Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1674
DC FieldValueLanguage
dc.contributorგორის სახელმწიფო სასწავლო უნივერსიტეტიka
dc.contributorგანათლების, ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
dc.contributor.advisorიოსებიძე, თინათინka
dc.contributor.authorგამეზარდაშვილი, ირინაka
dc.date.accessioned2020-04-02T12:19:33Z-
dc.date.available2020-04-02T12:19:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1674-
dc.description.abstractThe aim of teaching natural sciences is to provide students with an opportunity to get to know and internalize the world and feel the responsibility towards themselves, society and environment. Ecological studies show that the environmental awareness of the population of Georgia is not very high. Demonstrating the ecological knowledge and skills gained by students at the basic and secondary levels using different teaching methods, establishing the level of the environmental awareness amongst the students with the help of quantitative research and all necessary events to increase this awareness are vital issues today. The objectives of the scholarly work are to plan the research, to establish the level of the environmental awareness among the basic and secondary level students; to search, classify and record data; to discuss and prepare conclusions; to study respondents’ answers and to analyze results using the structural questionnaire. In case of revealing the low environmental awareness, it is essential to activate teachers’ work via extracurricular activities such as school trips, school projects, eco clubs, olympiads and so on, to actively involve students in the learning process. Research objects: 100 students from four schools in Terjola district who state their own level of environmental knowledge answering the structural questionnaire. Research methods used: quantitative research of the middle and secondary level schoolchildren on the environmental awareness; extracurricular teaching methods: excursions, school projects, eco clubs etc.; the search for the Internet materials.en
dc.description.abstractსაბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია მოსწავლეს მისცეს საშუალება შეიცნოს და გაითავისოს, შეიყვაროს სამყარო, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საზოგადოებისა და გარემოს მიმართ, გაათვითცნობიეროს, რომ მის კეთილსინდისიერ ქმედებაზეა დამოკიდებული დედამიწის ხვალინდელი ბედი. ეკოლოგიური კვლევები კი მოწმობენ, რომ საქართველოს მოსახლეობის ეკოლოგიური ცნობიერება არც თუ ისე მაღალია. სწავლების საბაზო და საშუალო საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების სხვადასხვა მეთოდებით მოსწავლეთა მიერ სკოლაში შეძენილი ეკოლოგიური ცოდნის და უნარ-ჩვევების დემონსტრირება, ჩვენს მიერ კვლევის რაოდენობრივი მეთოდით მოსწავლეების ეკოლოგიური ცნობიერების დონის დადგენა და მისი ამაღლებისთვის საჭირო ღონისძიებები განსაზღვრავს საკითხის აქტუალობას. ნაშრომის მიზანსა და ამოცანას წარმოადგენს: საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეებში ეკოლოგიური ცნობიერების დონის დასადგენად - კვლევის დაგეგმვა, მონაცემების მოძიება, დახარისხება, აღრიცხვა, მსჯელობა, დასკვნების მომზადება; სტრუქტურირებული კითხვარის გამოყენებით რესპონდენტთა პასუხების შესწავლა და შედეგების გაანალიზება; ეკოლოგიური ცნობიერების დაბალი დონის გამოვლენის შემთხვევაში მოსწავლეთა სასწავლო პროცესში აქტიურად ჩართვის და დაინტერესებისთვის მასწავლებელთა საქმიანობის გააქტიურება - კლასგარეშე და სკოლისგარეშე სწავლების მეთოდების - ექსკურსიების, სასწავლო პროექტების, ეკოკლუბების, ოლიმპიადების, ინტეგრირებული გაკვეთილის დახმარებით. კვლევის საგანსა და ობიექტს წარმოადგენს: თერჯოლის რაიონის ხუთი სკოლის ასი მოსწავლე, რომლებიც სტრუქტურირებულ კითხვარზე პასუხებით აფიქსირებენ სწავლებისას საკუთარ ეკოლოგიური ცოდნის დონეს. კვლევის მეთოდებიდან გამოყენებულია: თერჯოლის სკოლის საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეთა რაოდენობრივი კვლევა ეკოლოგიურ ცნობიერებაზე, კლასგარეშე და სკოლისგარეშე სწავლების მეთოდები: ექსკურსიები, სასწავლო პროექტები, ეკოკლუბები და სხვა, ინტერნეტმასალების მოძიება.ka
dc.language.isoka-
dc.publisherGori State Teaching Universityen
dc.publisherგორის სახელმწიფო სასწავლო უნივერსიტეტიka
dc.subjectეკოლოგიაka
dc.subjectაღზრდის თეორიაka
dc.subjectცნობიერების ამაღლებაka
dc.titleეკოლოგიური კულტურის აღზრდა მოსწავლეებში ბიოლოგიის გაკვეთილებზეka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameგანათლების მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineმასწავლებელთა განათლების სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამაka
dc.contributor.institutionGori State Teaching Universityen
dc.contributor.institutionგორის სახელმწიფო სასწავლო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Education, Exact and Natural Sciencesen
dc.contributor.facultyგანათლების, ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:განათლების, ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro Gamezardashvili.pdfეკოლოგიური კულტურის აღზრდა მოსწავლეებში ბიოლოგიის გაკვეთილებზე923.97 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

339
checked on May 3, 2024

Download(s)

1,581
checked on May 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.