Options
ციფრული მარკეტინგის როლი ფირმის ინტერნაციონალიზაციის პროცესში
Date Issued
2020
Author(s)
Advisor(s)
Institution
Faculty
Publisher
Abstract
ნაშრომში ასახულია ინტერნაზიონალიზაციის არსი და მისი ისტორიული ევოლუცია. განხილულია ციფრული რევოლუცია, როგორც თანამედროვე გლობალური ბაზრისა და ციფრული მარკეტინგის საფუძველი. განსაკუთრებით გამახვილებულია ყურადღება ციფრული მარკეტინგის როლზე ფირმის ინტერნაციონალიზაციის პროცესში. თემის აქტუალობის და მნიშვნელობის ხაზგასასმელად წარმოდგენილია უახლესი კვლევები და სტატისტიკური მონაცემები, რომლებიც ნათლად აჩვენებენ თანამედროვე გლობალური ბაზრის ატმოსფეროს და უახლეს ტენდენციებს.
ნაშრომში დიდი ყურადღება აქვს დათმობილი მარკეტინგული პარადიგმების მასშტაბურ ცვლილებებს. შეპირისპირებულია ერთმანეთთან ტრადიციული მარკეტინგი და ციფრული მარკეტინგი, საუბარია იმ უპირატესობებზე, რაც ამ უკანასკნელს გააჩნია. დეტალურადაა ნაჩვენები მარკეტინგის არხების განვითარების ისტორია - მარკეტინგის ადრეული ხანიდან ციფრულ ეპოქამდე.
საქართველოში ბიზნესისა და ციფრული მარკეტინგის ურთიერთქმედების ნათლად დასანახად, გამოყენებულია ორი კვლევა: ერთი კვლევაში გამოკითხულია ქართული ექსპორტიორი კომპანიები, რომლებიც პირველ ნაბიჯებს დგამენ ინტერნაციონალიზაციის გზაზე და მეორე კვლევაში - ჩვეულებრივი ინტერნეტმომხმარებლები, რათა უკეთ გაგვეგო როგორი დამოკიდებულება აქვთ ადამიანებს ციფრული მარკეტინგის არხებთან, რა და როგორ ახდენს მათზე გავლენას. კვლევაში ასევე ასახულია კორონავირუსის გავლენა ციფრულ მარკეტინგზე და მთლიანად ბიზნესზე.
დასკვნაში წარმოდგენილია მნიშვნელოვანი პრობლემების ნუსხა, რომლებიც არსებობს ჩვენს ქვეყანაში ციფრული მარკეტინგის და ექსპორტის სფეროში. ნაშრომის ბოლოს, გაცემულია რეკომენდაციები, რომელთა გათვალისწინებაც გამოიწვევს ციფრული მარკეტინგის განვითარებას და შესაბამისად კომპანიებს მეტი შანსი ექნებათ გავიდნენ გლობალურ ბაზარზე.
ნაშრომში დიდი ყურადღება აქვს დათმობილი მარკეტინგული პარადიგმების მასშტაბურ ცვლილებებს. შეპირისპირებულია ერთმანეთთან ტრადიციული მარკეტინგი და ციფრული მარკეტინგი, საუბარია იმ უპირატესობებზე, რაც ამ უკანასკნელს გააჩნია. დეტალურადაა ნაჩვენები მარკეტინგის არხების განვითარების ისტორია - მარკეტინგის ადრეული ხანიდან ციფრულ ეპოქამდე.
საქართველოში ბიზნესისა და ციფრული მარკეტინგის ურთიერთქმედების ნათლად დასანახად, გამოყენებულია ორი კვლევა: ერთი კვლევაში გამოკითხულია ქართული ექსპორტიორი კომპანიები, რომლებიც პირველ ნაბიჯებს დგამენ ინტერნაციონალიზაციის გზაზე და მეორე კვლევაში - ჩვეულებრივი ინტერნეტმომხმარებლები, რათა უკეთ გაგვეგო როგორი დამოკიდებულება აქვთ ადამიანებს ციფრული მარკეტინგის არხებთან, რა და როგორ ახდენს მათზე გავლენას. კვლევაში ასევე ასახულია კორონავირუსის გავლენა ციფრულ მარკეტინგზე და მთლიანად ბიზნესზე.
დასკვნაში წარმოდგენილია მნიშვნელოვანი პრობლემების ნუსხა, რომლებიც არსებობს ჩვენს ქვეყანაში ციფრული მარკეტინგის და ექსპორტის სფეროში. ნაშრომის ბოლოს, გაცემულია რეკომენდაციები, რომელთა გათვალისწინებაც გამოიწვევს ციფრული მარკეტინგის განვითარებას და შესაბამისად კომპანიებს მეტი შანსი ექნებათ გავიდნენ გლობალურ ბაზარზე.
The study reflects the essence of internationalization and its historical evolution. The digital revolution is being discussed as the foundation of the modern global market and digital marketing. Particular attention is paid to the role of digital marketing in the process of firm internationalization. To highlight the importance of the topic, the latest statistical studies are presented, which clearly show the atmosphere of the modern global market and the latest trends.
The study pays great attention to large-scale changes in marketing paradigms. Contradicting traditional marketing and digital marketing, we are talking about the advantages that the latter has. The history of the development of marketing channels from the early days of marketing to the digital age is shown in detail.
In order to clearly see the interaction between business and digital marketing in Georgia, two polls were used: one surveyed Georgian exporting companies, which took the first steps on the path to internationalization, and the second survey by ordinary Internet users to better understand how people interact with digital marketing channels. The study also looked at the impact of coronavirus on digital marketing and the business as a whole.
The report presents a list of important problems that exist in our country in the field of digital marketing. At the end of the research, recommendations are issued that will lead to the development of digital marketing and therefore companies will have more chances to enter the global market.
The study pays great attention to large-scale changes in marketing paradigms. Contradicting traditional marketing and digital marketing, we are talking about the advantages that the latter has. The history of the development of marketing channels from the early days of marketing to the digital age is shown in detail.
In order to clearly see the interaction between business and digital marketing in Georgia, two polls were used: one surveyed Georgian exporting companies, which took the first steps on the path to internationalization, and the second survey by ordinary Internet users to better understand how people interact with digital marketing channels. The study also looked at the impact of coronavirus on digital marketing and the business as a whole.
The report presents a list of important problems that exist in our country in the field of digital marketing. At the end of the research, recommendations are issued that will lead to the development of digital marketing and therefore companies will have more chances to enter the global market.
File(s)
Loading...
Name
Samagistro Khvthisiashvili.pdf
Description
ციფრული მარკეტინგის როლი ფირმის ინტერნაციონალიზაციის პროცესში
Size
1.56 MB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):6a04dab9d617024e695b120dbcc595e6