და არსებობს მრავალმხრივი გამოწვევები ამ მიმართულებით. აღნიშნული საკითხის შესასწავლად გამოვიყენეთ თვისებრივი კვლევის მეთოდი. ჩავატარეთ სიღრმისეული ინტერვიუები კვლევისთვის რელევანტურ პირებთან. კვლევის შედეგების ანალიზიდან გამოიკვეთა შემდეგი საკითხები: დღის ცენტრებისა და 24 საათიანი თავსესაფრების პროგრამები მნიშვნელოვან როლს ასრულებს მიუსაფარ ბავშვთა ასაკის შესაბამის საგანმანათლებლო სისტემებში ჩასართველად. თუმცა მიუხედავად ამისა, არსებობს ისეთი სახის ბარიერები, რომლებიც ხელს უშლით მათ აღნიშნული პროცესების წარმართვაში. ამ მხრივ მნიშვნელოვანია სახელმწიფოს მიერ დაფინანსებისა და დამხმარე პროგრამების რაოდენობის გაზრდა, არსებულის განვითარების პარალელურად, შეიქმნას სპეციალური პროგრამა, რომელიც იზრუნებს მიუსაფარი ბავშვების ოჯახის გაძლიერებაზე, გაზრდის სკოლების ჩართულობას და მოახდენს მასწავლებლების ცნობიერების ამაღლებას, რათა შემცირდეს ცენტრების მიერ სასკოლო პროცესში ჩართული ბავშების სკოლის მიტოვების პრევენცია. | ka |
dc.format.extent | 80 გვ. | ka |
dc.language.iso | ka | en |
dc.publisher | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University | en |
dc.publisher | ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი | ka |
dc.subject | ოჯახში ძალადობა | ka |
dc.subject | ნივთიერებებზე დამოკიდებულება | ka |
dc.subject | ემოციური და ქცევითი დისფუნქციები ბავშვებში | ka |
dc.title | დღის ცენტრებისა და 24 საათიანი თავშესაფრების როლი მიუსაფარ ბავშვთა განათლების პროცესში: გამოწვევები და პერსპექტივები | ka |
dc.type | master thesis | en |
dc.type | სამაგისტრო ნაშრომი | ka |
thesis.degree.name | Master of Social Work | en |
thesis.degree.name | სოციალური მუშაობის მაგისტრი | ka |
thesis.degree.level | 1 | - |
thesis.degree.discipline | სოციალური მუშაობა. Social Work | ka |
thesis.degree.grantor | ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. | ka |
dc.contributor.institution | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University | en |
dc.contributor.institution | ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი | ka |
dc.contributor.faculty | Faculty of Social and Political Sciences | en |
dc.contributor.faculty | სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი | ka |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | ka | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | master thesis | - |
item.openairetype | სამაგისტრო ნაშრომი | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
სამაგისტრო ნაშრომი-ლია ტიკურიშვილი socmuS2019.pdf | დღის ცენტრებისა და 24 საათიანი თავშესაფრების როლი მიუსაფარ ბავშვთა განათლების პროცესში: გამოწვევები და პერსპექტივები | 511.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
68
checked on Oct 2, 2024
Download(s)
975
checked on Oct 2, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.