Options
ბიზნესის პოზიციონირება სოციალურ მედიაში, ფარული რეკლამები სოციალურ ქსელებში
Date Issued
2019
Author(s)
Advisor(s)
Institution
Publisher
Abstract
სოციალური მედიის როლი ადამიანთა ყოველდღიურ ცხოვრებაში იზრდება. კომპანიებს უჭირთ სოციალურ მედიაში წარმატებით პოზიციონირება და მომხმარებლებთან დაკავშირება. უკეთესი იმიჯის შესაქმნელად და რაც შეიძლება მეტ მომხმარებელზე მისაღწევად, კომპანიები რეკლამირების არაეთიკურ ხერხებს იყენებენ. მოცემული მიზეზით, ფარული რეკლამების სოციალურ ქსელებში გავრცელების გამოკვლევა გადაწყდა. საკითხის გამოსაკვლევად შეირჩა პოპულარული სოციალური მედია პლატფორმა Reddit. უშუალოდ კვლევის ჩატარებამდე, ლიტერატურის მიმოხილვით დადგინდა კომპანიების სოციალურ მედიაში წარმატებით პოზიციონირების სტრატეგიები და გამოვლინდა Reddit-ზე მანიპულაციის და ფარული რეკლამების გავრცელების ხელშემწყობი ფაქტორები. კვლევის ფარგლებში გაანალიზდა 10 პოპულარული subreddit ტოპ 100 პოსტის ძირითადი მაჩვენებლები. კვლევის შედეგებმა აჩვენა, რომ პოსტების 18.7% შესაძლო რეკლამაა, რაც ნორმაზე მაღალია. რეკლამების subreddit-ზე გავრცელება დამოკიდებულია subreddit თემატიკასა და წესებზე. კვლევით ვერ გამოვლინდა ორიგინალურობის, რეკლამირების და subreddit სიღარიბის მაჩვენებლებს შორის კავშირი. თუმცა დადგინდა, რომ მომხმარებლები რეკლამების და პოსტების ცნობილი ავტორების მიმართ ინდეფერენტულები არიან, რაც სავარაუდო რეკლამირებას და პოსტებით მანიპულაციას შესაძლებელს ხდის. მოცემული ნაშრომი მომხმარებლებს ფარული რეკლამების გავლენას წარმოუჩენს, კომპანიებს კი აჩვენებს, რომ მომხმარებლების შესახებ ინფორმაციის მიღება და რეკლამების გავრცელება მათი პირდაპირი ჩარევის გარეშეც შესაძლებელია. მოცემული კვლევა ასევე პოპულარულ სოციალურ მედია საშუალებებში ფარული რეკლამების გავლენის შესახებ სამომავლო კვლევების ჩატარებას უწყობს ხელს.
File(s)
Loading...
Name
samagistro mosiashvili.pdf
Description
ბიზნესის პოზიციონირება სოციალურ მედიაში, ფარული რეკლამები სოციალურ ქსელებში
Size
1.34 MB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):ea1abbeacb5da80beaf60ccdef699d1a