Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2700
Title: ღვინის შესყიდვის თავისებურებები - მომხმარებელთა ქცევა ქართულ ბაზარზე
Peculiarities of wine purchase - Consumer behavior in the Georgian market
Authors: ლოთუაშვილი, გვანცა 
Lotuashvili, Gvantsa 
Advisor: რუხაია -მოსემღვდლიშვილი, ნინო 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო მარკეტინგში
Degree Discipline: საერთაშორისო მარკეტინგის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
Institution: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Faculty: ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: ღვინის მარკეტინგი
მომხმარებლის ქცევა
ღვინის ბაზრის მიმოხილვა
ქართული ღვინის ბაზარი
Issue Date: 2021
Abstract: 
სამაგისტრო ნაშრომი მოიცავს მომხმარებელთა ქცევის ანალიზს ღვინის შესყიდვის დროს. გამომდინარე იქიდან, რომ საქართველოს რეალობაში ღვინის ყიდვა-გაყიდვა, მოხმარების კულტურა და მისადმი დამოკიდებულება საუკუნეებს ითვლის, რაც გარკვეულწილად მარკეტინგსა და მომხმარებლის ქცევაშიც აისახება, ბუნებრივია გადავწყვიტეთ პირველი თავი დაგვეთმო თეორიული მიმოხილვისთვის, რაც ლოგიკურად გადადის კვლევის მთავარ საგანთან დაკავშირებულ საკითხებზე.
განვიხილეთ მომხმარებელთა ქცევის ზოგადი თავისებურებები და გავაანალიზეთ შესყიდვისას გადაწყვეტილების მიღების პროცესები. მნიშვნელოვანი იყო გაგვევლო პარალელები ქართულ და უცხოურ ბაზრებს შორის, რაც საწყისი სურათის ნათლად დანახვაში დაგვეხმარებოდა. აქედან გამომდინარე მოვიძიეთ მონაცემები ქართული ღვინის ბაზრის პოტენციალის გასაანალიზებლად, ბუნებრივია ანალიზის ვალიდობისთვის აუცილებელი იყო სხვადასხვა მონაცემების დამუშავება და შეჯერება, ამის შემდეგ კი ლოგიკურად გადავედით ღვინის მსოფლიო ბაზარის, მათი პოზიციონირებისა და სტატუს-კვოს განხილვაზე, რამაც საშუალება მოგვცა წარმოგვედგინა გარკვეული ჰიპოთეზა და მასზე დაყრდნობით დაგვეგეგმა კონკრეტული კვლევები.
ნაშრომის დაგეგმარების პროცესშივე მიზნად დავისახეთ, რომ ის ყოფილიყო მწარმოებელთათვის გამოყენებადი კვლევა და გამოევლინა გარკვეული პრობლემები შემდგომი ანალიზის მიზნით, ბუნებრივია ამ მიდგომების შესაბამისად გვერდს ვერ აუვლიდით სოციალური მარკეტინგის თემატიკასა და მის მნიშვნელობას, აგრეთვე შევეხეთ თანამედროვეობის გამოწვევას, რომელიც აღნიშნულ სფეროს პანდემიის პერიოდმა მოუტანა.
ნაშრომის დასკვნითი ეტაპის წარმოდგენამდე დავგეგმეთ და ჩავატარეთ კვლევები ორი მიმართულებით, ერთი მხრივ მომხმარებელთა ქცევის შესასწავლად ელექტრონული პლატფორმების დახმარებით გამოვკითხეთ 200მდე პირი, ხოლო მეორე მხრივ კვლევის შედეგებში გაკეთებული მიგნებების ანალიზისთვის გავაკეთეთ შინაარსობრივად შებრუნებული კითხვარი ღვინის მწარმოებელი კომპანიებისთვის, სადაც 10-ზე მეტმა სუბიექტმა მიიღო მონაწილეობა.
დასკვნის სახით წინამდებარე ნაშრომში წარმოდგენილია კვლევის შედეგების მცირე ანალიზი და ამავე პროცესებში გამოვლენილი საინტერესო საკითხები, რამაც ერთი მხრივ შესაძლოა გავლენა იქონიოს მომხმარებელთა ქცევაზე, ხოლო მეორე მხრივ მეტად დააკავშიროს მწარმოებლები მათივე პროდუქციის მომხმარებლებთან.

The master's thesis includes the analysis of customer behavior while purchasing wine. Depending on the reality of Georgia buying and sale wine, consumption culture and attitude towards it count for centuries that is reflected in marketing and customer behavior to some extent, naturally, we decided to devote first chapter to the theoretical overview that is logically moves issues related to the main subject of the research.
We discussed the general characteristics of customer behavior and analyzed the purchasing decision-making processes. It was important to draw parallels between Georgian and foreign markets that would help us to see the initial picture clearly. Therefore, we found data to analyze the potential of the Georgian wine market, naturally for the validity of the analysis it was necessary to process and reconcile different data and then logically proceeded to discuss the world wine market, their positioning status quo what allowed us to provide some hypotheses and based on that plan the specific studies.
In the process of planning the paper, we aimed to make it a usable research for the manufacturer and revealed some problems for further analysis, naturally in accordance with these approaches we could not ignore the topic of social marketing and its importance, as well as the challenge of modernity that pandemic period brought this field.
Before presenting the final stage of the paper, we planned and conducted research in two directions: on the one hand we surveyed up to 200 people to study customers' behavior with the help of electronic platform; on the other hand, for the analysis of the findings in the research results, we made a substantially inverted questionnaire for wine companies in which more than 10 subjects participated.
In conclusion, this paper presents a small analysis of the research results and interesting issues identified in the same processes that may have an impact on customer behavior, on the one hand may connect manufacturers more closely with customers of their own products.
URI: https://openscience.ge/handle/1/2700
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Gvantsa Lotuashvili Samagistro.pdfღვინის შესყიდვის თავისებურებები - მომხმარებელთა ქცევა ქართულ ბაზარზე1.85 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

237
checked on May 3, 2024

Download(s)

1,106
checked on May 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.