Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/2292
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorმიქატაძე, ცირაka
dc.contributor.authorგიგაური, სალომეka
dc.date.accessioned2021-04-08T14:50:50Z-
dc.date.available2021-04-08T14:50:50Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/2292-
dc.description.abstractRelevance of the topic. The banking sector is one of the main preconditions for the country's financial stability. If commercial banks, on the one hand, are able to perform their role as intermediaries effectively, they will provide the movement of finances in society and the economy as a whole, saving time and resources for both depositors and borrowers. On the other hand, bankruptcy of a bank may cause serious damage not only to its clients, but also to the financial sector as a whole and the country's economy. Therefore, it is important to study the competitiveness of Georgian commercial banks, what factors and indicators determine it and what methods are used by the banks to obtain and maintain position on the financial market. Besides, in modern conditions it is important to assess the role of innovation in the functioning of banks. The purpose of the research is to assess the competitiveness of Georgian commercial banks, to determine which banks have top positions on the financial market and what factors determine their leadership. For research purposes, the objects of the research are Georgian commercial banks, for which the financial indicators and the main directions of market positioning will be evaluated. JSC “TBC Bank” and JSC “Bank of Georgia” occupy leading positions in the banking sector due to the diversity of their services, marketing strategy, constant process of innovation and positioning in all segments of the market. JSC "ProCredit Bank" and JSC "Credo Bank" are characterized by different attractiveness. Financial indicators, key competitiveness indicators and international ratings are used to assess the competitiveness of commercial banks.en
dc.description.abstractთემის აქტუალობა. გამართული საბანკო სექტორი ქვეყნის ფინანსური სტაბილურობის ერთ-ერთი მთავარი წინაპირობაა. თუკი კომერციული ბანკები, ერთის მხრივ, საშუამავლო ფუნქციის რაციონალურად შესრულებას შეძლებენ, ხელს შეუწყობენ ფინანსების მოძრაობას საზოგადოებასა და მთლიანად ეკონომიკაში, რის შედეგადაც, იზოგება დრო და რესურსები, როგორც, დაზოგვის მსურველი სუბიეტების, ასევე, მსესხებლების მხრიდან. მეორე მხრივ, ბანკის გაკოტრებამ შესაძლოა სერიზული ზიანი მოუტანოს არა მხოლოდ მის კლიენტებს, არამედ, მთლიანად საფინანსო სექტორს და ქვეყნის ეკონომიკას. შესაბამისად, აქტუალურია შევისწავლოთ ქართული კომერციული ბანკების კონკურენტუნარიანობას რა ფაქტორები და მაჩვენებლები განსაზღვრავენ, რა მეთოდებით ცდილობენ ბანკები მის მოპოვებას და შენარჩუნებას საფინანსო ბაზარზე. გარდა ამისა, თანამედროვე პირობებში მნიშვნელოვანია შევაფასოთ ინოვაციების როლი ბანკების ფუნქციონირების პროცესში. კვლევის მიზანს წარმოადგენს შევაფასოთ ქართული კომერციული ბანკების კონკურენტუნარიანობა, დავადგინოთ რომელი ბანკები ფლობენ მოწინავე პოზიციებს საფინანსო ბაზარზე და რა ფაქტორები განაპირობებს მათ ლიდერობას. კვლევის მიზნიდან გამომდინარე, კვლევის ობიექტია ქართული კომერციული ბანკები, რომელთა ფინანსური მაჩვენებლები და ბაზარზე პოზიციონირების ძირითადი მიმართულებები უნდა შევაფასოთ. საბანკო სექტორში წამყვან პოზიციებს იკავებენ სს „თიბისი ბანკი“ და სს „საქართველოს ბანკი“, რაც განპირობებულია მათი სერვისების მრავალფეროვნებით, მარკეტინგული სტრატეგიით, ინოვაციების მუდმივი წახალისებით და ბაზრის ყველა სეგმენტზე პოზიციონირებით. განსხვავებული მიმზიდველობით ხასიათდება სს „პროკრედიტ ბანკი“ და სს „კრედო ბანკი“. კომერციული ბანკების კონკურენტუნარიანობის შესაფასებლად ვიყენებთ ფინანსურს მაჩვენებლებს, კონკურენტუნარიანობის ძირითადს მაჩვენებელებს და საერთაშორისო რეიტინგებს.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectსაფინანსო სექტორიka
dc.subjectსაბანკო სექტორიka
dc.subjectკომერციული ბანკებიka
dc.titleკომერციული ბანკების კონკურენტუნარიანობა ქართულ საფინანსო ბაზარზეka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMSc in Economicsen
thesis.degree.nameეკონომიკის მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineEconomicsen
thesis.degree.disciplineეკონომიკაka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Economics and Businessen
dc.contributor.facultyეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
სალომე გიგაური.pdfკომერციული ბანკების კონკურენტუნარიანობა ქართულ საფინანსო ბაზარზე1.54 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

79
checked on May 2, 2024

Download(s)

1,126
checked on May 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.