Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • English
  • ქართული
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Universities
  3. Georgian Patriarchate St. Tbel Abuseridze Teaching University
  4. ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)
  5. სწავლის უნარისა და გონებრივი განვითარების დარღვევის მქონე მოსწავლეების სწავლების სტრატეგიები
 
  • Details
Options

სწავლის უნარისა და გონებრივი განვითარების დარღვევის მქონე მოსწავლეების სწავლების სტრატეგიები

Date Issued
2021
Author(s)
ზოიძე, სალომე  
Advisor(s)
ზოიძე, აკაკი  
Institution
საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი  
Faculty
ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი  
URI
https://openscience.ge/handle/1/2623
Abstract
The 1994 Salamanca Declaration and the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities significantly changed attitudes towards education for people with disabilities. The Salamanca Declaration marked the beginning of a process of universal recognition of the inclusive education model.
In 2004, the Georgian government declared inclusive education a priority. As a result, students with disabilities and special educational needs began to be integrated into general education classes.
The aim of this master's thesis is to formulate and research strategies for students with learning disabilities and mental development disorders in Adjara secondary schools to determine the relationship between parents and special education students, parent involvement and their expectations.
According to the Convention on the Rights of the Child, every child has the right to education. Moreover, everyone can learn, regardless of their physical, intellectual, social, emotional or other condition.
Inclusive education recognizes the need for diversity and diversity in the learning process of students. That is why, according to the inclusive education approach, the inclusion of a child with special educational needs in the general education school and its educational process is a top priority.
Subjects

განათლება

შეზღუდული შესაძლებლობ...

ინკლუზიური განათლება

ბავშვთა უფლებების კონ...

მოსწავლეების სწავლები...

Degree Name
განათლების მაგისტრი
Degree Discipline
განათლება
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

Salome Zoidze Samagistro.pdf

Description
სწავლის უნარისა და გონებრივი განვითარების დარღვევის მქონე მოსწავლეების სწავლების სტრატეგიები
Size

1.48 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):3e370bf8e7bde351be33f1a40754d5e6

Communities & Collections Research Outputs Fundings & Projects People
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Contact