გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/3008
DC ველიმნიშვნელობაენა
dc.contributor.advisorქიტიაშვილი, ანასტასიაka
dc.contributor.authorგველესიანი, თამარიka
dc.date.accessioned2024-01-29T11:07:15Z-
dc.date.available2024-01-29T11:07:15Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/3008-
dc.description.abstractსადისერტაციო კვლევის მთავარ მიზანს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების მასწავლებლების მოტივაციას, თვითეფექტურობასა და სოციალურ იდენტობას შორის ურთერთმიმართების შესწავლა წარმოადგენდა ეიზენის (1991) “დაგეგმილი მოქმედების თეორიის” პერსპექტივიდან. სადისერტაციო ნაშრომის ცვლადების ურთიერთმიმართება შეესაბამება ეიზენის “დაგეგმილი მოქმედების თეორიის” მოდელს. ეიზენის “დაგეგმილი მოქმედების თეორია” სოციალური ქცევისა და მისი განმსაზღვრელი ფაქტორების ახსნის თვლასზარისით უმნიშვნელოვანესი თეორიაა, თუმცა განსხვავებული ქცევითი კონტექსტი გავლენას ახდენს თეორიის ფაქტორებს შორის მიმართებაზე, რაც თეორიული მოდელის კონკრეტულ სიტუაციებთან მისადაგებას საჭიროებს. წინამდებარე ნაშრომში აქცენტი ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის მასწავლებლების პროფესიულ ქცევასა და მის განმსაზღვრელ ცვლადებზე გაკეთდა. აღნიშნულ მოდელში, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება დაგეგმილ ქცევას წარმოადგენს, სოციალური იდენტობა სუბიექტური ნორმის, ხოლო თვითეფექტურობა აღქმული ქცევითი კონტროლის ანალოგია, მოტივაციის ცვლადი მოდელში ქცევით განზრახვას ასახავს, ხოლო პროფესიული საქმიანობის მიმართ მასწავლებელთა სოციალური განწყობები პირდაპირაა გაზომილი. საკვლევ ცვლადებს შორის მიმართებების შესწავლის მიზნით, ხელმისაწვდომი შერჩევის საფუძველზე, რაოდენობრივი კვლევა ჩატარდა, რომელშიც მონაწილეობა მიიღო, საქართველოს ხუთი ქალაქის ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის 405-მა მასწავლებელმა. კვლევა ეთიკური სტანდარტების დაცვით ჩატარდა...ka
dc.description.abstractThe main purpose of the dissertation research was to study relationship between teachers’ motivation, self-efficacy and social identity from the perspective of Ajzen’s (1991) Theory of Planned Behavior. The interaction among the research variables are consistent with Ajzen’s Theory of Planned Behavior. It is arguably one of the most important theory for explaining social behavior and its determinants, although different behavioral contexts affect the relationship between factors, requiring a theoretical model to be adapted to specific situations. The dissertation research focuses on the professional behavior of school teachers and its defining variables. In the model, teachers’ professional development is a planned behavior, social identity corresponds to the subjective norm, while self-efficacy corresponds to perceived behavioral control. The motivation reflects behavioral intentions, while teachers' attitudes towards their professional tasks are directly measured. In order to better understand the relationships between the study variables, on the basis of convenience sampling method, quantitative research was conducted, with the participation of 405 school teachers from five cities in Georgia. The research was conducted in compliance with ethical standards...en
dc.language.isokaen
dc.subjectმასწავლებელიka
dc.subjectმოტივაციაka
dc.subjectსოციალური იდენტობაka
dc.subjectთვითეფექტურობაka
dc.subjectსოციალური განწყობაka
dc.subjectდაგეგმილი მოქმედების თეორიაka
dc.subjectTeacheren
dc.subjectmotivationen
dc.subjectSelf-efficacyen
dc.subjectSocial Identityen
dc.subjectAttitudesen
dc.subjectTheory of Planned Behavioren
dc.titleმასწავლებელთა მოტივაციის, თვითეფექტურობისა და სოციალური იდენტობის ურთიერთმიმართება (ეიზენის „დაგეგმილი მოქმედების თეორიის” პერსპექტივიდან)ka
dc.typedoctoral thesisen
dc.typeდისერტაციაka
thesis.degree.nameფსიქოლოგიის დოქტორიka
thesis.degree.namePHD in Psychologyen
thesis.degree.disciplineგამოყენებითი სოციალური ფსიქოლოგიაka
thesis.degree.disciplineApplied Social Psychologyen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypedoctoral thesis-
item.openairetypeდისერტაცია-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
GVelesiani, Tamr-Disertatsia.pdfმასწავლებელთა მოტივაციის, თვითეფექტურობისა და სოციალური იდენტობის ურთიერთმიმართება1.07 MBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
Gvelesiani-Antiplagiati.pdfანტიპლაგიატი56.11 kBAdobe PDF    ასლის გამოთხოვა
მარტივი ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

291
checked on Jun 12, 2024

გადმოწერა

119
checked on Jun 12, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.