Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Universities
  3. East European University
  4. ბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
  5. მშობლების მზაობა ინკლუზიური განათლების მიმართ
 
  • Details
Options

მშობლების მზაობა ინკლუზიური განათლების მიმართ

Date Issued
2020
Author(s)
თოფურია, ნათია  
Advisor(s)
გახელაძე, გიორგი  
Institution
East European Univeristy  
Faculty
ბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტი  
Publisher
East European Univeristy  
URI
https://openscience.ge/handle/1/1874
Abstract
ინკლუზიური განათლება არის მიდგომა, რომელიც ცდილობს ყველა სკოლის ასაკის ბავშვის ჩართვას სასწავლო პროცესში, მიუხედავად მისი შესაძლებლობისა და სირთულეებისა სწავლის პროცესში.
მიუხედავად იმისა, რომ არ არსებობს განათლების ხარისხის ზოგადი განსაზღვრა კონცეფციების უმეტესობა შეიცავს ორ მნიშვნელოვან კომპონენტს: ჯერ ერთი მოსწავლეთა კოგნიტურიგანვითარება და მეორე ღირებულებებების, დამოკიდებულების და სოციალური პასუხისმგებლობის განვითარება. ეს ორივე ხელს შეუწყობს ინკლუზიური განათლების განვითარებას.
თემის აქტუალობა: იმის მიუხედავად, რომ საქართველოში ინკლუზიური განათლება 2005 წლიდან დაიწყო და ამ კუთხით მუდმივად მიმდინარეობს ცვლილებები და სამინისტრო ორიენტირებულია უფრო სრულყოფილი და ახალი პროგრამების დანერგვისკენ, მაინც არსებობს პრობლემები მშობლების დამოკიდებულებაზე. მშობლები არ ეცნობიან პროგრამეს, ამიტომ ინკლუზიური განათლების მზაობაში გვაქვს პრობლემა, ასევე პრობლემა იყო ტიპური განვითარების მქონე ბავშვების მშობლებთან, რომ შშმ მოსწავლეები სწავლობენ მათ შვილებთან ერთად.
ამ საკითხთან დაკავშირებით არც თუ ისე ბევრი კვლევა არსებობს, ამიტომ ამ კვლევის შედეგად გამოვლინდება თუ, რა დამოკიდებულება აქვთ და რამდენად კარგად იცნობენ ინკლუზიურ განათლებას მშობლები.
საინტერესოა ბოლო წლების განმავლობაში თუ შეიცვალა ეს დამოკიდებულება და შშმმომსწავლეების მშობლების მზაობაც თუ გაიზარდა.
კვლევის მიზანი: შშმ მოსწავლეების მშობლები და ტიპური განვითარების მქონე ბავშვების მშობლების დამოკიდებულების და მზაობის კვლევა ინკლუზიურ განათლებასთან დაკავშირებით და იმ პრობლემების გამოვლენა, რომელიც დღეს ამ საკითხთან დაკავშირბით არსებობ...
Inclusiveeducationisanapproachthataimstoengagechildrenofallagesinthecurriculum, regardlessoftheirabilitiesanddifficultiesintheprocessoflearning.
While there is no general definition of the quality of education, most of the concepts have two important components: firstly, students' cognitive development, and secondly, values, attitudes and social responsibility. Both will promote inclusive education.
The relevance of the theme:Although inclusive education has started in Georgia since 2005 and the field is constantly changing and the ministry is focused on introducing more comprehensive and new programs, there are still problems with parents' attitudes. Parents are not familiar with the program, that causes problems with inclusive education.Also there was a problem with parents of children with typical development who are not for inclusive eduation.
There is not much research on this issue, so the study will reveal how parents relate to inclusive education.
It has been interesting to see if this attitude has changed in recent years and wheather the willingness of parents of students with disabilities has grown.
The goal of the research: Attitudes and readiness of parents of students with disabilities and parents of children with typical development for inclusive education and identifying the existing problems.
The subject of the research: Parents' attitude towards inclusive education and readiness.
Object of the study: Parents of children with disabilities and parents of children with typical development of LEPL Public School N32 in Tbilisi, Georgia...
Subjects

ინკლუზიური განათლება

საჯარო სკოლა

შეზღუდული შესაძლებლობ...

Degree Name
Master of Education
Degree Discipline
განათლების კვლევებისა და ადმინისტრირების სამაგისტრო პროგრამა
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

Natia Topuria samagistro.pdf

Description
მშობლების მზაობა ინკლუზიური განათლების მიმართ
Size

520.05 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):56f3c3fcdcbb2a86beb1bcaf2c8ba0d5

Communities & Collections Research Outputs Fundings & Projects People
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Contact