Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1820
Title: Social responsibility in international companies
სოციალური პასუხისმგებლობა საერთაშორისო კომპანიებში
Authors: Beruashvili, Nika 
ბერუაშვილი, ნიკა 
Advisor: ქარჩავა, ლოიდ 
Degree Name: ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრი საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტში
Degree Discipline: საერთაშორისო ბიზნესის მენეჯმენტის სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Institution: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Business 
ბიზნესის ფაკულტეტი 
Keywords: Mcdonalds
საერთაშორისო ბიზნესი
გლობალიზაცია
სოციალური პასუხისმგებლობა
საერთაშორისო კომპანიები
საქართველო
Issue Date: 2019
Publisher: Caucasus International University 
კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The master's work deals with the essence of social responsibility of international business, what is the importance of it in modern international markets as well as for the company of international business and to the environment and to the society where its activities are. What does international business mean? What marketing rules this market has and what can motivate a company when fulfilling the obligation of social responsibility.
The theme's actuality is due to the importance of international business in the modern world. The process of globalization has contributed to the world as cultural relations as well as trade-economic. Despite the positive side, the international business is accompanied by risk factors that are evident in a negative environmental or cultural point of view.
The work deals with the distinguishing characteristics of the business from the general business of the international business, and the greater responsibility. It creates cultural-economic relations among other countries and its role in making social-political consciousness is more profound.
The work deals with the types of responsibility of international business, its importance for society and business environment. It is important to understand the international marketing and market social responsibility for achieving commercial success. The protection of ethical principles implies the social, economic, ecological, level of life of the society, in terms of relations between cultures and countries.

სამაგისტრო ნაშრომში განხილულია საერთაშორისო კომპანიების სოციალური პასუხისმგებლობის არსი, თუ რა მნიშვნელობა აქვს მას თანამდროვე საერთაშორისო ბაზრებზე, როგორც საერთაშორისო ბიზნესის მქონე კომპანიისათვის ასევე იმ გარემოსათვის და საზოგადოებისათვის სადაც ხორციელდება მისი საქმიანობა. რას გულისხმობს საერთაშორისო ბიზნესი.
ნაშრომში განხილულია საერთაშორისო ბიზნესის თვისებები, თუ რაოდენ დიდი პასუხისმგებლობა აკისრია. ის ქმნის კულტურულ-ეკონომიკურ ურთიერთობას სხვადასხვა ქვეყნებს შორის და მისი როლი საზოგადოებრივ-პოლიტიკური ცნობიერების ჩამოყალიბებაში მეტად მნიდშვენელოვანია.
ნაშრომში ასევე განხილულია საერთაშორისო ბიზნეისის პასუხისმგებლობის სახეები, მისი მნიშვნელობა საზოგადოებისა და ბიზნესს გარემოსათვის. რაოდენ მნიშვნელოვანია კომერციული წარმატების მისაღწევად საერთაშორისო მარკეტინგისა და ბაზრის სოციალური პასუხისმგებლობის გათვალისიწნება. რა ეთიკური პრინციპეპის დაცვას გულისხმობს სოციალური, ეკონომიკური, ეკოლოგიური, საზოგადოების ცხოვრების დონის, კულტურის თუ ქვეყნებს შორის ურთიერთობის თვალსაზრისით.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1820
Appears in Collections:ბიზნესის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Nika Beruashvili Samagistro.pdfსოციალური პასუხისმგებლობა საერთაშორისო კომპანიებში760.11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on Apr 30, 2024

Download(s)

458
checked on Apr 30, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.