გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის:
https://openscience.ge/handle/1/1203
სათაური: | დისნეი, როგორც კულტურული იმპერიალიზმი და იდეოლოგიური გადანაცვლების აღქმა დისნეის პროდუქციაში | ავტორები: | მაჭარაშვილი, მარი | ხელმძღვანელი: | მაისაშვილი, ხათუნა | ხარისხის სახელი: | MA of Mass Communications in Media Studies მასობრივი კომუნიკაციის მაგისტრი მედიის კვლევებში |
სასწავლო პროგრამის სახელი: | მასობრივი კომუნიკაციისა და მედიის კვლევები. (Mass Communication and Media Studies) | განათლების საფეხური (0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო): | 1 | ხარისხის გამცემი: | ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. | დაწესებულება: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
ფაკულტეტი: | Faculty of Social and Political Sciences სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი |
საკვანძო სიტყვები: | კულტურული იმპერიალიზმი უოლტ დისნეი დასავლური ღირებულებები |
გამოცემის თარიღი: | 2019 | გამომცემელი: | Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი |
რეზიუმე: | Based on the review of theoretical sources, structuralist (syntagmatic) analysis of three fullfootaged animation films by Walt Disney Productions and analysis of half-structured interviews with respondents, the MA Thesis examins and analyzes impact of identitiy cultures, namely feminist ideological culture, on the global cultural industry da perceptions of this ideological shift in Georgian society. The main findings are discovered as following: 1.Walt Disney's Animated Movies are the part of the natural environment for Georgians aged 15-24 and animations are not associated with the trend of Americanization for them; 2. A happy ending in Disney Movies is not associated with the marriage of the main characters (princesses / queens). 3. Girls / women in the animations we have researched are main characters, associated with strength and courage, and that's why they are heroes and neither prizes nor objects. To illustrate a picture of the ideologic shift in MA Thesis, we overview three full-footaged animation films of Disney - “Brave”, “Frozen” and “Moana”. ეყრდნობა რა თეორიული წყაროების მიმოხილვას, უოლტ დისნეი პროდაქშნზ-ის სამი სრულმეტრაჟიანი ანიმაციური ფილმის სტრუქტურალისტურ (სინტაგმურ) ანალიზსა და 12 რესპონდენტის ნახევრად სტრუქტურირებულ ინტერვიუს ანალიზს, მაგისტრის წოდების მოსაპოვებლად წარდგენილი საკვალიფიკაციო ნაშრომი შეისწავლის და აანალიზებს იდენტობითი კულტურების, კერძოდ ფემინისტური კულტურის, გამოვლინებებს გლობალურ კულტურულ ინდუსტრიაში და ამ იდეოლოგიური გადანაცვლების აღქმას ქართულ საზოგადოებაში. კვლევის ძირითად მიგნებებს წარმოადგენს: 1.უოლტ დისნეის ანიმაციური ფილმები 15-24 წლის ასაკობრივი ჯგუფის ქართველი მომხმარებლებისთვის ბუნებრივი გარემოს ნაწილია და ანიმაციები მათთვის არ ასოცირდება ამერიკანიზაციის ტენდენციასთან; 2. დისნეის ანიმაციებში ბედნიერი დასასრული მთავარი გმირების (პრინცესების/დედოფლების) ქორწინებასთან არ იგივდება. 3. საკვლევ ანიმაციებში გოგონები/ქალები მთავარი პერსონაჟები არიან, ისინი სიძლიერესთან და სიმამაცესთან ასოცირდებიან და ამიტომაც არიან გმირები და არა ჯილდო ან ობიექტები. სამაგისტრო ნაშრომში იდეოლოგიზებული გადანაცვლების სურათის საჩვენებლად განხილულია დისნეს სრულმეტრაჟიანი სამი ანიმაცია - „მამაცი“, „გაყინული“ და „მოანა“. |
URI: | https://openscience.ge/handle/1/1203 |
ჩანს კოლექციებში: | სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები) |
ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი | აღწერა | ზომა | ფორმატი | |
---|---|---|---|---|
my-thesis-mari-matcharashvili maskomi2019.pdf | დისნეი, როგორც კულტურული იმპერიალიზმი და იდეოლოგიური გადანაცვლების აღქმა დისნეის პროდუქციაში | 456.61 kB | Adobe PDF | დათვალიერება-გახსნა |
CORE Recommender
გვერდის დათვალიერება
159
checked on Jun 8, 2024
გადმოწერა
252
checked on Jun 8, 2024
Google ScholarTM
გადამოწმება
ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.