Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/788
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorსურმანიძე, ლალიka
dc.contributor.authorგეგენავა, ელისაბედka
dc.date.accessioned2019-11-29T09:39:40Z-
dc.date.available2019-11-29T09:39:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/788-
dc.description.abstractThe following paper will try to validate psychological anthropology theoretically, especially the advantages of its cultural models and how we can use them to study the fatalistic beliefs of the Georgian. Those advantages serve to better present the empiric evidence of Georgian fatal cultural model/scheme and its components. Researching fatalistic beliefs highlighted the persistent problem of not having a culturally relevant instrument and the need to create one (Goodwin, R., Allen, P., Nizharadze, G., Emelyanova, T., Dedkova, N., & Saenko, Y., 2002) . It is essential we find a discipline that could help us discover the elements of culture in fatalism. Such an instrument, in our understanding, could be the one methodology based on cultural models and its theory offers us, which is of immense help in unraveling fatalistic beliefs of the Georgian: “Internal control, deity, destiny, chance, luck, good/evil, helplesness.en
dc.description.abstractწინამდებარე ნაშრომი წარმოადგენს მცდელობას თეორიულად დავასაბუთოთ ფსიქოლოგიური ანთროპოლოგიის, კონკრეტულად მის ფარგლებში მოქმედი კულტურული მოდელების სკოლის უპირატესობანი ქართველთა ფატალისტური რწმენა-წარმოდგენები შესასწავლად და შემდეგ სწორედ აღნიშნული უპირატესობების გამოყენებით წარმოვადგინოთ ქართულ კულტურაში არსებული ბედისწერის კულტურული მოდელის/სქემის კომპონენტების შესახებ ემპირიული მონაცემები. გამომდინარე იქიდან, რომ ფატალისტური რწმენების რაოდენობრივმა შესწავლამ კულტურულად უფრო რელევანტური ინსტრუმენტის შექმნის საჭიროება (Goodwin, R., Allen, P., Nizharadze, G., Emelyanova, T., Dedkova, N., & Saenko, Y., 2002) გამოკვეთა, საჭირო გახდა ისეთი დისციპლინის მოძებნა, რომელიც შესაძლებლობას მოგვცემდა ფატალიზმის კვლევისას კულტურის კვალი აღმოგვეჩინა,ასეთი ინსტრუმენტს ჩვენი ვარაუდით სწორედ კულტურული მოდელების სკოლაში არსებულ თეორიულ საფუძვლებზე დაყრდნობით შექმნილი მეთოდოლოგია გვთავაზობს, რომელმაც მოგვცა საშუალება გამოგვევლინა ქართველთა ფატალისტური რწმენა-წარმოდგენების კომპონენტები :"შინაგანი კონტროლი, ღვთაებრივი კონტროლი, წინასწარგანსაზღვრულობა, შემთხვევითობა, იღბალი, სიკეთე/ბოროტება, უძლურება.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectფსიქოლოგიური ანთროპოლოგიაka
dc.subjectკულტურული მოდელებიka
dc.subjectფატალიზმიka
dc.titleქართველთა ფატალისტური რწმენა-წარმოდგენებიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMSc in Psychological Anthropologyen
thesis.degree.nameფსიქოლოგიური ანთროპოლოგიის მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineფსიქოლოგიური ანთროპოლოგია (ინტერდისციპლინური) / Psychological Anthropology (interdisciplinary)ka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro gegenava.pdfქართველთა ფატალისტური რწმენა-წარმოდგენები1.14 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

146
checked on Jun 2, 2024

Download(s)

551
checked on Jun 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.