გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/1052
DC ველიმნიშვნელობაენა
dc.contributor.advisorმახარაძე, თამარka
dc.contributor.authorმათიაშვილი, ნინოka
dc.date.accessioned2019-12-12T11:26:16Z-
dc.date.available2019-12-12T11:26:16Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1052-
dc.description.abstractResearch conducted within MA thesis of social work was aimed to discovery and study of basic needs and challenges of children having special educational needs in institutions of preschool education, to establish how ready preschool educational institutions are to effectively serve children with special educational needs. Research is conducted in Tbilisi. Research participants are directors, teachers of preschool educational public institutions, parents and parents of children with special educational needs. Introduction and support of inclusive education is priority question of many countries. Legislation of Georgia supports its development, although practically process of education cannot be complete and children with special educational needs, as well as their parents, face internal or outer barriers of various types. Research is conducted by the use of featured method- instrument of the research is guidance of deepened interview. As result of research it is marked out that the state policy, particularly law on preschool growth and education supports introduction of inclusive education, although children with special educational needs and disabled children face physical barriers in preschool education institutions, besides, there are barriers connected to attitude, especially in parents, the problem is also qualification of pedagogues and big number of children in groups, what causes different difficulties. In order preschool education institutions can completely serve to children with special educational needs, realization of additional changes is necessary, as well as support of the state.en
dc.description.abstractსოციალური მუშაობის სამაგისტრო ნაშრომის ფარგლებში ჩატარებული კლვევა მიზნად ისახავდა სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებში სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვების ძირითადი საჭიროებებისა და გამოწვევების წარმოჩენასა და შესწავლას, დადგენას, თუ რამდენად არიან სკოლამდელი აღზდის დაწესებულებები მზად ეფექტურად მოემსახურონ სსსმ ბავშვებს. კვლევა ჩატარებულია თბილისში. კვლევის მონაწილეები არიან სკლოლამდელი აღზრდის საჯარო დაწესებულებების დირექტორები, მასწავლებლები, მშობლები და სსსმ ბავშვების მშობლები. ინკლუზიური განათლების დანერგვა და ხელშეწყობა მრავალი ქვეყნის პრიორიტეტულ საკითხს წარმოადგენს. საქართველოს კანონმდებლობა მხარს უჭერს მის განვითარებას, თუმცა პრაქტიკულად განათლების პროცესი სრულყოფილად ვერ მიმდინრეობს და სსსმ ბავშვები ისევე, როგორც მათი მშობლები სხვადასხვა სახის შიდა და გარე ბარიერებს ხვდებიან. კვლევა ჩატარებულია თვისებრივი კვლევის მეთოდის გამოყენებით - კვლევის ინსტრუმენტს წარმოადგენს სიღრმისეული ინტერვიუს გზამკვლევი. კვლევის შედეგად იკვეთება, რომ სახელმწიფო პოლიტიკა, კერძოდ კანონი სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების შესახებ მხარს უჭერს ინკლუზიური განათლების დანერგვას, თუმცა სსსმ და შშმ ბავშვები სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებში ხვდებიან ფიზიკურ ბარიერებს, გარდა ამისა, არსებობს დამოკიდებულებასთან დაკავშირებული ბარიერები, განსაკუთრებით მშობლებში, პრობლემას წარმოადგენს ასევე პედაგოგების კვალიფიკაცია და ბავშვების დიდი რაოდენობა ჯგუფებში, რაც იწვევს სხვადასხვა სახის სირთულეებს. იმისათვის, რომ სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებები სრულყოფილად ემსახურებოდნენ სსსმ ბავშებს, საჭიროა დამატებითი ცვლილებების განხორციელება და სახელმწიფო მხარდაჭერა.ka
dc.format.extent65 გვ.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectსკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებაka
dc.subjectინკლუზიური განათლების დანერგვა და ხელშეწყობაka
dc.subjectფიზიკური ბარიერებიka
dc.titleსპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვები სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებში - ძირითადი საჭიროებები და გამოწვევებიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Social Worken
thesis.degree.nameსოციალური მუშაობის მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineსოციალური მუშაობა. Social Workka
thesis.degree.grantorივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyსოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
ჩანს კოლექციებში:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
MA Thesis. Matiashvili socmuS.pdfსპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვებისკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებში - ძირითადი საჭიროებები და გამოწვევები1.36 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
მარტივი ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

232
checked on May 18, 2024

გადმოწერა

575
checked on May 18, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.