გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/1212
DC ველიმნიშვნელობაენა
dc.contributor.advisorბელქანია, ნოდარka
dc.contributor.authorჩილინგარაშვილი, მაკაka
dc.date.accessioned2019-12-26T10:38:33Z-
dc.date.available2019-12-26T10:38:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1212-
dc.description.abstractNowadays, feedback has crucial role in the development of individuals and organization, in terms of achieving their individual or mutual goals. This enables to direct and support employees to work effectively and efficiently, considering the needs of the organizations. Based on the importance of the topic, the research aims at studying the types and characteristics of feedback in organizations, using the example of Georgia. The objectives of the research were to find, whether there were forms of feedback in the organizations in Georgia; the attitude, the issues that were related to the process of feedback. The first, literature survey and analysis was curried out; then quantitative research method was chosen for the relevancy with the topic. The target of the research were people employed within the organizations. 147 respondents participated in the internet survey. The following were revealed as a result of the research: some type of feedback exists in the organizations. The attitude of respondents towards the feedback is following: the vast majority of them considers it important, feedback impacts on the efficiency of performance. In terms of negative feedback: the respondents consider that it is important for performance evaluation. The problems and issues that are connected with the feedback were: great number of respondents found it difficult to answer, because they had not received or given feedback, also, respondents considered that there were no openness and acceptance of feedback. But, overall, respondents consider that feedback, those who received it, had positive impact on their performance. Thus, based on the findings of the research: it is reasonable if organizations focus on introducing, adapting and using the performance management and feedback. Organizations should not just copy the methods, rather they have to modify them according to the organization culture, to bring changes, for the improvement and development of organization and individual. Also, it is worth to emphasize, how important it is to learn delivery and acceptance skills of feedback.en
dc.description.abstractდღევანდელ მსოფლიოში უკუკავშირს ორგანიზაციებსა და დასაქმებულების განვითარებასა და მიზნების მიღწევაში ერთერთი მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია. ხდება დასაქმებულთა მიმართვა და მხარდაჭერა, რათა ეფექტურად და ეფექტიანად იმუშაონ ორგანიზაციის საჭიროებების გათვალისწინებით. მისი მნიშვნელობისა და აქტუალობიდან გამომდინარე მოცემული კვლევის მიზანია საქართველოს სხვადასხვა ორგანიზაციებში დასაქმებულთა მაგალითზე უკუკავშირის ფორმების თავისებურებების ანალიზი. კვლევის ამოცანებს წარმოადგენდა ორგანიზაციებში უკუკავშირის ფორმების არსებობის დადგენა, დასაქმებულთან ზოგადი დამოკიდებულების გარკვევა უკუკავშირის მიმართ, იმ პრობლემების არსებობის დადგენა, რაც უკუკავშირის დროს წარმოიშვება და უკუკავშირის როლი სამუშაოს შესრულებაში; მოცემული საკითხების ანალიზი შემდგომი რეკომენდაციების შემუშავების მიზნით. კვლევა დაიგეგმა და განხორციელდა წესების შესაბამისად; კვლევის პირველ ეტაპზე განხორციელდა ლიტერატურის ანალიზი, მოხდა არსებული ლიტერატურის მიმოხილვა და გაანალიზება შემდგომი გამოყენებისთვის; შემდგომ ეტაპზე მოხდა რაოდენობრივი კვლევის მეთოდის შერჩევა, ინტერნეტგამოკითხვის საშუალების გამოყენება. შერჩევის გენერალური ერთობლიობა იყო ორგანიზაციაში დასაქმებულნი. ინტერნეტ-გამოკითხვის საშუალებით გამოიკითხა 147 რესპონდენტი. კვლევის შედეგად გამოვლინდა რომ ორგანიზაციებში, გარკვეული სახით არსებობს სხვადასხვა ტიპის უკუკავშრი, თუმცა უფრო არაფორმალური, არა დოკუმენტირებული სახით. რესპონდენტთა მიმართება უკუკავშირის მიმართ შემდეგია: დიდი ნაწილი თვილის რომ უკუკავშირი მნიშვნელოვანია, გავლენას ახდენს სამუშაოს შესრულების ეფექტიანად წარმართვასა და შედეგების გაუმჯობესებაში. ნეგატიურ უკუკავშირს რაც შეეხება: რესპონდენტები თვლიან, რომ უკუკავშირი შესრულებული სამუშაოს შეფასებისთვის მნიშვნელოვანია. რაც შეეხება იმ პრობლემებს რაც უკუკავშირთანაა დაკავშირებული, რესპონდენტები აღნიშნავენ რომ პასუხის გაცემა უჭირით, რადგან არ მიუღიათ/გაუციათ უკუკავშირი, ასევე აღნიშნავენ რომ არ არის უკუკავშირის მიმღებლობა, ხშირი გაცემა/მიღება, არ არის კონკრეტული, არ არის კომფორტული გარემო. თუმცა რესპონდენტები აღნიშნავენ მთლიანობაში რომ უკუკავშირს დადებითი გავლენა აქვს სამუშოს შესრულებაზე. ამგვარად, ჩატარებული კვლევის მიერ მიღებული შედეგებიდან გამომდინარე სასურველია და მიზანშეწონილია, რომ ორგანიზაციებმა უფრო აქტიურად მიაქციონ ყურადღება, დანერგონ და გამოიყენონ სამუშაოს შესრულება და უკუკავშირი, მოახდინონ ყველა იმ მეთოდისა თუ მიდგომის ადაპტირება, ორგანიზაციის, ქვეყნის კულტურის გათვალისწინებით, რათა უკუკავშირის, როგორც ცვლილებების მომტანი პროცესის, მიმართვა მოხდეს შემდგომი ერთიანი განვითარებისთვის. აგრეთვე, მნიშვნელოვანია უკუკავშირის მიწოდებისა და მიღების უნარებზე გამახვილდეს ყურადღება.ka
dc.format.extent52 გვ.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectუკუკავშირის ფორმებიka
dc.subjectორგანიზაციებიka
dc.titleუკუკავშირის ფორმები ორგანიზაციებშიka
dc.title.alternativeსაქართველოს მაგალითზეka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameსოციალურ მეცნიერებათა მაგისტრი ორგანიზაციის განვითარებაშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineორგანიზაციის განვითარება და კონსულტირება. Organization Development and Consultingka
thesis.degree.grantorივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი.ka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyსოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
ჩანს კოლექციებში:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
MA Thesis. Chilingarashviliorg2019.pdfუკუკავშირის ფორმები ორგანიზაციებში (საქართველოს მაგალითზე)430.34 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
მარტივი ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

91
checked on May 22, 2024

გადმოწერა

350
checked on May 22, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.