Publication: ქართული პროდუქტის პოპულარობის ზრდის ტენდენციები საერთაშორისო ბაზრებზე
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
როდესაც ვსაუბრობთ ექსპორტზე ორიენტირებულ ზრდის მოდელზე, უნდა განვიხილოთ ამ პრობლემის რამოდენიმე ასპექტი. პირველი ასპექტია არსებული საექსპორტო პროდუქტები და მათი გაყიდვის ინტენსიურობა; მეორე ასპექტია ექსპორტის გეოგრაფიის გაფართოება, რაც თავისთავად მოიცავს უკვე არსებულ საექსპორტო ბაზრებზე უკეთესი პირობების მოპოვებას; მესამე საკითხია ახალი საექსპორტო პროდუქტები და მომსახურეობა, როგორც ექსპორტის ზრდის წინაპირობა. ნაშრომში გაანალიზებულია საქართველოს საგარეო ვაჭრობის გეოგრაფიული მიმართუ-ლებები. გამოკვეთილია საექსპორტო და საიმპორტო ურთიერთობების ძირითადი ტენდენციები და საგარეო ვაჭრობის სასაქონლო სტრუქტურა. მოცემულია საგარეო ვაჭრობის სტატისტიკური მახასიათებლების დინამიკა და გამოკვეთილია მოსალოდნელი პერსპექტივები ევროკავშირის და სხვ ქვეყნების მიხედვით, გაკეთებულია შესაბამისი დასკვნები