Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1315
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorწერეთელი, მარიka
dc.contributor.authorბელქანია, სალომეka
dc.date.accessioned2020-01-13T09:03:36Z-
dc.date.available2020-01-13T09:03:36Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1315-
dc.description.abstractThis paper will review data journalism as important story. Journalists have agreed that there are many journalistic stories hidden beyond the data. Naturally, this does not mean that all the data is interesting for the media and they must hide the interesting story behind them, but there are themes that are actively offered as media insights for several years already. For example, the topic of elections, which has been covered by the world's leading media outlets (The New York Times, The Economist, Time, Wall Street Journal, Washington Post) with analytical and voluminous infographics. The term New media, is no longer new for Georgian media space. For several years, Georgian media have been actively using data journalism and data visualization to cover some of the events. Data visualizations and infographics are the component of New media. In some cases, infographics are used in articles and in various journalistic texts or video stories.en
dc.description.abstractნაშრომში განხილულია მონაცემთა ჟურნალისტიკა, როგორც მნიშვნელოვანი ამბის გამოვლენის ინსტრუმენტი. ჟურნალისტები უკვე დიდი ხანია შეთანხმდნენ, რომ მონაცემების მიღმა ბევრი ჟურნალისტური ამბავი იმალება. ბუნებრივია, ეს არ გულისხმობს, რომ ყველა მონაცემი მედიისთვის საინტერესოა და მათ მიღმა აუცილებლად საინტერესო ამბავი უნდა იფარებოდეს, მაგრამ არსებობს თემები, რომლებსაც უკვე რამდენიმე წელია მედია ინფოგრაგიკის სახით აქტიურად გვთავაზობს. მაგალითისთვის, არჩევნების თემატიკა, რომელიც ბოლო წლების განმავლობაში მსოფლიოში წამყვანი მედიასაშუალებების მიერ (New York Times, The Economist, Time, Wall street journal, Washington post) ინტერაქციული, ანალიტიკური და მოცულობითი ინფოგრაფიკით შუქდება ხოლმე. აღნიშნული მედიასაშუალებები არჩევნების მონაცემებს, ფაქტობრივად, მხოლოდ ასეთი ფორმატით გვთავაზობენ. კვლევის მიზანია, გაარკვიოს, რა საკითხების აღმოჩენაა შესაძლებელი მონაცემების ვიზუალიზაციით, რომელი თემების გაშუქებისას არის ეფექტური მსგავსი ტიპის ფორმატი, რამდენად აღქმადია აუდიტორიისთვის ინფოგრაფიკა, არის თუ არა იგი მონაცემების გაშუქების ძირითადი საშუალება, თუ მხოლოდ დამხმარე საშუალებაა და ა.შ. საქართველოს მედიასაშუალებებიდან ინფოგრაფიკის სახით აუდიტორიას საპარლამენტო არჩევნების თემა მიაწოდა სულ ექვსმა მედიასაშუალებამ, ესენია: „ონჯი“, „ნეტგაზეთი“, „საზოგადოებრივი მაუწყებელი“, „ქუთაისი პოსტი“, „სამხრეთის კარიბჭე“ და „მეცხრე არხი“.ka
dc.format.extent74 გვ.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectსაქართველოს 2016 წლის საპარლამენტო არჩევნებიka
dc.subjectმეინსტრიმ მედიაka
dc.subjectინფოგრაფიკების ანალიზიka
dc.titleმონაცემთა ჟურნალისტიკა როგორც მნიშვნელოვანი ამბის გამოვლენის ინსტრუმენტიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMA of Mass Communications in Media Studiesen
thesis.degree.nameმასობრივი კომუნიკაციის მაგისტრი მედიის კვლევებშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineმასობრივი კომუნიკაციისა და მედიის კვლევები. (Mass Communication and Media Studies)ka
thesis.degree.grantorივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyსოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis. Belkania maskomi.pdfმონაცემთა ჟურნალისტიკა როგორც მნიშვნელოვანი ამბის გამოვლენის ინსტრუმენტი1.76 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

128
checked on May 4, 2024

Download(s)

191
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.