Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/704
Title: ტურისტული სააგენტოების მომსახურებით მომხმარებელთა კმაყოფილების კვლევა
Authors: ციხელაშვილი, ანა 
Advisor: თოდუა, ნუგზარ 
Degree Name: Master of Business Administration
ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი
Degree Discipline: ბიზნესის ადმინისტრირება (Business Administration)
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Economics and Business 
ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: მომხმარებელთა კმაყოფილება მარკეტინგში
ტურიზმის მსოფლიო ბაზარი
საქართველოს ტურიზმის ბაზარი
ტურისტული სააგენტოების მომსახურებით მომხმარებელთა კმაყოფილების კვლევა
ტურისტული სააგენტოების საქმიანობის ძირითადი ტენდენციები საქართველოში
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Customer satisfaction in the service sector plays a decisive role in any company's
successful activity. Due to the fact that in the service sector, unsatisfied customers are more
likely to share their negative impression with others than satisfied ones, each company needs to
develop a variety of marketing strategies. Through the latter, organizations can not only
maintain existing loyal costumers, but also increase the number of loyal clients periodically.
Companies must take into account the necessity of reaching the high level of customer
satisfaction, otherwise they will not be able to survive high competitive service sector and
therefore can not survive in the modern business environment.
The purpose of the thesis is to review various definitions of satisfaction, identification of
the factors and components that affects costumer needs. The survey should reveal the
importance of customer satisfaction and outline the difficulties and shortcomings in the daily
functioning process based on the example of Georgian tourism agencies. In accordance with the
problems identified in the field of tourism, I have prepared relevant conclusions and
recommendations that help companies reach the highest level of satisfaction of their customers.
Finally, the research should reveal what kind of relationship the tour operators have with the
consumer market, and on the contrary, how do their immediate costumers assess the activities
of tour agencies.

მომსახურების სფეროში მომხმარებელთა კმაყოფილება თამაშობს გადამწყვეტ როლს ნებისმიერი კომპანიის წარმატებულ საქმიანობაში. იმის გამო, რომ მომსახურების სფეროში უკმაყოფილო მომხმარებლები უფრო ხშირად უზიარებენ თავიანთ უარყოფით შთაბეჭდილებას სხვებს, ვიდრე კმაყოფილი კლიენტები, თითოეული კომპანიისთვის აუცილებელია სხვადასხვა მარკეტინგული სტრატეგიის შემუშავება. ამ უკანასკნელის მეშვეობით ორგანიზაციები შეძლებენ არამარტო არსებული ერთგული მომხმარებლების შენარჩუნებას, არამედ პერიოდულად ლოიალურ კლიენტთა რაოდენობის გაზრდასაც. კომპანიებმა უნდა გაითვალისწინონ მომხმარებელთა კმაყოფილების სათანადო დონის მიღწევის აუცილებლობა, წინააღმდეგ შემთხვევაში ისინი ვერ გაუძლებენ მომსახურების სფეროში არსებულ მაღალ კონკურენციას და შესაბამისად ვერ გადარჩებიან თანამედროვე ბიზნეს გარემოში.
ნაშრომის მიზანია კმაყოფილების სხვადასხვა დეფინიციის განხილვა, მასზე მოქმედი ფაქტორებისა და შემადგენელი კომპონენტების იდენტიფიკაცია. კვლევაში უნდა გამოიკვეთოს მომხმარებელთა კმაყოფილების მნიშვნელობა და ქართული ტურისტული სააგენტოების მაგალითებზე დაყრდნობით გამოიკვეთოს ის სირთულეები და ხარვეზები, რომლებსაც ისინი აწყდებიან ყოველდღიური ფუნქციონირების პროცესში. საქართველოს ტურიზმის სფეროში გამოვლენილი პრობლემების შესაბამისად შევიმუშავე შესაბამისი დასკვნები და რეკომენდაციები, რომლებიც დაეხმარება კომპანიებს მიაღწიონ მომხმარებელთა კმაყოფილების უმაღლეს დონეს. საბოლოო ჯამში, კვლევის შედეგად უნდა გამოიკვეთოს თუ რა დამოკიდებულება აქვთ ტურისტულ სააგენტოებს სამომხმარებლო ბაზრის მიმართ და პირიქით, როგორ აფასებენ მათი უშუალო მომხმარებლები ტურ-ოპერატორების საქმიანობას.
URI: https://openscience.ge/handle/1/704
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro tsikhelashvili ana.pdfტურისტული სააგენტოების მომსახურებით მომხმარებელთა კმაყოფილების კვლევა2.39 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

146
checked on Jun 2, 2024

Download(s)

631
checked on Jun 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.