Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1018
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorწულაძე, ლიაka
dc.contributor.advisorბერძენიშვილი, ამირანka
dc.contributor.authorბაბილოძე, მარიka
dc.date.accessioned2019-12-11T11:39:31Z-
dc.date.available2019-12-11T11:39:31Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1018-
dc.description.abstractThe Master`s graduate research is related to adaptation process and strategies of those Georgian students who has gone to Poland and Germany for studying purposes. Recently studying abroad has become very appealing. There are many exchange programs at different universities of Georgia that give excellent opportunities to Georgian students either to study for free at foreign universities or fairly low tuitions fee. First of all, this helps gain experience and secondly it offers more possibilities for better employment in Georgia. Apart from the exchange programs students look for different ways to continue studying abroad. This research has been carried out based on Georgian students who has studied in two countries. The countries are Poland and Germany. These counties were selected according to two criteria. The first point was the great number of Georgian students and the second one-it is interesting whether there are differences or not among students` adaptation strategies in Post-Soviet Union and independent states. It had occurred that the first year was very challenging and laboursome for the respondents. The most difficult for them was to cope with immense information and literature in foreign language. Moreover, to become adapt to different teaching system was related to stress and difficulties. Furthermore, the students encountered barriers while getting used to the foreign culture. However, as per them they do not worry about these problems now and feel so comfortable that even do not think about returning to Georgia.en
dc.description.abstractსამაგისტრო კვლევა პოლონეთსა და დასავლეთ გერმანიაში სასწავლებლად წასული ქართველი სტუდენტების ადაპტაციის პროცესებსა და სტრატეგიებს ეხება. ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში საზღვარგარეთ სწავლა განსაკუთრებით პოპულარული გახდა. საქართველოს სხვადასხვა უნივერსიტეტში არსებული უამრავი გაცვლითი პროგრამა შესანიშნავ შესაძლებლობას აძლევს ქართველ სტუდენტებს ისწავლონ უცხოურ უნივერსიტეტებში უფასოდ ან ხელმისაწვდომ ფასად, პირველ რიგში, ახალი გამოცდილების მისაღებად და მეორეც, უცხოური განათლება წარმატებულად დასაქმების მეტ შესაძლებლობას იძლევა საქართველოში. გაცვლითი პროგრამების გარდა სტუდენტები სხვადასხვა გზას იყენებენ იმისთვის, რომ საზღვარგარეთ სწავლა გააგრძელონ. კვლევა განხორციელდა ორ ქვეყანაში სასწავლებლად წასულ ქართველ სტუდენტებთან. ეს ქვეყნებია პოლონეთი და გერმანია. ქვეყნები შეირჩა ორი კრიტერიუმით: პირველი ის, რომ ამ ქვეყნებში სასწავლებლად წასულ ქართველ სტუდენტთა ყველაზე დიდი რაოდენობაა და მეორე, საინტერესოა, არის თუ არა განსხვავება სტუდენტების ადაპტაციის სტრატეგიებს შორის პოსტკომუნისტურ და კომუნისტური რეჟიმის გამოცდილების არმქონე ქვეყნებში. როგორც აღმოჩნდა, რესპონდენტებისთვის სწავლის პირველი წელი ძალიან რთული და შრომატევადი იყო. ყველაზე დიდ ბარიერს მათთვის უცხო ენაზე დიდი რაოდენობის ლიტერატურის დამუშავება წარმოადგენდა. ამასთან ერთად, განსხვავებულ სასწავლო სისტემასთან შეგუება დიდ სტრესთან და სირთულეებთან იყო დაკავშირებული. სასწავლო პროცესთან დაკავშირებულ ბარიერებთან ერთად კი რესპონდენტებს უცხო კულტურაში ადაპტაციის პროცესშიც ბევრი სირთულე შეხვდათ. თუმცა, როგორც ისინი აღნიშნავენ, დღეს ეს პრობლემები აღარ აწუხებთ და თავს იმდენად კომფორტულად და კარგად გრძნობენ, რომ ჯერჯერობით საქართველოში დაბრუნებას არ აპირებენ.ka
dc.format.extent43 გვ.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectსასწავლო მიგრაციაka
dc.subjectსაზღვარგარეთ სასწავლებლად წასვლის მიზეზები და წინასწარი მოლოდინებიka
dc.subjectადაპტაციის სტრატეგიები უნივერსიტეტს მიღმა სოციალურ გარემოშიka
dc.titleქართველი სტუდენტების ადაპტაციის სტრატეგიები უცხოურ საუნივერსიტეტო და უნივერსიტეტს მიღმა სოციალურ გარემოშიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMA in Social and Cultural Studiesen
thesis.degree.nameსოციალური და კულტურული კვლევების მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineკულტურის და მედიის სოციოლოგია. Sociology of Culture and Mediaka
thesis.degree.grantorივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyსოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis.Babilodze kultura.pdfქართველი სტუდენტების ადაპტაციის სტრატეგიები უცხოურ საუნივერსიტეტო და უნივერსიტეტს მიღმა სოციალურ გარემოში403.96 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

151
checked on May 3, 2024

Download(s)

551
checked on May 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.